Permalänk
Avstängd

Frosta glas med punktbläster

Jag provade att punktblästra en bit fönsterglas (som sitter i vanliga husfönster), måste säga att resultatet blev minst sagt förvånande bra. Man kanske också skulle tillägga att jag bara arbetade upp en yta på ungefär 10*10 cm i ena hörnet. Jag provade också att slipa en liten yta med vanligt sandpapper, både med våt och torrpapper - det blev inte bra... Finns det nån som har blästrat plexiglas nån gång och fått en bra yta? Kan tänka mig att det är lättare att få frost på med tanke på att det är ganska mjukt. Sorry för att det inte finns bilder, har inte fått igång min usla kamera...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

jag ska blästra mitt plexi nån gång... men jag har blästrat ett par cd-skivor iaf... och det blev bra

Permalänk
Medlem

jag har gjort det...blir INTE speciellt genomskiljnigt...

Permalänk
Medlem

nån gån under sommaren ska jag försöka blästra mitt plexichassi.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Avstängd

Meningen är ju att det inte ska vara genomskinligt. Om man fixar en schablon av typ AMD logon och blästrar den på en glasskiva så blir det nog snyggt om man har bra belysning i burken.

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Jag har frostat plexi, och då använde jag vanligt sandpapper.

Kan vara bra om man inte ska frosta så mycket...

Permalänk
Medlem

Ett tips är att gå till sin lokala skyltmakare och fråga om han har någon frostad vinyl. Vinylen har adhesiv så det är bara att applicera den. Vill man ha en logga eller ett emblem i det frostade så kan han skära ut det i sin skärplotter. Bör inte kosta allt för mycket.