Jag förstår inte hur man gör ett word dokument efter SIS standaren, då jag inte kan separera texterna på samma rad i dokumentet
Jag är i akut stress och jag får ingen hjälp från min lärare som så klart som säger att jag måste klara mig själv. Skolan hänvisar inte till någon bok heller och säger att internet måste användas. Jag har suttit och stressat med detta i hela veckan för att försöka lämna in den här uppgiften tidigare. Texten för utgivare, dokumenttyp med mera är helt färdig dock, även meddelande fält.
Det problemet som jag har i word, det är att texten dokumenttyp och utgivare ska ha olika inställningar när det kommer till centimeter. Jag har fått information om vilka CM som texterna ska ha från överkant och vänsterkant osv, men jag kan inte hitta någon information om hur man ställer in det utan att det knasar till sig.
Enligt skolan ska utgivaren vara längst upp till vänster och 2,1 cm från pappers vänsterkant. Dokumenttyp ska vara 11,3 cm från vänsterkanten och 1,7 cm från överkanten. Det som är mitt problem, det är att skolan säger att båda dem här ska vara på samma rad, det jag inte fattar är hur man kan ställa in dem olika utan att det påverkas? För jag har provat markera dokumenttyp texten och börja ställa in den, men då påverkas den andra också. Jag har hållit på i 4 dagar nu och blir galen, jag är väldigt nära på att säga upp mig från kursen, vilket jag egentligen inte vill. Men som sagt jag får ingen hjälp från skolan och får vända mig till er nu. Jag har provat med linjalen och provat skapa tabbar men det har inte hjälpt.
Det enda jag vill göra är att ändra vänsterkantens centimeter på båda texterna och behålla dem på samma rad.