Permalänk

Massa små bilder till en stor

Jag såg nyss en bild på Bob Marly, där någon hade tagit massa bilder av honom och gjort hans ansikte med alla bilder. Finns det någon program för det?

Permalänk
Medlem

Tror jag t.o.m. har sett en sida som kan göra en sån bild. Dock verkar jag inte ha sparat länken, o nu när jag sökte på google lite hitta jag ingenting.. Annars kanske det finns nån plugin till photoshop som kan göra nått sånt? Iaf så borde det inte vara omöjligt o hitta ett program som kan göra det I annat fall får du väl ta o göra det på det jobbiga sättet i photoshop för hand

Permalänk
Medlem

denna frågan har varit uppe ett antal gånger innan men det verkar som att ingen har hittat det

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Har inte Cure här på formet gjort ett sådant program? Eller var de det som aldrig vart klart? Om inte annat borde han veta om ett som funkar och är klart

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Cure gjorde väl aldrig klart det tror jag, men han kallade det mosaicfucker om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk

Mosaic Creator

Hittade detta, Mosaic Creator...borde väl vara nåt i den stilen du söker.

http://www.aolej.com/mosaic/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bark
Cure gjorde väl aldrig klart det tror jag, men han kallade det mosaicfucker om jag inte minns helt fel.

Det funkade jäkligt bra iaf på de bilder jag fick se.

Nackdelen var att det var slött som faen om man hade mer än 10.000 bilder att använda till mosaicbilden.

Permalänk
Avstängd

Btw, kan du använda dig av detta kanske?

http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1015444572
Eller
http://www.cadkas.de/ehome.php?tfile=det/downenggraphic2.htm&...

Ett tips för att få tillräckligt med bra bilder är att använda ett verktyg som rippar var 10:e frame ur en DivX film till jpegs. Då har du så det räcker

Permalänk
Medlem

Det är inte så himla svårt att göra en sådan bild om jag förstått rätt. Använd photoshop sedan lägger du in ´bilden på han. Efter det när du lägger in alla småbilder är det ju bara ta opacitet men som sagt vet ej om jag förstod rätt.

Permalänk
Medlem

han kanske inte orkar lägga in alla småbilder, det kan vara hundratals ju

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av motalla
Det är inte så himla svårt att göra en sådan bild om jag förstått rätt. Använd photoshop sedan lägger du in ´bilden på han. Efter det när du lägger in alla småbilder är det ju bara ta opacitet men som sagt vet ej om jag förstod rätt.

Nej, nej. Det ska inte bara vara opacitetet. Gör man det riktigt ska programmet gå igenom alla 10.000-tals bilder för att se vilken bild som passar bäst var, som ett pussel. Och gör programmet det bra, så blir resultatet riktigt häftigt utan vara sig opacitet eller att den ändrar färger/kontrast på bilden.