Hemsidobyggare eller bara billigaste möjliga webbhotell/hosting för några videofiler?

Permalänk
Medlem

Hemsidobyggare eller bara billigaste möjliga webbhotell/hosting för några videofiler?

Hej, jag skulle behöva slänga upp ett par tre väldigt rudimentära hemsidor (domäner äger jag redan).
Skulle gärna haft en hemsidobyggare till och så lågt pris som möjligt eller gratis men utan reklam.

Grejen är den att jag vill ha några videor på sidan (och det är i princip bara dem och lite text). Jag testade Infinity Free som jag tyckte fixade allt just förutom video. De har en upload limit på 10mb per fil som satte stopp. Jag skulle ju iofs kunna hosta videorna någon annan stans men då behöver jag just denna någon annanstans att hosta dem plus att jag då behöver länka dem via html och då behöver man låsa upp den funktionen för 480:- per år och site vilket var lite surt för någon enstaka kodrad.

Har ni några bra förslag på:

1. Bra och billig (inte Squarespace etc) site med hyfsat kompetent hemsidebyggare med drag and drop (ingen Wordpress eller CSS även om det är toppen om man kan gå in och ändra just CSS och HTML)?

2. Eller förslag på riktigt billig lagring online på typ totalt 500mb för videorna dit man kan länka direkt mot filen i fråga så dropbox etc går bort?

tack!

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Ladda upp videofilerna på Youtube?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34