Beror på att jag tydligen är den enda här inne som har bemödat mig med att läsa själva lagförslaget, men intressant hur du själv kan ställa dig så extremt positiv till något som du inte har en susning om vad det handlar om. Att det sedan finns motståndare här som inte heller har läst förslaget och/eller inte heller förstår att det inte har något med anonymitet på nätet för stå för dem själva, men nu är det ju inte dem som jag diskuterar med utan med just dig.
Men låt oss citera själva lagtexten:
Intressant nog så anser alltså författarna till lagförslaget att anonymitet är just en rättighet så de håller inte heller med dig.
Om det vänder sig lite i dig så kan jag inte tolka det på annat sätt än att du är för att barn skall utsättas för grooming på nätet, för det är det som blir följdeffekten och det är ju målet som räknas och inte färden eller hur? Det projektet kommer (och har redan) de facto att leda till att färre barn utsätts för grooming, Chat Control 2.0 kommer INTE att leda till det.
Och med tanke på att du fortfarande inte ens har försökt att förklara hur Signal används till grooming eller hur Chat Control 2.0 kommer att förhindra Signal att användas till grooming så kan jag inte göra annat än tolka det som att du mycket riktigt vet om att det här inte kommer att leda till ett enda färre fall av grooming.
Och nu må Dumpen inte vara direkt någon förebild direkt men dess existens visar på att något som Chat Control 2.0 inte behövs för att upptäcka försök till grooming.