Permalänk
Medlem

Problem med muspekare

Hallå

Har ett problem som driver mig till vansinne.
Muspekaren klickar inte där jag håller muspekaren.... är ni med? Jag ser den korrekt, dvs. om jag håller muspekaren HÄR och dubbelklickar så markeras föregående ord, dvs. muspekare. Samma sak överalt, den klickar ca 5mm till vänster där själva muspekaren visas.

Jag har precis kopplat in min laptop till en dockningsstation där allt är inkopplat, inklusive skärm.
Har provat att byta mus, samma problem.
Det finns inget logik någonstans... jag har stängt lock på laptopen och visar bara bild på externa skärmen. Om jag i bildskärmsinställningar väljer att "duplicera dessa bildskärmar" så går upplösningen ned till 1920 från 2560 och muspekaren fungerar korrekt.
Om jag under bildskärmsinställningar väljer "Visa bara på 2" (den externa bildskärmen)(som jag vill ha det) så hoppar upplösningen tillbaka till 2560, om jag däremot drar ned upplösningen till 1920 på den externa bildskärmen så är muspekaren fortsatt off....
Har testat att byta displaykabel, mus, installera drivrutiner, jag har till och med installerat om windows... vad tusan är de som händer??

Permalänk
Rekordmedlem

Pekaren påverkas av scheman så kolla om du har nått sånt aktivt, finns ju även funktioner för att hjälpa till med placeringen av den så den ska dras mot knappar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.