Windows update - hårddisk borta

Permalänk
Medlem

Windows update - hårddisk borta

Jag la in en windows update - nu är min andra hårddisk borta.
Den syns inte i enhetshanteraren men syns i bios.

Jag försöker klicka igenom uppdatering manuellt i windows men den fastnar.
"Det uppstod problem under installationen av uppdateringar, men vi försöker igen senare. Om problemen kvarstår och du vill söka på Internet eller kontakta supporten för att få mer information, kan följande vara till hjälp: (0x80070643)"

Därför kan jag inte heller gå tillbaka en version av windows, då denna aldrig avslutat installationen. Jag har inte superlust att installera om allting, så all hjälp uppskattas.

Windows 10 - all info om systemet syns i citatet

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem

Problemet löstes automatiskt efter många omstarter.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Skrivet av Larri:

Problemet löstes automatiskt efter många omstarter.

kan vara värt att göra en hälsocheck på disken för säkerhets skull om den av outgrundligt anledning försvann för inget normalt iaf att en windowsuppdatering får diskar att sluta dyka upp så kan mycket väl vara att lagringsenheten kanske inte trivs.

https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
https://apps.microsoft.com/detail/xp8k4rgx25g3gm?hl=sv-se&gl=...

sopa in en bild på smartvärdena om du inte begriper vad de betyder så kan andra här förklara om enheten har ett problem eller inte.

och skulle säga göra en backup nu medans den rullar oavsett på allt viktigt du inte vill ev ska försvinna permanent om det skulle hända igen oavsett om det är pga dålig lagringsenhet eller om det faktiskt är uppdateringen som har nå fuffens för sig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows