Får inget ljud till datorn
Hej.
Nyligen så började mitt ljud strula med datorn. Jag får inget ljud alls att funger på datorn.
Jag har försökt med att uppdatera nya drivrutiner för ljudet utan framgång, uppdatera bios, bytt headset.
Högerklickar jag på ljudikonen nere i windows och felsöker ljudproblem kommer följande upp;
Nvidia Output - Nvidia High Definition Audio Kontakten till den här enheten sitter i HDMI-kontakten
Nvidia Output - Nvidia High Definition Audio Kontakten till den här enheten sitter i HDMI-kontakten
Högtalare - 2- Realtek High Definition Audio Kontakten till den här enheten sitter på datorns baksida
Hörlurar på headset - HyperX Virtual Surround Sound (Aktuell Standardenhet) Det finns ingen tillgänglig information om uttaget
Realtek Digital Output - 2- Realtek High Definition Audio Kontakten till den här enheten sitter på datorns baksida
ZOWIE XL LCD - Nvidia High Definition Audio Kontakten till den här enheten sitter i HDMI-kontakten
När jag klickar vidare för att felsöka någon av dessa står det att ljudtjänsterna inte svarar och detta meddelande;
Både tjänsten Windows Audio och tjänsten Windows Audio End Point Builder måste köras för att ljudet ska fungera korrekt. Minst en av tjänsterna svarar inte.
Jag har ingen HDMI-kabel inkopplad i datorn. Jag kopplade endast in en HDMI-kabel för några dagar sedan in i moderkortet för att få igång skärmen utan grafikkortet.
Kan lägga till bilder om det skulle underlätta för någon.
Jag har ingen aning hur jag ska lösa problemet och uppskattar all hjälp