Jag har för ungefär en vecka sedan sakta börjat installera in en vapochill i min ca 2 månader gamla burk. Nu sitter allt på plats, och efter att ha kämpat några dagar med att komma in i windows har jag tom lyckats med det...
Problemet är att datorn i nuläget är väldigt instabil. Om jag sätter igång 3D Marks eller något lite större spel som tex Generals så startar datorn om sig direkt. För ett par timmar sedan låste den sig när "standardwindows-skärmsläckaren" var igång, jag menar, hur krävande är den..?!
Kan det vara processorn som är trasig? Den ser ju hel ut när man tittar på den, och om jag ställer in datorn på felsäkert läge i BIOS så kan jag dessutom köra 3D Marks utan problem (hittills).. Eller kan moderkortet ha gått sönder..? För någonting stänger ju av systemet, trots att temperaturen ser schysst ut..
Annars kan jag tänka mig att mitt nätaggregat på 350W kanske är lite väl svagt, men om min vapochill hade upptäckt något sådant så finns det ju en felkod som bör komma fram på displayen, och det har den inte gjort..
Mitt system ser ut ungefär så här:
Epox 8RDA+
AMD XP 2600
Radeon 9800 pro
Ramminnet är på 1024
Nätaggregatet är på 350 W
Min vapochill är den enklaste, "standad edition"
Jag är grymmt förvirrad och äckligt tacksam för all hjälp jag kan få..
MvH MrMeatball