Dela internet från telefon till dator

Permalänk
Medlem

Dela internet från telefon till dator

Varför hittar inte datorn telefonens internetdelning?
Stationär med usbsticka med wifi.

Permalänk
Medlem

Förutsatt att allt för hotspot är aktiverat på telefonen. Du kanske bara har 5GHz hotspot på den, och USB dongeln bara fixar 2,4GHz?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Provat 2 st olika usb

Permalänk
Medlem

Ena vet jag tar 5ghz

Permalänk
Medlem

Har du en annan telefon (dvs två stycken). Prova dela från den telefonen som inte funkar för dig, och prova att ansluta med wifi från den andra telefonen. Fungera det den vägen så vet du att det är något som är tokigt med datorn.

Permalänk
Medlem

Som ett andra alternativ.

Har du en USB sladd du kan använda?
Borde gå att köra USB-tethering om du inte får det att fungera via wifi.

Bra att tänka på.
Om datorn inte har haft fast uppkoppling på ett tag så kan det vara värt att tänka på att Windows och andra program inte vet att det är en mobiluppkoppling du använder. Så har du automatiska uppdateringar på så kan det käka mobildata till frukost så att säga...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Hittar inte hur jag delar via usb, är de lika som med wifi fast med kabel så funkar de ändå inte kommer inte upp på wifi sidan på datorn.

Permalänk
Medlem

Vad är det för telefon?

Skrivet av Njz:

Hittar inte hur jag delar via usb, är de lika som med wifi fast med kabel så funkar de ändå inte kommer inte upp på wifi sidan på datorn.

Kör du USB-Tethering så kommer det synas som trådat nätverk. (wifi är trådlöst)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Ojojoj, var hittar jag det då? men jag delar som vanligt på telefonen eller? finns ju inte å välja usb eller så nånstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njz:

Ojojoj, var hittar jag det då? men jag delar som vanligt på telefonen eller? finns ju inte å välja usb eller så nånstans

Vad för telefon har du? Hos mig finns den inställningen under Inställningar -> Nätverk och internet -> Surfzon och internetdelning -> Delning via USB

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

Säger som @_niko_ ovan då, har du kikat här?

https://support.apple.com/sv-se/HT204023

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem