Mobil med trasig skärm + Hdmi kabel + tv = funkar inte.

Permalänk
Medlem

Mobil med trasig skärm + Hdmi kabel + tv = funkar inte.

Hej. Den nu gamla telefonens skärm gick sönder totalt (touch och synlig skärm borta), men telefonen lever, då den låter och virbrerar, även väckarklockan har varit irriterande ett tag....

Jag har försökt med två olika tvapparater att koppla telefonen via hdmi, men telefonen vill inte visa sig i någon av tvna. Dem reagerar dock på att jag kopplat in något i uttaget. Även testat med min nya telefon på ena tvn, men inte heller den dyker upp.

Dem gamla telefonen är en Samsung A52 köpt 2021.
Den nya telefonen är en Motorola G62 5G köpt 2023.

Andra sätt att komma åt innehållet i min gamla telefon är nog körda men tips på lösningar jag kanske inte tänkt på mottages gärna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är inte säkert att dina telefonen kan använda USB-C / HDMI. Har hittat två sidor som stödjer det påståendet men inte läst manuelerna.

Du har inte Samsung Cloud / Onedrive aktiverat med backup & Sync?

Permalänk
Avstängd

Det är inte säkert att din telefon stöder video ut, eller så kan det vara så att du måste bekräfta en notifikation för att aktivera utgången efter inkoppling, vilket är svårt om touch inte fungerar. Är det det sistnämnda problemet så skulle det kanske gå att lösa om du kopplar in en mus samtidigt och lyckas pricka rätt i blindo, men det är förstås ganska svårt.

Permalänk
Medlem

De allra flesta mobiler stöder inte bild ut via USB-C till HDMI, av mina 6 st med USB-C är det bara gamla P20 Pro som grejar detta.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.