Som rubriken lyder så är jag ute efter en ny TV nu lagom till Black Friday.
Jag ska sastsa på en 75" då jag sitter ca 3m från TV:n och har relativt mörkt konstant i rummet.
Det jag kommer titta mestadels på är sport så 120Hz känns som ett måste. Eventuellt lite spelande också på PS5, men det kommer vara minimalt så det är inget krav att den skall hålla bra klass för det.
Budget på 15-20k
Då jag kan väldigt lite om TV-apparater så behöver jag lite hjälp. Dessa nedan har jag kikat på, men vet inte för och nackdelar med dessa.
LG:n och TCL:n är de som utmärker sig på att de har mini-LED och FALD. De har inte de andra och dessa övriga modeller har därför sämre förutsättningar för kontrastförhållande i ett mörkt rum.
Hur står sig ovan nämnda modeller sig sett till prisnivån de ligger på? Är de bra och mycket TV för pengarna eller finns det andra TV-apparater där jag får mer för pengarna i denna prisklass sett till mina behov?
Hur står sig ovan nämnda modeller sig sett till prisnivån de ligger på? Är de bra och mycket TV för pengarna eller finns det andra TV-apparater där jag får mer för pengarna i denna prisklass sett till mina behov?
Det där med prisnivåer. Priserna ändras hela tiden så är omöjligt att svara brett på den frågan. Det som står i TV-guiden är en beskrivning av produktens nivå. Skulle man då, för en rea som kanske bara varar en dag eller i timmar innan det säljer slut, finns en modell som är på en högre nivå för den budget du då har, då är den mer för pengarna. Men en dag senare – eller timmarna senare – kanske den inte längre är det när priset går tillbaka till tidigare nivå.
De två första i din lista är i alla fall på nivån jag kallar över strecket, de har något som gör dem bättre än de andra.