Radera foton på Google kontot.

Permalänk
Medlem

Radera foton på Google kontot.

Har fått en varning att Google kontot snart e fullt.
Använt 85%
Vet inte om jag råkat trycka fel och säkerhetskopierat foto på kontot.
Har testat att radera foto på Google foto.
Men då försvinner dom även i mitt galleri.
De måste ju gå att välja vad man vill radera på det kontot utan att det försvinner på mobilen.
Jag har även fått upp ett meddelande med röd text i mitt fotogalleri.
Det står .
Utför ej synkroniserade objekt innan 07/31/23 för att undvika att förlora dom.
Och under det står det med blå text.
Överför objekt.

Permalänk
Medlem

Kan väl ladda ner till datorn först och bilderna raderas väl inte i mobilens galleri om det har kopierats till Google foto från mobilen.

Permalänk
Medlem

Antagligen så har mobilen tagit bort synkroniserade foton från telefonen. Så dom finns bara på molnet isf.

Permalänk
Avstängd

Många android-telefoner har ju slutat med vanlig galleri-app och kör bara Google Photo numera, och då är det svårt att komma ur molnlagringen när man väl börjat.

För mig gnäller den lite och vill gärna jag ska radera saker, plockar fram listor på de största filerna och så. Men jag har pixel så det är ju fri lagring av foton (från telefonen i alla fall), så det kanske inte beter sig på samma sätt om man inte har det

Permalänk
Medlem

Det tycks vara så att om man raderar i mobilen (Google Foto) så raderas det även i molnet; raderar man i molnet ska det inte raderas i mobilen - men som Hyllbert skriver, det kanske redan är borta från mobilen.

Jag litar eller förstår mig inte på molnlagring speciellt bra, har bara använt det i typ 20 år - jag bränner ut bilder på skivor, det skyddar bäst mot mina handhavandefel. Har även skaffat Google One och 100GB lagring för 19kr/månad för att slippa stressa över lagring.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Ok.
Tack för svar.
Jag lägger ner alla foton på datorn först.
O sedan tar jag bort alla foto på mobilen på alla ställen