Val av robotdammsugare

Permalänk
Medlem

Bytte precis ifrån en Roborock S5Max till en Dreame L40 Ultra då S5an inte klarade av vår hunds päls. Men vilken jävla maskin L40in är! Har bara kört på tyst läge och den fixar pälsen. Den har hittills upptäckt alla hinder som funnits. Kunde inte bli mer nöjd. Basstationen är lite bulkig men mest på höjden så inget som stör i mitt fall.
Var orolig att jag skulle sakna Roborocks app som varit bra i flera år men dreamens app är klockren hittils.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Skrivet av wacki:

Är det någon som har bra tips på rengöringsmedel att använda till sin robotdammsugare. Tänker då på det medel man har i den avsedda tanken (i basstationen) som kommer med flera robotdammsugare idag.

Förstår det som att medlet ska vara lågskummande, finns det något medel som man kan köpa på ICA/Willys som fungerar bra för detta? Känns spontant ovärt att köpa Dreames rengöringsmedel för 200kr när 1 liter Ajax kostar 30kr på Willys som kan funka lika bra.

Jag kör vanligt skurmedel, som man har till moppen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Bytte precis ifrån en Roborock S5Max till en Dreame L40 Ultra då S5an inte klarade av vår hunds päls. Men vilken jävla maskin L40in är! Har bara kört på tyst läge och den fixar pälsen. Den har hittills upptäckt alla hinder som funnits. Kunde inte bli mer nöjd. Basstationen är lite bulkig men mest på höjden så inget som stör i mitt fall.
Var orolig att jag skulle sakna Roborocks app som varit bra i flera år men dreamens app är klockren hittils.

Vad är det för hund/hur mycket päls blir det hemma hos dig?

Har själv en Roborock Q7 max och blir tokig på pälsen som den bara puttar runt istället för att ta upp. S5 Max upplever jag som mycket bättre, men dum som man är så gav jag den till föräldrarna vid "uppgraderingen" till Q7 (Q7 klarade trösklarna i förra boendet bättre). Men det är som du säger, Roborocks app som är det svåra att våga byta sig ifrån. Den är liksom klockren och allt jag kollar på känns som en "kopia fast sämre", men det kanske bara är jag som inbillar mig?

Jag har en golden retriever som fäller ... mycket Vore skönt att kunna få bort det värsta med roboten inför vanliga städningen då det går åt så förbannat många dammsugarpåsar annars hehe.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vad är det för hund/hur mycket päls blir det hemma hos dig?

Har själv en Roborock Q7 max och blir tokig på pälsen som den bara puttar runt istället för att ta upp. S5 Max upplever jag som mycket bättre, men dum som man är så gav jag den till föräldrarna vid "uppgraderingen" till Q7 (Q7 klarade trösklarna i förra boendet bättre). Men det är som du säger, Roborocks app som är det svåra att våga byta sig ifrån. Den är liksom klockren och allt jag kollar på känns som en "kopia fast sämre", men det kanske bara är jag som inbillar mig?

Jag har en golden retriever som fäller ... mycket Vore skönt att kunna få bort det värsta med roboten inför vanliga städningen då det går åt så förbannat många dammsugarpåsar annars hehe.

Har en Rottweiler så pälsen är lika tjock men kortare. Dock fäller han mycket! Stor svart hög där han legat trots att vi borstar honom varje vecka. Dreame har större "dammhål" i behållaren och en borste avsedd för att skära sönder långa hår. Men den klarar fruns hår ( hon fäller som tur är mindre ) men inget trasslat i borsten än och de sugs upp mycket bättre än i S5Max som gärna puttade och trasslade hennes hår.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan