Nödsamtal låsskärmen, tas bort/försvåra? Android

Permalänk
Medlem

Nödsamtal låsskärmen, tas bort/försvåra? Android

Hej,

Har försökt leta i min inställningar i telefonen och på nätet men hittar ingenting vettigt.
Är det någon som vet om man på något vis kan göra det svårare att komma åt nödsamtal och ringa 112 än det är i ursprungsläget eller möjligen helt ta bort den funktionen från låsskärmen?
Jag har av någon anledning börjat få problem med att jag råkar fickringa 112. Har nog ringt SOS 7 gånger senaste 1,5 månaden. Det handlar ju om 2 knapptryck för att ringa SOS så det är ju så jäkla enkelt att råka göra. Förstår dock inte varför jag nu helt plötsligt börjat göra det och aldrig gjort tidigare under alla år.

Sitter på en samsung S21.

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag såg minst ett sätt att stänga av det i tråden som nyligen behandlade detta:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1692065-automatiska-no...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Colery:

Hej,

Har försökt leta i min inställningar i telefonen och på nätet men hittar ingenting vettigt.
Är det någon som vet om man på något vis kan göra det svårare att komma åt nödsamtal och ringa 112 än det är i ursprungsläget eller möjligen helt ta bort den funktionen från låsskärmen?
Jag har av någon anledning börjat få problem med att jag råkar fickringa 112. Har nog ringt SOS 7 gånger senaste 1,5 månaden. Det handlar ju om 2 knapptryck för att ringa SOS så det är ju så jäkla enkelt att råka göra. Förstår dock inte varför jag nu helt plötsligt börjat göra det och aldrig gjort tidigare under alla år.

Sitter på en samsung S21.

Tack på förhand!

Har du skärmen inåt eller utåt i fickan? Kanske har med svettningen att göra, eller tunnare byxor nu när det blivit varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag såg minst ett sätt att stänga av det i tråden som nyligen behandlade detta:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1692065-automatiska-no...

Tack! Såg någon som skrivit att man kunde inaktivera touchskärmen när det är mörkt. Ska prova om det kan funka.

Skrivet av m4gnify:

Har du skärmen inåt eller utåt i fickan? Kanske har med svettningen att göra, eller tunnare byxor nu när det blivit varmt.

Inåt. Jag går emot saker hela tiden så jag skulle spräcka skärmen om jag gick med skärmen utåt. Men jag har faktiskt varit tvungen att göra det tillfälligt när jag är ute och bara går i alla fall för att minimera så gott jag kan.
Ja det är ju för att jag är varm och lite svettig i fickan. Men jag har samma byxor som tidigare och det har gällt flera olika typer av byxor. Både jeansen, shorts och mina fjällrävenbrallor. Det är sak samma med alla.
Verkade ju som att det var just Samsung som gjort någon uppdatering som gjort det lättare att ringa så då var det inte jag som börjat gå väldigt konstigt iaf. Men problemet måste ju lösas oavsett, vill ju inte bli blockad av SOS.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB