Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Nu har du sett en
Om du kollade den sidan som Aphex länkade till dvs.

Kollade den nu...

Oki, nu vet jag en sida som inte ser 100% korrekt ut i IE...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad jag vet så funkade <blink> taggar i Netscape och inte i IE, vilket var en av anledningarna till att jag började använda IE istället för Netscape. Sedan dess har jag varit fast. Körde tom IE via Wine ett tag när jag hade Linux.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Netscape var ju helt kass. Deras tolkning av HTML-standarden var ju mer än suspekt.
Nä, tacka vet jag Mozilla.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
IE är den enda browsern som klarar att visa alla sidor som dom är tänkta.

Om alla som gjorde hemsidor hade varit kompetenta hade det sett fint ut i alla webbläsare. Jag har skrivit en del sidor som sett bra ut i Mozilla/Netscape men skit i IE, sen anpassade jag så att det såg rätt ut i IE också eftersom IE kör på sin specialvariant.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Om alla som gjorde hemsidor hade varit kompetenta hade det sett fint ut i alla webbläsare.

Det har ingenting med kompetens att göra. Det är helt enkelt bekvämare att göra en sida som funkar till 100% i IE och sen strunta i den procenten som resten av browsermarknaden utgör...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nä det blir att testa Mozilla Firebird nu men går det att andvända 2 webbläsare samtidigt ?? typ ie och mozilla

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reVer
nä det blir att testa Mozilla Firebird nu men går det att andvända 2 webbläsare samtidigt ?? typ ie och mozilla

Japp...
Firebird är bara en zip fil med en massa packade filer... Inget install program alls.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

japp jag gillar det, tror jag ska börja andvända mozilla firebird istället för ie

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har ingenting med kompetens att göra. Det är helt enkelt bekvämare att göra en sida som funkar till 100% i IE och sen strunta i den procenten som resten av browsermarknaden utgör...

Och FEL, iaf som proffs, lever man på det man gör kanske 4% är det som gör att man kan betala hyran (sen är dom 4% man inte bejakar (genom att i 99% följa uppsatta standarder) rätt bra på att göra sin röst hörd om det är något "viktigt" dvs t.ex en bank eller liknande, lika bra att göra rätt från början (min faders enda kloka ord )... men men, lathet ska bestraffas.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det är faan lika lätt att följa W3Cs regler för HTML 4.01/XHTML 1.x istället för att plugga på hur man gör en sida optimerad för IE.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Fan vad skönt, slipper man sitta och specialanpassa sin HTML till det där skit programet. Att folk överhuvudtaget använde det är ett mysterium, sämre TABLE-hantering får man leta efter.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Fan vad skönt, slipper man sitta och specialanpassa sin HTML till det där skit programet. Att folk överhuvudtaget använde det är ett mysterium, sämre TABLE-hantering får man leta efter.

Ja fy fan, att man kan fakturera mer timmar pga den skiten, fy fan!
(Betänk att om allting bara funkade, alltid, från början, och allt var perfekt skulle det inte finnas några konsult-jobb/dator-lösningarsjobb öht, det skulle bara finnas 1 enda optimal lösning till allt.)

Permalänk
Citat:

Tänk att folk fortfarande leker med tables. Använd CSS, så följer du standarden också.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Ja fy fan, att man kan fakturera mer timmar pga den skiten, fy fan!
(Betänk att om allting bara funkade, alltid, från början, och allt var perfekt skulle det inte finnas några konsult-jobb/dator-lösningarsjobb öht, det skulle bara finnas 1 enda optimal lösning till allt.)

Hehe... Jojo, men nu jobbar inte jag med det längre, så det spelar inte mig någon roll!

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Tänk att folk fortfarande leker med tables. Använd CSS, så följer du standarden också.

Min poäng var snarast att Netscapes "motor" är extremt seg i allmänhet och på Tables i synerhet. Faktumet att man kan använda CSS, betyder inte att alla göra det. Att det tar Netscape 15 minuter att rita upp ett "komplex"-table, gör programet direkt oanvändbart på en stor del av alla internetsidor.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Jag provade Mozilla och tyckte den var kass. Jag provade Mozilla Firebird och älskar den. Inga fler skitjobbiga störandes %&/#" pop-up fönster, och man kan spärra vanliga reklamsajter vilket medför att all reklam på dina ofta besökta sidor försvinner. Jag kan aldrig gå tillbaka till IE. Usch!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Kollade den nu...

Oki, nu vet jag en sida som inte ser 100% korrekt ut i IE...

www.libpr0n.com

;p

Mozillas Porr-renderingsbibliotek

Permalänk

/me salutes netscape

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Opera 7.03 är bäst

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

Safari äger så

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Det är faan lika lätt att följa W3Cs regler för HTML 4.01/XHTML 1.x istället för att plugga på hur man gör en sida optimerad för IE.

Jag skulle till och med vilja påstå att det är lättare att följa W3Cs standarder än Microsofts "standarder". Det finns ju otroligt många flera sidor som behandlar W3Cs standarder vilket gör att man lätt och snabbt hittar information om hur man skall lösa saker osv.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Jag tog precis och sympatitankade Netscape, det är synd att det lägger ner den. Den funkar helt okej, även jag märker att den är lite slöare på tables.

Dessutom så funkade inte M$ sida i den.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

jag beklagar alla anställda på Netscape som förlorar sina jobb, men samtidigt tror jag att de rätt snabbt kommer få nya bra jobb. Hoppas den nygrundade http://www.mozillafoundation.org/ kommer att få mozilla att fortsätta i rätt spår.

det var nån som sa att IE var den enda läsaren som renderade alla sidor som de är tänkt? jag antar att det var ironisk, eftersom det är fel.

häng gärna på http://prod.mozillazine.org/ för att lära er fler tricks om mozilla

en annan viktig sida ang firebird är : http://texturizer.net/firebird/index.html
där står allt du behöver veta

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Jag provade Mozilla och tyckte den var kass. Jag provade Mozilla Firebird och älskar den. Inga fler skitjobbiga störandes %&/#" pop-up fönster, och man kan spärra vanliga reklamsajter vilket medför att all reklam på dina ofta besökta sidor försvinner. Jag kan aldrig gå tillbaka till IE. Usch!

Samtidigt som jag förstår att det är jobbigt med reklam, är det synd att människor inte kan bjuda på det. Dessa "ofta besökta sidor" har någon/några lagt ner mycket jobb på och är nästan alltid helt gratis att besöka, kan man då inte bjuda på de få kronor de får i "reklamintäkter"?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Samtidigt som jag förstår att det är jobbigt med reklam, är det synd att människor inte kan bjuda på det. Dessa "ofta besökta sidor" har någon/några lagt ner mycket jobb på och är nästan alltid helt gratis att besöka, kan man då inte bjuda på de få kronor de får i "reklamintäkter"?

Inte när de tvingar upp dem i mitt ansikte, nej.
Vanliga banners har jag inga problem med så länge de inte fördröjer sidladdningen extremt (aftonbladet) eller är extremt stötande/störande. Popups däremot är satans verktyg och förekomsten av sådana är ett tecken på att webmastern föraktar sina besökare.
För att inte tala om inbäddade flash-animationer med höga ljud.. (SF.se). Det finns en extention som tar hand om sånt också.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

e du sänkt eller nåt? eller det kanske var ett skämt du försökte med?

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Det finns en extention som tar hand om sånt också.

Exakt vad gör den och hur funkar den?
Namn/URL vore uppskattat

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Exakt vad gör den och hur funkar den?
Namn/URL vore uppskattat

Snubblade över den igår bara..
http://texturizer.net/firebird/extensions.html#Flash%20Click%...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Netscape var alltid ett sämre alternativ än IE

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Allmänt nördigt att sitta och fuffla med netscape i windows nu för tiden dock, när IE faktiskt funkar så bra som det gör.. sen får man ju iofs tycka vad man vill om MS.. Tråkigt när man knackar linux iofs, men om mozilla fins kvar så är det ju ingen större fara..

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.