Jag mediterar till viss ”musik” på youtube, svårt att förklara utan att verka flummig, men vissa ljud osv. påverkar ens energi och därför lyssnar man på de när man mediterar. Det jag märkt är att när jag byter upplösning på youtube så känner jag av det, 360p vs 720p osv. verkar påverka ljudet även om det ska vara upplösningen, vad beror detta på? Undrar även om det går att konvertera en 720p fil till 360p? Sedan en sista fråga, jag har köpt en ljudfil som jag vill ladda upp för privat bruk på youtube, det verkar inte gå, kan de finnas någon spärr jag enkelt kan ta bort i filen?
Det ligger inte i upplösningen utan codec:en/bitrate:en osv som (kanske) ändras iom kvalitén på klippet, inget annat.
Ja du kan konvertera mellan olika upplösningar, men varför?
YouTube lagrar en massa olika bithastigheter för ljudfiler, upp till minst sju, fördelat på två olika ljudkodekar.
Helt klart är att minst två olika används beroende på val av videokodek. Har vidare svårt att tro att YouTube lagrar ytterligare fem som aldrig används, eller att de inte väljer en lägre bithastighet om man väljer en lågupplöst videokodek.