Hur ska man koppla 3x8 GPU med Corsair RM750x 2021?

Permalänk
Medlem

Hur ska man koppla 3x8 GPU med Corsair RM750x 2021?

Hej!
Jag håller på att sätta ihop min nya dator och undrar hur jag ska göra med Gigabyte Radeon RX 6900 XT AORUS MASTER 3x8 utgång. Med PSU fick jag med 2stycken PCIE 6+2 som är kedjade med ytterligare en 6+2.

Går det bra att göra som i bilden nedan eller måste man ha 3 separata kablar?

Permalänk
Medlem

Gör precis som in den röda rutan, inga problem med det.
Är ju en Grön bock för den lösningen så skall ju vara OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Gör precis som in den röda rutan, inga problem med det.
Är ju en Grön bock för den lösningen så skall ju vara OK.

Det är en bild jag hitta på reddit, inget från corsair eller gigabyte. Tog med den bara för att förklara problemet jag har.

Permalänk
Medlem

Helst en kabel per kontakt för att minska risken för problem (minskad prestanda och oförklarliga krascher kan uppstå med daisychain:ade kablar).

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Helst en kabel per kontakt för att minska risken för problem (minskad prestanda och oförklarliga krascher kan uppstå med daisychain:ade kablar).

Okej, har kopplat så som på bilden så länge men får beställa en extra kabel. Tack för svar.