Permalänk
Medlem

Vafan, kör comhem, det funkar.

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Så du menar att supporten på Visit ljuger för mig och att alla jag känner som har Visit inte kan tanka snabbare än ~60kb/s på p2p protokollen har något fel på sina inställningar?

Lova inte mer än du kan hålla...

_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

Håller helt med den här killen.
Jag har inte visit själv men du anar inte vilket helvete ett antal av mina vänner haft med dom.
Dom har låst p2p fram och tillbaks. Men värst av allt. DET VÄGRAR FUNGERA IMELLANÅT.
Linghem har haft enorma problem med dom men även inne i stan,vidingsjö. Jag andvänder visit när jag arbetar i studio och där har vi 50% packet loss om inte mer imellanåt + så ruttna pingar utåt mot allt så det är lönlöst tex o spela.
Det går ner lika ofta man byter kallingar och supporten eller teknikerna verkar det inte vara någon fart i.
Dom har haft gott om tid på sig att åtgärda sina problem men det dyker fortfarande upp lika många. Speciellt nu när folk är hemma från semestern igen blir nätet LaGgZ0ria.

Ska inte säga att det inte alltid inte fungerar. Men hur kul är det att ha en lina som helt plötsligt säckar ihop vilket händer OFTA!.

Ett tips!
skaffa riktigt bredband:)

Permalänk
Medlem

verkar ju skit om det bara är 0,5 p2p det är bara det jag kört typ

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på alla adsl tjänster 0,5 mbit
typ bostream,telia, tele2, spray
det är väl samma lina man kör på det enda som skiljer är väl pris och service eller?

Permalänk
Medlem

Bostream sägs väl vara de bästa vad ja har hört......

Tänker inte längre vara den enda som käftar emot och säger att visit funkar....verkar vara typ alla som har problem med det men inte ja....konstigt....och ja tankar fullt i p2p även de ja känner i linghem....men men...det är bra om så några som möjligt vill ha det för då blir det bättre för mig

Permalänk
Medlem

Kör Bostream om du ska bo i skägget! visits nät där suger. dessutom billigare. visits 2mbit kostar 400:-/månaden.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Det går ner lika ofta man byter kallingar ...

Oj.. en gång om året alltså? Varken det behövs eller inte...

Bor MITT i sta'n... och har Bostream. Håller Alltid 295-305k. Aldrig några fuck. Bra företag. I väntan på 26...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Det går ner lika ofta man byter kallingar ...

Oj.. en gång om året alltså? Varken det behövs eller inte...

Bor MITT i sta'n... och har Bostream. Håller Alltid 295-305k. Aldrig några fuck. Bra företag. I väntan på 26...

HAHA neet:) de där med kallingarna.

Om visit har fungerar bra för dig "Junling" kan du vara lycklig.
Du tillhör 1promille av dom:D. kul att visit även har "nöjda" kunder.

Av egen & andras erfarenhet tyckte jag att det var helt onödigt att enns nämna dom i tråden.

Hoppas din lina håller sig!
soet=)

Permalänk
Medlem

Hoppas ja me....iofs så kommer man flytta till en studentlägenhet om några år och då kan man få lite saftigare bredband....men tills dess så blir det visit...som fortfarande är stabilt när ja skickar detta inlägg

Zupe kan du bara välja mellan 0,5 mbit tjänster....funkar inte bostreams 2,5 där ute vart du nu skulle bo/bor redan?

Permalänk
Medlem

vet inte ska på på skrivaregatan.
men det är för dyrt.
start avgift på 2500 nä det har jag inte råd med ska ju plugga.
Flytten kostar ju ett par tusen ska ju flytta upp från gotland.
Är har inte något bolag student rabatt?

Permalänk
Medlem

är det någon som testat visit med comhem modem.
Borde ju gå. Står på vissits sida att det är modemet som styr hastigheten borde man inte få full hastighet med ett annat modem?
eller funkar det inte alls då eller?

Permalänk

Det kommer inte att fungera med comhems modem.

Permalänk
Medlem

tror ej det ja heller....mitt är ett toshiba eller nått...

Permalänk

Ska även jag flytta till Linköping och ska tydligen kunna få BBB vdsl 8/1 ute i Berga.

Permalänk
Medlem

Jag flyttar in på drottninggatan (vid mcdonalds) om någon vecka och måste då skaffa bredband. Vad är det jag ska satsa på? Såg att Scream var försenat till v30, och vad jag sett så verkar det kunna bli betydligt mer försenat än så. Jag vill helst ha VDSL såklart. Hur ligger det till med BBB VDSL?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cmore
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

Håller helt med den här killen.
Jag har inte visit själv men du anar inte vilket helvete ett antal av mina vänner haft med dom.
Dom har låst p2p fram och tillbaks. Men värst av allt. DET VÄGRAR FUNGERA IMELLANÅT.
Linghem har haft enorma problem med dom men även inne i stan,vidingsjö. Jag andvänder visit när jag arbetar i studio och där har vi 50% packet loss om inte mer imellanåt + så ruttna pingar utåt mot allt så det är lönlöst tex o spela.
Det går ner lika ofta man byter kallingar och supporten eller teknikerna verkar det inte vara någon fart i.
Dom har haft gott om tid på sig att åtgärda sina problem men det dyker fortfarande upp lika många. Speciellt nu när folk är hemma från semestern igen blir nätet LaGgZ0ria.

Ska inte säga att det inte alltid inte fungerar. Men hur kul är det att ha en lina som helt plötsligt säckar ihop vilket händer OFTA!.

Ett tips!
skaffa riktigt bredband:)

Jag bor i Linghem, Har visit.. Tankar ner i runt 100-300kbit, över p2p också.. Så säg inget nu..

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Visit adsl 8/1 (298:-/mån) funkar hur bra som helst vad jag hört iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att de flesta posterna är från 2003, det har kanske blivit bättre nu. Inte blivit bättre för min polare som bor i Linghem men men...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Bor just nu i Skäggetorp (flyttade hit för en vecka sedan från Åland, jag och två kompisar), bor på Stiglötsgatan, väldigt nära Fogdegatan. Har just nu Telia "någonting". Våran hyresvärd (hyr i 2:a hand) hade tyvärr tappat bort inloggningsuppgifterna, men han ringde till Telia och blev lovad nya. Tiden gick och inget hände. Han ringde igen ett tag senare, då lovades det igen, och plötsligt dimper det ner 2 kuvert i brevlådan, med 2 olika nya uppgifter... Supporten hurrar jag inte för...
Så, nu har vi beställt BBB 24/1, och borde få det inom någon månad. Bor precis på gränsen om vi ska få 24 eller 10, men oavsett så är det betydligt bättre än det vi har nu!
Så, BBB går det att få i Skäggetorp, iaf. på vissa ställen.

Någon annan här som går vid LiTH? Är M-are själv, en riktig M-nolla just nu...
Ha det gott!

Visa signatur

"Teori är när man vet allt men inget fungerar. Praktik är när allt fungerar men ingen vet varför. På denna arbetsplats är teori och praktik förenade. Inget fungerar och ingen vet varför."

Permalänk
Medlem

Jag bor i Hjulsbro och använder Visit IP, Visits bredband via fiber, och jag har ingenting att klaga på.

Vet inte hur det är med Visits ADSL eftersom jag aldrig har använt det, men jag vet att Visit hade mycket problem förut, eftersom de fick mycket nya kunder, dock verkar det vara bättre nu.