cyberphoto.se el SIBA - Nikon CoolPix 775

Permalänk
Medlem

cyberphoto.se el SIBA - Nikon CoolPix 775

Ska på Måndag ta och köpa modell Nikon CoolPix 775. Har läst lite här i forumet om just den modellen, och eftersom att jag nu är sugen på att skaffa mig en egen digital kamera så tänkte jag ta och slå till på Nikon CoolPix 775´an.

Men så i dagarna så såg jag på http://www.cyberphoto.se/ att dom tar 1995 SEK + 22 kr i frakt [ brev ]. Så då skulle allt går på lite mer är 2000 kr.

Sen såg jag utav en ren slump att dom på SIBA [ http://www.siba.se/Product/Product_cam.aspx?Identifier=SE6981... ], att dom har precis samma modell för 1990 kr.

Nu är ju 30 kronor inte att prata om i priskilland. Men det jag tänkte mest på var väl om det skulle bli något stul med kameran. Att det är kanske "enklare" att lämmna in den till ett ställe , även om det nu är SIBA, än att man ska hålla på att skicka iväg kameran på posten med allt va det innerbär.

Hur skulle ni ställa er ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag tycker illa om SIBA och gillar cyberphoto. Det är tillräckligt bra argument för mig att välja att inte köpa den på SIBA.

Har du förresten övervägt att köpa väska, laddningsbara batterier och större minneskort? Det kan bli större prisskillnader för det totala priset då, kanske rentav lönar sig att köpa på Cyberphoto?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silfo
Jag tycker illa om SIBA och gillar cyberphoto. Det är tillräckligt bra argument för mig att välja att inte köpa den på SIBA.

Har du förresten övervägt att köpa väska, laddningsbara batterier och större minneskort? Det kan bli större prisskillnader för det totala priset då, kanske rentav lönar sig att köpa på Cyberphoto?

Mmmm.... minneskort kommer jag ju att köpa mer av, helt klart. Men inte den är gången. Blir bara kamera som det är frågan om. Väska är jag inte så mycket för. Batterier blir nog oxå senare fråga att ställa sig inför.

Men i dagsläget så är det bara själva kameran som är på tapeten.

Men minneskort kan man ju få tag på billigare än hos cyberphoto, eller hur ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem

Jag fick med en snickers när jag beställde från Cyberphoto

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jolt_Tomten
Jag fick med en snickers när jag beställde från Cyberphoto

En Snickers ?? Du menar en choklad snickers , godis, suggel ??

Mmm.... ja, något lär man ju får för att man beställer.:)

Hur långt tid tog det för dig att få hem det du beställde från Cyberphoto ? Skulle vara roligt att veta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick det nästa dag

men fick avi:n efter 3dagar... Men det går ändå att hämta ut utan avi

Permalänk
Medlem

Re: cyberphoto.se el SIBA - Nikon CoolPix 775

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Ska på Måndag ta och köpa modell Nikon CoolPix 775. Har läst lite här i forumet om just den modellen, och eftersom att jag nu är sugen på att skaffa mig en egen digital kamera så tänkte jag ta och slå till på Nikon CoolPix 775´an.

Men så i dagarna så såg jag på http://www.cyberphoto.se/ att dom tar 1995 SEK + 22 kr i frakt [ brev ]. Så då skulle allt går på lite mer är 2000 kr.

Sen såg jag utav en ren slump att dom på SIBA [ http://www.siba.se/Product/Product_cam.aspx?Identifier=SE6981... ], att dom har precis samma modell för 1990 kr.

Nu är ju 30 kronor inte att prata om i priskilland. Men det jag tänkte mest på var väl om det skulle bli något stul med kameran. Att det är kanske "enklare" att lämmna in den till ett ställe , även om det nu är SIBA, än att man ska hålla på att skicka iväg kameran på posten med allt va det innerbär.

akta så inte du spiller falugorv på den....

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Re: Re: cyberphoto.se el SIBA - Nikon CoolPix 775

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
akta så inte du spiller falugorv på den....

Eller tappa den i pasta grytan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick det nästa dag

men fick avi:n efter 3dagar... Men det går ändå att hämta ut utan avi

Vad tog du för "frakt" då du kunde hämta den dagen efter ? Det lär ju inte vara den billigaste varianten som dom har, den som klassas som "brev", för 22 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog vanligt postförskott, dom skickade i paket. 98kr kostade det. Postpaket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tog vanligt postförskott, dom skickade i paket. 98kr kostade det. Postpaket.

Mm... kunde nästa tänka mig det.
Men då kan man ju undra, vad är det då för skilland på att man skickar , som i mitt fal, per "brev" än som vanligt pg ? Om man bortser från priset.

Det har väl med vikten på kameran att göra, eller hur ? Och hur snabbt man vill få hem den. Spelar ingen roll om jag väntar några dagar extra för att få hem den, bara jag slipper lägga ut onödiga pengar på frakt.

Så det var väl därför som jag tog , alt. "brev" för 22 kr. För jag lär ju endå gå till Posten för att hämta ut den. Den lär ju knappast komma in i brevlådan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä den kommer nog på Posten, jag beställde ju en kameraväska och den tog mycket plats. Då skickade dom väl som Paket.

Dom är iallafall väldigt trevliga att ha och göra med.

Permalänk
Medlem

Om den kommer som brev så lär den komma i brevlådan... Får du hämta den från posten kostar det INTE 22 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä den kommer nog på Posten, jag beställde ju en kameraväska och den tog mycket plats. Då skickade dom väl som Paket.

Dom är iallafall väldigt trevliga att ha och göra med.

Ja, okej.
En nyfiken fråga. Hur ser väskan ut, resp. priset på den ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om den kommer som brev så lär den komma i brevlådan... Får du hämta den från posten kostar det INTE 22 kr.

Men om jag nu kan välja alternativet, "Brev" när jag ska bestämma frakt kostnader, så blir ju kostnaden endå 22 kr. Men att jag lär gå till Posten att hämta den.

För skulle det nog inte vara så att kameran skulle gå under porto "brev", så skulle man väl inte heller kunna välja det, eller hur ? Det är väl inte så att man får olika alternativ, för att sen få en överraskning när man får avin hemsickad ????

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm..har ingen aning faktist

Väskan är en Lowepro D-res 20AW

Om du har tillgång till något chattprogram såsom irc,msn eller icq kan jag skicka bilder jag har tagit på väskan åt dig.

Edit: VÄskan kostade 189:- enligt vad jag kommer ihåg

Permalänk
Medlem

Re: cyberphoto.se el SIBA - Nikon CoolPix 775

Citat:

Beställde en Coolpix 885 därifrån, fick den idag, en snickers medföljde på köpet :).
Tycker du helt klart skall beställa från cyberphoto, siba ger jag inte mycket för, dålig service om något går sönder, och det tar tid att få grejorna tillbaka.
Detsamma gäller för El giganten och On Off. Man tjänar inte på att köpa grejor därifrån i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men om jag nu kan välja alternativet, "Brev" när jag ska bestämma frakt kostnader, så blir ju kostnaden endå 22 kr. Men att jag lär gå till Posten att hämta den.

För skulle det nog inte vara så att kameran skulle gå under porto "brev", så skulle man väl inte heller kunna välja det, eller hur ? Det är väl inte så att man får olika alternativ, för att sen få en överraskning när man får avin hemsickad ????

Antagligen är det något fel om du kan välja det, för "brev" innebär att det skickas hem till din brevlåda.

Permalänk
Medlem

Re: Re: cyberphoto.se el SIBA - Nikon CoolPix 775

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mums
Beställde en Coolpix 885 därifrån, fick den idag, en snickers medföljde på köpet :).
Tycker du helt klart skall beställa från cyberphoto, siba ger jag inte mycket för, dålig service om något går sönder, och det tar tid att få grejorna tillbaka.
Detsamma gäller för El giganten och On Off. Man tjänar inte på att köpa grejor därifrån i längden.

Snickers för alla !!:)

Men då utersluter jag nog SIBA i mina planeringar.

Tack så mycket för din tid o uppmärksamhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Cyberphoto är helt klart den bästa webshopen jag har kommit i kontakt med. Grymt bra support.

Permalänk
Medlem

Inga problem

Permalänk
Medlem

Cyberfoto är ganska dyra beroende på vad det är för grejer.

Kolla på Pricerunner för prisjämförelse.

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN
Cyberfoto är ganska dyra beroende på vad det är för grejer.

Kolla på Pricerunner för prisjämförelse.

Men man kommer ju endå inte under 1990 kr för Nikon CoolPix 775.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställ från Cyberfoto!
Bra Website och trevlig personal och snabb leverans
Vad mer kan man begära

Permalänk
Medlem

När jag fick min CoolPix 775 från cyberfoto fick jag inte ett Snickers, jag fick ett Bounty
Bounty är godare, alltså tycker cyberfoto om mig mer än er

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotten
När jag fick min CoolPix 775 från cyberfoto fick jag inte ett Snickers, jag fick ett Bounty
Bounty är godare, alltså tycker cyberfoto om mig mer än er

Mmm.... tror ni att om man väntar lite så kan man få en Kexchoklad i stället ?:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Mmm.... tror ni att om man väntar lite så kan man få en Kexchoklad i stället ?:p

*asgarv* Ärligt talat när man beställer därifrån så finns det en ruta där man kan infoga ngn kommentar till sin beställning, fråga om du kan få en kexchoklad istället, vore kul att se om dom skickar dig en sån istället.

Permalänk
Medlem

Antagligen köper de in stora mängder choklad billigt och delar ut - att köpa en extra kexchoklad skulle bli dyrt för dem!

Tycker dock lite synd om eventuella nötallergiker/diabetiker som beställer därifrån. Inte för att de äter och mår dåligt, men för att de nog blir lite sura.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Antagligen köper de in stora mängder choklad billigt och delar ut - att köpa en extra kexchoklad skulle bli dyrt för dem!

Tycker dock lite synd om eventuella nötallergiker/diabetiker som beställer därifrån. Inte för att de äter och mår dåligt, men för att de nog blir lite sura.

det är väl ändå tanken som räknas

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag fick kexchoklad av dom när jag beställde för ca 2 år sedan