Högt skikttemperatur ungefär 23 graders skillnad på högsta punkt max

Permalänk

Högt skikttemperatur ungefär 23 graders skillnad på högsta punkt max

Hej! För ungefär, 1 vecka sedan så beställde jag, ett grafikkort... Rx 6800xt Nitro+ SE edition overclocked från Netonnet, fick den kom för 3 dagar sedan. Däremot så har jag haft lite, problem med detta grafikkort. Så problemet som oroar mig är, skikttemperaturen/junction temperature, den börjar lågt och drar sig upp riktigt snabbt när temperaturen blir högre, ungefär 23 graders skillnad som max. Det högsta jag, sett den stiga är 99 grader i, World of Warcraft. Vanliga temperaturen blev, bättre då jag böt chassi. Här är videon, däremot så fick jag inte lika mycket grader i denna video pga, filmning. https://www.youtube.com/watch?v=dRCqyOWXqF0

Permalänk
Medlem

Helt normalt för Nitro+ kylare och 6800xt skulle jag säga, om du vill sänka tempen utan högre fläktvolym skulle jag testa undervoltning med sänkt tempmål i fläktkurvan. Har 6700xt Nitro+ och RX6800 Trio x och med samma effektuttag är Trio x betydligt svalare, Nitro+ har högre byggkvalitet dock.

Permalänk

Ska testa detta! Och tack för det vänliga, svaret

Permalänk

Alltså, var lättare att undervolta än vad jag trodde, verkar som jag fått ungefär 10 grader mindre och lite mer fps.

Permalänk

En till sak, temperaturen verkar mer stabil, så tror att du räddat min rädsla. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av PAPRIKAN behöver hjälp:

En till sak, temperaturen verkar mer stabil, så tror att du räddat min rädsla. haha

Kul att jag kunde vara till hjälp och dom här kretsarna är byggda för att klara 110c max temp så du behöver absolut inte oroa dig.

Permalänk

Tack så jätte mycket