Hej!
Första gången jag postar på det här forumet, så jag ber om ursäkt ifall jag har gjort något fel. Jag har försökt hitta tidigare trådar som diskuterar dessa utbildningar och har hittat några stycken kring Chas Academy, men endast när de jämförs med Nackademin.
Jag är sugen på webbutveckling. Har hållit på lite smått med främst frontend och tycker det är kul, men känner att en "fullstack" kanske hade lett till fler möjligheter ifall jag skulle vilja jobba med backend.
Jag har kommit in på en Frontend utbildning hos "IT-Högskolan", men som sagt så är jag orolig över att en utbildning som endast fokuserar på frontend delen inte är bred nog.
Sen har jag kommit in på 2 stycken olika fullstack-utbildningar på Chas Academy. Däremot så tycker jag det inte är lika tydligt vad utbildningarna där innehåller och hur bra kontakt de har med företag för LIA. Sen är de 2 stycken olika utbildningar också, och är inte riktigt klar på vad skillnaderna är.
Jag skulle verkligen uppskatta lite råd kring vilken utbildning som ser bäst ut ifall målet är att skaffa ett jobb så snart som möjligt inom antingen front eller backend. Tack så mycket!
Chas Academy Fullstack Open Source
Tycker nog att "Chas Academy Fullstack Javascript" har bäst kursplan. De andra två fick jag inte samma känsla kring vad man faktiskt ska fördjupa sig inom. Men det är ändå ganska liten skillnad såhär på ytan.
Liknande utbildningar är helt beroende av vilka lärare man har plockat in för att undervisa i kurserna. Och där kan nog ingen svara på vilken som är bäst, det skiljer sig ofta från läsår till läsår även om någon skulle ha gått exakt samma utbildning på pappret.
Gå på din magkänsla och om utbildningen börjar i höst kan du passa på att smygträna genom att sitta med något kodprojekt under sommaren.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.