Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Bra och prisvärd webkamera!

Logitechs HD Pro C920 är bra och har fint pris från Amazon:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1027960

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Löpband! Vikbart och helst under 10k, det är ju en riktig djungel Svårt att tyda vad som är bra och skräp

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av detta själv, men såg att norska tek.no precis har uppdaterat sin guide om vikbara löpband här:
https://www.tek.no/samletest/i/EaAnvG/beste-gaamoellen (Google Translate funkar oftast bra om man tycker norska är knepigt)

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Löpband! Vikbart och helst under 10k, det är ju en riktig djungel Svårt att tyda vad som är bra och skräp

Löparbanden på gymmen kostar runt 150 000 kr styck. Bara så förstår vad du får i jämförelse. Frågan är om det inte blir dyrt att köpa billigt. Det kanske inte fungerar alls så som är tänkt och förväntat.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Löparbanden på gymmen kostar runt 150 000 kr styck. Bara så förstår vad du får i jämförelse. Frågan är om det inte blir dyrt att köpa billigt. Det kanske inte fungerar alls så som är tänkt och förväntat.

Jag springer aldrig på gymmet så jag har noll förväntningar.
Vill bara köpa något som kan användas under dom kalla månaderna och som inte är uppenbart skräp.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag springer aldrig på gymmet så jag har noll förväntningar.
Vill bara köpa något som kan användas under dom kalla månaderna och som inte är uppenbart skräp.

Du kanske skulle kunna fynd begagnat i säg februari när nyårslöftena tappat motivationen. Vissa år har de hängt kvar i flera månader, andra år har de minska i antal på ett par veckor. Jag ser inte framemot dem.

Det går att springa utomhus även på vintern om man har rätt utrustning. Den är billigare än 10 000 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pannlampa till vintermörkret letar jag efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Du kanske skulle kunna fynd begagnat i säg februari när nyårslöftena tappat motivationen. Vissa år har de hängt kvar i flera månader, andra år har de minska i antal på ett par veckor. Jag ser inte framemot dem.

Det går att springa utomhus även på vintern om man har rätt utrustning. Den är billigare än 10 000 kr.

Nu tycker jag att det har blivit något av ett sidospår här som inte hör till min frågeställning alls.

Och vad vet du om mina löpspår där jag bor? Grusväg efter grusväg och dessutom backar på det, antingen är det för halt för att det är blött eller så är det halt för att det ligger ett lager is på vägen. Inte nog med det är det oplogat på vintern. Vilken utrustning rekommenderar du för det? Löpskor med dubbar? Vinterkängor för löpning? Hur kul tror du det är att springa med en sån stor risk för att ramla och sen behöva skjuta på träningen pga det (vilket förövrigt har hänt)?

Har du inget tips på löpband så är det nog bättre att du inte skriver alls...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Någon som har tips om en bra skaftdammsugare på rea nu?

Dyson har startat sin Black Friday rea & där finns både lite billigare & dyrare modeller till ok priser
Om man vill har de även upp till 24 månader 100% räntefritt via Klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Pannlampa till vintermörkret letar jag efter

Nitecore HC60/HC65 har jag siktat in mig på. Min erfarenhet av Olight är så dålig att jag kallar dem för Nolight.

Glöm inte reflexväst så du syns på fler sätt. Jag älskar Wowow Magnetlight, men jag har tappat två stycken för att de fastnar i dörrar. Om man har händerna fulla och öppnar en dörr genom att backa in i den med arslet, då kan de fastna där istället och eftersom den satt på ryggen så märkte jag inte det förrän jag kom hem. Sen var den borta.

En plastdetalj gick sönder i batteripacket så det inte gick att låsa. Ska tilläggas att den laddades genom att öppna batteripacket och ladda batteriet med USB-sladd. Andra glappade en sladd mellan batteriet och själva lampan. Annars var den guld. Pep när batteriet var lågt, sänkt ljusstyrkan automatiskt om batteriet började bli lågt.

Skrivet av Exydia:

Nu tycker jag att det har blivit något av ett sidospår här som inte hör till min frågeställning alls.

Och vad vet du om mina löpspår där jag bor? Grusväg efter grusväg och dessutom backar på det, antingen är det för halt för att det är blött eller så är det halt för att det ligger ett lager is på vägen. Inte nog med det är det oplogat på vintern. Vilken utrustning rekommenderar du för det? Löpskor med dubbar? Vinterkängor för löpning? Hur kul tror du det är att springa med en sån stor risk för att ramla och sen behöva skjuta på träningen pga det (vilket förövrigt har hänt)?

Har du inget tips på löpband så är det nog bättre att du inte skriver alls...

Det står dig fritt att ha en åsikt. Jag ska inte fortsatta mitt resonemang om förslag och alternativ om du blir så förolämpad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Nitecore HC60/HC65 har jag siktat in mig på. Min erfarenhet av Olight är så dålig att jag kallar dem för Nolight.

Glöm inte reflexväst så du syns på fler sätt. Jag älskar Wowow Magnetlight, men jag har tappat två stycken för att de fastnar i dörrar. Om man har händerna fulla och öppnar en dörr genom att backa in i den med arslet, då kan de fastna där istället och eftersom den satt på ryggen så märkte jag inte det förrän jag kom hem. Sen var den borta.

En plastdetalj gick sönder i batteripacket så det inte gick att låsa. Ska tilläggas att den laddades genom att öppna batteripacket och ladda batteriet med USB-sladd. Andra glappade en sladd mellan batteriet och själva lampan. Annars var den guld. Pep när batteriet var lågt, sänkt ljusstyrkan automatiskt om batteriet började bli lågt.

Har du ett erbjudande du tittar på?

Skrattade åt Wowow Magnetlight. Men det är bra att du påminner då jag verkligen behöver reflexer med när man är nära vägar.

Permalänk
Skrivet av Sturgis:

Hej jag spanar efter en Dyson Air wrap åt tjejen.
Hittar någon en bra på rea så säg till och hjälp återställa husfriden.

Köpte en Shark Airwrap till min fru som också ville ha en Dyson airwrap. Hon är supernöjd och mycket bättre pris!
https://www.amazon.de/dp/B0CKW59L1Y

Länk städad. // MOD
Permalänk

Jag letar efter en laptop runt 7000. Nån som sett någon bra deal? Ska ha den till att plugga och programmera med.

Mer info
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GustavSpanjor:

Jag letar efter en laptop runt 7000. Nån som sett någon bra deal? Ska ha den till att plugga och programmera med.

Läst sista posten i fyndtråden ?
https://www.inet.se/produkt/1975173/lenovo-yoga-slim-6-oled-1...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Har du ett erbjudande du tittar på?

Skrattade åt Wowow Magnetlight. Men det är bra att du påminner då jag verkligen behöver reflexer med när man är nära vägar.

Nej, inte sett något erbjudande på ett tag. HC60 har kostat runt 800 kr när den varit på kampanj.

Reflexen från Wowow är bra. Den uppdaterade versionen har laddbart batteri. Jag känner mig klart tryggare med en sådan då den kan lysa och blinka. För hundpromenader under vintern har har pannlampa gjort störst skillnad. För mig finns ett tydligt beteendemönster i bilister. Ju mer man syns, desto försiktigare blir dem. Ibland överdrivet. Samma sak när jag cyklar när det är mörkt.

På Kjell Company finns ett bälte: https://www.kjell.com/se/produkter/hem-fritid/belysning-lampo... Lite kort för att räcka runt hela kroppen. Jag brukade ha min på ryggen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathaneriks:

Köpte en Shark Airwrap till min fru som också ville ha en Dyson airwrap. Hon är supernöjd och mycket bättre pris!
https://www.amazon.de/-/en/FlexStyle-FrizzFighter-Finishing-C...

Jag vet inte om jag vågar köpa en kopia till henne, ordet dyson har ekat i år i lägenheten...
Men jag är för snål för att pynta 6k på en hårfön.

Permalänk
Medlem

Svärsonen behöver skruvdragare/boorrmaskin/slagborr för normalt hemmabruk, han äger inga idag så jag är öppen för förslag på batterisystem att hoppa in på. Han körde DeWalt på sitt tidigare jobb men tomten är inte gjord av pengar så det kan han fetglömma.

Nån händig person som har något råd/sett nån black week-deal?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Svärsonen behöver skruvdragare/boorrmaskin/slagborr för normalt hemmabruk, han äger inga idag så jag är öppen för förslag på batterisystem att hoppa in på. Han körde DeWalt på sitt tidigare jobb men tomten är inte gjord av pengar så det kan han fetglömma.

Nån händig person som har något råd/sett nån black week-deal?

Inte sett något men speciellt men i reklambladet för Black Friday från Jula visar de både ett verktygspaket från Ryobi och en Bosch skruvdragare (grön), uppger inte pris men gissar att Ryobi kommer kosta runt 6500 kr (det är 8 verktyg).

Skulle säga att båda är bra val om då antalet verktyg i ekosystemen är stort.

Annars är det rea på Parkside Performance slagskruvdragare för 1700 med två batterier och ett gäng tillbehör. Det är Lidls egna märke, och Performance-modellerna håller en högre klass, batterierna passar de vanliga Parkside-verktygen också som ska vara helt okej.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturgis:

Jag vet inte om jag vågar köpa en kopia till henne, ordet dyson har ekat i år i lägenheten...
Men jag är för snål för att pynta 6k på en hårfön.

Köpte en till min fru då hon fyllde år förra året - funkar inte alls och lockarna blir släta inom typ 15 min. Lönar sig att läsa på innan iom det är väldigt många som upplever samma sak. Skulle alltså rekommendera att prova innan i en Dyson-butik.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Herr Kantarell:

Ingen som sett något bra NAS erbjudande?

Några NAS:ar har dykt upp på Inet iaf. Ingen koll om hur bra dessa är, än mindre om de matchar dina önskemål då du inte specificerat några.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Inte sett något men speciellt men i reklambladet för Black Friday från Jula visar de både ett verktygspaket från Ryobi och en Bosch skruvdragare (grön), uppger inte pris men gissar att Ryobi kommer kosta runt 6500 kr (det är 8 verktyg).

Ser ut att vara det här paketet
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/elverktyg-oc...

Är själv jakt på något liknande så får se hur billigt det blir.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Köpte själv det paketet från Jula på BF för några år sedan, då var det nedsatt till 5k. Har varit mycket nöjd med det hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Ja precis. Ser man på prishistoriken har Jula sålt det för 6500 kr tre gånger på ett år (black friday 2023, januari och juli) så misstänker att det blir samma pris igen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Letar efter en skrivare för sällanutskrifter, svartvitt duger. Laser är att föredra pga att inget torkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Tack, ska hålla utkik på fredag, även kolla Parkside som jag ändå hört en del gott om.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Letar efter en skrivare för sällanutskrifter, svartvitt duger. Laser är att föredra pga att inget torkar?

Helt rätt tänkt

Spontant kan dessa finnas på loppisar, jag har sett några lite då och då. Annars finns ju begagnat också, sällan problem med sådant

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en billig "arbetsskärm"? 27" och 1440p vore att föredra men 24" kan nog också fungera.

Permalänk
Medlem

Kanske optimistiskt, men söker dator åt systersonen. Han fyller åtta runt jul, spelar uteslutande minecraft. Behöver burk och skärm för 4000. Övriga tillbehör kan jag lösa från garderoben. Går det ens, eller får man leta begagnat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Brother är väl det som brukar dyka upp som förslag.
HP är väl det som, eh, så att säga, avråds ifrån.

Jag har en HL-L2445DW som ersatte en DCP-L2530DW. Det jag vann var en större toner-behållare vid köp, det jag förlorade var scanner.
Den gamla gav upp efter 3-4000 utskrifter, troligen trumman eller nåt. Kanske går att fixa, scannern funkar ju, lite därför jag köpte det jag köpte.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Kanske optimistiskt, men söker dator åt systersonen. Han fyller åtta runt jul, spelar uteslutande minecraft. Behöver burk och skärm för 4000. Övriga tillbehör kan jag lösa från garderoben. Går det ens, eller får man leta begagnat?

Låter svårt att få ihop något vettigt nytt för den budgeten inkl. skärm.

Testa att lägga ut en "Sökes"-annons här på Marknaden och specificera gärna syftet som du skriver ovan så kanske du kan få en extra bra deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Kolla efter en skrivare som kan använda extra stora tonerpatroner (alla modeller kan inte det). När du köper en skrivare levereras den oftast bara med en ”startpatron” som räcker till ungefär 1 000 sidor. De extra stora patronerna räcker i flera år vid normal användning och en återfylld patron (jag har köpt sådana till både en Samsung- och en Brotherskrivare) kostar inte många hundringar hos Amazon.