Permalänk
Medlem

cnc skuren plywood tjänst?

Hej

Någon som har tips på ett bra ställe för helst router men även laserskärning av plywood (innanför eu tullarna)? helst såklart med online auto-quotation men inte ett måste...

Och dom behöver klara lite tjockare grejer tex minst 10mm plywood.

Har koll på bra ställen för det mesta, 3d-printing, laserskärning (plåt/plast), cncfräst alu osv. MEN jag har inte lycakts hitta någon bra firma för trä än...

Permalänk
Medlem

Vad är det för storlek på bitarna du vill göra?
Är det mindre saker kan jag ev göra det hemma.

Permalänk
Medlem

Kolla med någon som utför vattenskärning.

Permalänk
Medlem

I Göteborg (Olskroken) finns Custom Wood som tillverkar fina lampor och smågrejer av laserskuret trä. De kanske är öppna för custom beställningar.
Custom Wood

Minst en av deras lampor ser ut att vara tillverkad av lite tjockare plywood:

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumtomten:

I Göteborg (Olskroken) finns Custom Wood som tillverkar fina lampor och smågrejer av laserskuret trä. De kanske är öppna för custom beställningar.
Custom Wood

https://quickbutik.imgix.net/19130w/products/621e0d28a3743.jpeg

Skulle också nämna CustomWood. Har beställt från dem förut, fantastiska produkter.
Kanske kan de hjälpa dig.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Vad är det för storlek på bitarna du vill göra?
Är det mindre saker kan jag ev göra det hemma.

Inte helt klart än och jag står fortfarande å väger mellan plåt å plywood men antagligen 30x40cm ish.
Men mest var min fråga mer generell. Har alltid ett antal projekt på g och det som begränsar är tid och faktumet att jag bor i en liten lägenhet.
Jag har lyckats täcka precis hela lägenheten med ett lager sågspån en gång efter att jag överskattade min dammsugare och underskattade produktionen av damm från en handöverfräs... efter det så gör jag mitt bästa för att hålla sandpapprande osv till ett minimum

Skrivet av SUMITOMO:

Kolla med någon som utför vattenskärning.

Läste på lite och nu känner jag mig lite dum... ska leta lite firmor... Jag tog liksom bara för givet att vattenskärning skulle förstör å delaminera plywood men så var det ju tydligen inte.

Skrivet av Skumtomten:

Custom Wood

https://quickbutik.imgix.net/19130w/products/621e0d28a3743.jpeg

Skrivet av Bebben:

Skulle också nämna CustomWood. Har beställt från dem förut, fantastiska produkter.
Kanske kan de hjälpa dig.

Tackar! verkar definitivt intressant.