Följ Black Week på SweClockers

Krönika: Därför får min gamla telefon duga

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej det gör dom inte. Det var ett oerhört irritationsmoment för mig när jag körde en S10 som både privat och jobbtelefon, det var omöjligt att stoppa den från att stänga av WiFi när den ansåg att det inte behövdes. Jag satte på scheman om att aldrig stänga av det, hjälpte inte, satte in triggers att WiFi skulle aktiveras när jag kom hem exempelvis, det skedde inte. Ofta satt jag halva kvällen hemma och typ surfade, kollade på grejer och liknande för att sen upptäcka att jag hade kört på mobildata hela tiden. Jag funderade allvarligt på att reklamera den på grund av det, men jag var inte helt säker på att det inte var någon policy mitt jobb tvingade in.

Nu har jag en Pixel och en Xperia och där stannar WiFi på när jag har valt att det ska vara på i alla fall. Xperian är jobbets så den borde väl vara lika nerlåst som S10:an, men har inte problemet.

Har haft min s21 sedan november 2021 och auto av och på funktionen har alltid fungerade klockrent utan att jag själv har valt något mobilen sköter det helt och hålet åt mig.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felixark:

Har haft min s21 sedan november 2021 och auto av och på funktionen har alltid fungerade klockrent utan att jag själv har valt något mobilen sköter det helt och hålet åt mig.

Jag vet inte om de har förändrat funktionen sedan dess. Men för mig så var det inte tal om någon auto-på, bara auto-av. Jag är inte emot en automatiskt hantering av sådana saker alls, men påtvingad automatisk hantering är jag emot, och än mer så om den inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Körde på 6:an (ärvd av frun) med 2 batteribyten tills den pajade. Nu 12 mini så länge den håller.

fel autokorrigering iphone
Permalänk

Är nöjd med min Iphone XS Max från 2018 och ser ingen anledning att byta så länge den får uppdateringar. Batteriet ligger på 88% hälsa men borde hålla några år till innan batteriet behöver bytas.

Finns så många roligare saker att lägga pengar på än ny mobil då man knappt märker skillnad mellan dagens generationer av telefoner vid vanligt bruk. Samtal, surf, musik, enklare spel och kollar serier/youtube. Visst bättre kamera kanske men tar inte många bilder så det är värt att lägga ut 15K för ny.

Permalänk
Skrivmaskin

Nu har det gått ett drygt år sedan den här krönikan och jag kan glatt meddela att telefonen lever vidare. Sedan juni är det med nytt batteri, så nu är det egentligen bara mjukvaran som sätter gränserna för när uppgradering blir av.