Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Sådär, nu står det en GIGANTISK låda i hallen.... Vet inte hur man ska tolka 16-årige sonens kommentar när han såg lådan...

"Du är fasen helt j-a pantad...."

Jag ser det som en komplimang i prylsammanhang? Eller?

En fantastisk komplimang dessutom!
Jag har inte vågat berätta för nån om mitt köp. Har blivit "dumförklarad" efter två nyköp inom ett år varav senaste var en Lg 65B1 oled som inte ens är 3 månader gammal 🤣

Permalänk
Medlem

Beställningsdatum 22 maj 14:23
75" QN95B

Status : Fraktförberedelse

Verkar som att det finns beställningar lagda 1h senare som har blivit skickade..nåväl, lär dyka upp inom sin tid :>

Permalänk
Medlem

Beställt 22/5 16.33 står fortfarande som ”Behandlas” när ja går in via mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

En fantastisk komplimang dessutom!
Jag har inte vågat berätta för nån om mitt köp. Har blivit "dumförklarad" efter två nyköp inom ett år varav senaste var en Lg 65B1 oled som inte ens är 3 månader gammal 🤣

I det här fallet så tror jag avundsjuka är största risken.
Otroligt erbjudande. För mig var det omöjligt att motstå, hade jag haft plats så hade jag köpt 55” också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

En fantastisk komplimang dessutom!
Jag har inte vågat berätta för nån om mitt köp. Har blivit "dumförklarad" efter två nyköp inom ett år varav senaste var en Lg 65B1 oled som inte ens är 3 månader gammal 🤣

Min är hos Bring, har inte valt dag för hemleverans än.. Är fortfarande i valet och kvalet om min 65C1 är det bättre valet trots mindre ändå.. Ligger ibland i ena soffan så jag ser TVn snett underifrån och det fungerar klockrent med en oled. Inte så mycket från sidan kanske men ändå.

Finns mycket att tänka på här. Även om väggfästet jag har nu fungerar eller om jag måste höja det pga Centern. Någon som vet höjd från Vesa till botten på TVn?

Permalänk

Datum: 22 maj 2023, 21:42
55" QN95B
Status: Beställningen förbereds

Jag hovrar över "annullera beställning". TV:n ska ersätta min nuvarande Samsung från ~2016 (FullHD). Men jag känner mig lite slösaktig, samtidigt som det blev ett spontanköp p.g.a. priset och den verkar ju dras med en hel del problem(?) med firmware, flimmer och allt vad det är. Förmodligen inget jag hade märkt ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

1 x 75" QN95B Neo QLED 4K Smart TV (2022) 10490kr
Hemleverans med inbärning
Beställningsdatum: 22/05/2023 18:00

Status (skickad)
Beställningen förbereds 👍
Förbereder försändelse 👍
På väg 👍
Levererad

Hum... Samma TV, leveranssätt och beställde: Datum: 22 maj 2023, 17:26
Men det står fortfarande "behandlas".

Hörde du av dig till supporten tidigare som kan ha skyndat på processen eller nåt sånt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag blir glad åt alla som lyckats knipa en TV till ett bra pris men denna stress alla har och oro att dom inte kommer få igenom sin beställning är obefogad. Samsung kommer att leverera och prissänkningar av denna karaktär har skett sedan tidigare.

Har själv blivit Samsungfierad på grund av Benify portalen så jag talar utav erfarenhet. TV * 2, Kyl, Frys, Tvätt, Tork.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hum... Samma TV, leveranssätt och beställde: Datum: 22 maj 2023, 17:26
Men det står fortfarande "behandlas".

Hörde du av dig till supporten tidigare som kan ha skyndat på processen eller nåt sånt?

Datum: 22 maj 2023, 19:07
Hemleverans med inbärning
På väg Din beställning har skickats och är på väg till dig.

Min 55" jag beställde "Datum: 22 maj 2023, 14:25" har dock inte skickats.

Utgår ifrån att det kan ta någon vecka innan dem har ordning på allting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

55" QN95B
Order lagd: 2023-05-22 15:28

Status: Fraktförberedelse

Update, fick nu mail om att den är på väg. Osäkert leveransdatum.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

En fantastisk komplimang dessutom!
Jag har inte vågat berätta för nån om mitt köp. Har blivit "dumförklarad" efter två nyköp inom ett år varav senaste var en Lg 65B1 oled som inte ens är 3 månader gammal 🤣

Haha, jag gjorde samma
Är 65B1 från Elgiganten när de reade ut den för 9990:- ?
Man kan aldrig få för många Tv-apparater.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

55" QN95B Neo QLED 4K Smart TV (2022)

Order lagd 2023-05-22 19:28

Fraktförberedelse

Fick mail nu att den skickats.

Permalänk
Viking
Skrivet av Zeroastic:

Fick mail nu att den skickats.

Nä!!
Beställde 2 min tidigare. Hallå Samsung?!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Finns mycket att tänka på här. Även om väggfästet jag har nu fungerar eller om jag måste höja det pga Centern. Någon som vet höjd från Vesa till botten på TVn?

Har inte monterat min än så jag har svårt att mäta nerifrån för frigoliten är ivägen.. Men uppifrån är det 21,7cm.... (och det är vesa 400x400)

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Har inte monterat min än så jag har svårt att mäta nerifrån för frigoliten är ivägen.. Men uppifrån är det 21,7cm.... (och det är vesa 400x400)

Så ca 31,cm från nederkant till nedersta hålen då, tack

(Det betyder, för mig, ett nytt väggfäste som är tiltbart eller lägre tvbänk o minde förvaring)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Haha, jag gjorde samma
Är 65B1 från Elgiganten när de reade ut den för 9990:- ?
Man kan aldrig få för många Tv-apparater.

Yes, från EG för 9990kr. Får se vad man får för den om jag nu ska byta tv

Permalänk
Medlem

"The shipment has arrived at terminal and will be forwarded.
24 May 17:24 - 556 52 JÖNKÖPING , Sweden"

Kommer troligtvis imorgon då.

Permalänk
Medlem

75" QN95B
Beställt 22 maj, 20:12
Status: Behandlas

Permalänk
Medlem

Hej

Fick reda på att min QN95B 75" är på väg nu men har inte fått någon datum ännu.
Dom sa att den troligtvis blir skickad idag, senast i morgon och att det finns en chans att jag får den innan helgen

Får bara hoppas att det inte är några större fel på den som tex skorrande högtalare osv som man läst om.

Visst denna tv har problem, som dom flesta lcd.
Men en tv som kostat ca 35.000 kr , får man denna för 10.490 kr då kanske man kan leva med vissa problem tills dom fixar det

OM dom inte är för stora problem då vill säga .

Det jag inte riktigt kan förstå är varför samsung inte fixar en firmware , som fixar HDR i Game mode , det borde ju vara en enkel sak .
Det finns ju till och med folk som visar hur man ska gå in i service menyn och ändra så att man får tillbaka HDR som den ska vara.
Men det ska ju inte behövas fifflas med på en ny tv som dessutom är samsungs flaggskepp för 35.000 kr.

Men vi får se...

Ska bli intressant att följa här vad ni andra som fått er tv tycker och ge ert omdöme

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggart:

Beställde en 75" QN95B 22/5 runt 17:30

Någon som beställde runt samma tid som fått sin order godkänd? Står "beställning förbereds" för mig

Jag beställde mån 22 maj 18:10 och min är hos Bring nu.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Pratade med support precis, alla beställningar kommer levereras enligt han jag pratade med:

”Vi förväntas få in fler under nästa vecka och då ska de skickas ut. Leverans är ju 3-5 arbetsdagar så du bör få allt under nästa vecka.”

Permalänk
Skrivet av Blaskanal:

Beställde 55" QN95B 22maj 15:30 .

Fick just mail

Din order är på väg!

"Norway Post/Bring has received a message from KN AB c/o Samsung Electronics Jkp that a package is on its way, but we have not yet received it. The tracking information will be updated as soon as the package arrives at the terminal."

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Så ca 31,cm från nederkant till nedersta hålen då, tack

(Det betyder, för mig, ett nytt väggfäste som är tiltbart eller lägre tvbänk o minde förvaring)

Sådär, precis hängt upp på väggen och bara startat igång TVn i ett vardagsrum med gassande sol. Hamnade rätt bra på väggen, MEN, då satt fästena på min 55 Philips Oled väldigt annorlunda mot nya TVn. Däremot får jag ett problem med att mina stereohögtalare som står på bänken NÄSTAN skymmer bilden i nedre hörnen. Den var också rätt knivig att montera för den hamnade så enormt nära väggen med väggfästet vi hade, jag bävar för den dag jag ska få ned den igen för "strapparna" för låsmekanismen på väggfästet hamnade typ 15 cm upp så det kommer bli, låt oss kalla det intressant, att få ned den nån gång i framtiden.

Annars är väl initiala intrycket att den är sjukt stor - men ungefär två sekunder senare - det här kan man vänja sig vid... Ska bli intressant att se hur bilden ser ut när solen börjar gå ned.

Firmware från fabrik var 14.30 för övrigt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Beställde 22 maj kl 22.16 och den är på väg nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apoh:

Beställde 22 maj kl 22.16 och den är på väg nu!

Fick du ett nytt mejl om att den är påväg eller behöver man gå in via ursprungsmejlet för beställningen för att se status?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Fick du ett nytt mejl om att den är påväg eller behöver man gå in via ursprungsmejlet för beställningen för att se status?

Fick nytt mail från samsung shop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apoh:

Fick nytt mail från samsung shop!

Åhå. Goodie. Då slipper jag sitta och gå in och kolla hela tiden som en mupp.
Nån annan som fått sömnsvårigheter på grund av ovissheten? "Kommer TVn eller ej?!".
Hah så jävla dumt! XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Åhå. Goodie. Då slipper jag sitta och gå in och kolla hela tiden som en mupp.
Nån annan som fått sömnsvårigheter på grund av ovissheten? "Kommer TVn eller ej?!".
Hah så jävla dumt! XD

Hahha är precis likadan 😂😂

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det inte gäller längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggart:

Hahha är precis likadan 😂😂

Kanske borde dra igång "traumaterapiklockers" för folk som lever i ovisshet om att eventuellt missa bra deals? Det här är så mycket djupare rotat än bara "beslutsångest" eftersom ångesten snarare eskalerar efter att beslutet är taget. XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...