Returguiden del 1: Det här gäller när du ska reklamera

Permalänk
Melding Plague

Returguiden del 1: Det här gäller när du ska reklamera

Reklamationsrätten gäller i tre år, men Netonnet vill att tillverkarna reparerar åt dig.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Webhallen säger sig följa tillverkarnas garanti-policy vid reklamation och tar emot varor som köpts för över tre år sedan. Det gäller endast varor som har en garantitid som överstiger tre år.

Hmm, det var inte min (eller snarare kompisens) erfarenhet när hans nätagg halvt exploderade för nåt år sedan. Det var inom Corsairs 10-åriga garanti, men han fick höra från Webhallen att de bara hanterar garantiärenden en kortare period (2 år tror jag? annars sannolikt 3), och därmed fick vi kontakta Corsair själva istället.

Är detta något som har ändrats med tiden?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Mitt första (och sista) reklamationsärende hos Webhallen var ingen höjdare. Blev inte många rätt där inte.

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomas:

Hmm, det var inte min (eller snarare kompisens) erfarenhet när hans nätagg halvt exploderade för nåt år sedan. Det var inom Corsairs 10-åriga garanti, men han fick höra från Webhallen att de bara hanterar garantiärenden en kortare period (2 år tror jag? annars sannolikt 3), och därmed fick vi kontakta Corsair själva istället.

Är detta något som har ändrats med tiden?

Tur för er.
I mitt fall datorbutiken när den fanns tog mitt agg. De gick i konkurs typ samma eller veckan efter och jag fick ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hmm, det var inte min (eller snarare kompisens) erfarenhet när hans nätagg halvt exploderade för nåt år sedan. Det var inom Corsairs 10-åriga garanti, men han fick höra från Webhallen att de bara hanterar garantiärenden en kortare period (2 år tror jag? annars sannolikt 3), och därmed fick vi kontakta Corsair själva istället.

Är detta något som har ändrats med tiden?

Fick samma svar från CDON, där sa de att efter 2 år så får jag kontakta tillverkaren och EVGA ville ha betalat för frakt innan de ens ville kolla på agget och de tyckte jag skulle kontakta butiken jag köpte det från istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hmm, det var inte min (eller snarare kompisens) erfarenhet när hans nätagg halvt exploderade för nåt år sedan. Det var inom Corsairs 10-åriga garanti, men han fick höra från Webhallen att de bara hanterar garantiärenden en kortare period (2 år tror jag? annars sannolikt 3), och därmed fick vi kontakta Corsair själva istället.

Är detta något som har ändrats med tiden?

Rent juridiskt så åtar sig återförsäljaren eventuella garantier som tillverkaren ger, så det är absolut webhallen som ska hantera ärendet.
Detta är jag i alla fall 99% säker på

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

jag har bara bra saker att säga om inets hantering av min reklameration.. jag skickade in den 2 gånger. första gången så bytte dom GPU då den va kass, andra gången bytte dom CPU. SSD och minnen .. och nu fungerar allt som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suna:

jag har bara bra saker att säga om inets hantering av min reklameration.. jag skickade in den 2 gånger. första gången så bytte dom GPU då den va kass, andra gången bytte dom CPU. SSD och minnen .. och nu fungerar allt som det ska.

Jag har en Logitech G Pro X Superlight som dubbelklickar på ena sidoknappen för andra gången, jag skickade in den till Inet och fick den utbytt på "goodwill" då de inte kunde hitta felet, jag har nu fått samma problem igen på nya efter bara 2-3 månader och vet inte om jag vågar skicka in den igen då de inte ens kunde hitta felet första gången, är inte så sugen på att betala serviceavgift bara för de inte kan hitta felet.

Jag har många andra möss och är bara Superlighten som krånglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har en Logitech G Pro X Superlight som dubbelklickar på ena sidoknappen för andra gången, jag skickade in den till Inet och fick den utbytt på "goodwill" då de inte kunde hitta felet, jag har nu fått samma problem igen på nya efter bara 2-3 månader och vet inte om jag vågar skicka in den igen då de inte ens kunde hitta felet första gången, är inte så sugen på att betala serviceavgift bara för de inte kan hitta felet.

Jag har många andra möss och är bara Superlighten som krånglar.

Well så länge du slipper logitech's support för dom är totalt värdelösa och kan inte ens deras egna produkter!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Klart de vill att man hanterar potentiella garantiärenden själv. Mindre arbete, mindre kostnad och mindre ansvar för dem.

Lämna in det och låt dem ta det ansvar som de ska säger jag.

Om något skiter sig i samband med garantiärendet, då kan jag mycket väl se försäljaren neka fortsatt hjälp och säger att felet uppstod utanför normalt bruk och reklamationen gäller inte längre.

Jag kan se att i vissa fall kan det bli smidigare och snabbare för mig att ta det på garantin med tillverkaren direkt. Man tar bort en mellanhand.

Om jag någon gång använder garantin, då är det antingen att försäljaren tar det där och då eller att garantin täcker något som reklamation inte gör. Annars är det reklamation som gäller, även om det går på garantin.

Permalänk
Medlem

Brukar föredra att köra via tillverkaren själva då det oftast går snabbare. Men om det är nära till butik att lämna in så gör jag det. Enda gången jag verkligen fick lov att använda butiken var när jag fick en laserskrivare som var dålig direkt från start. Samsung kunde inte erbjuda att få den inskickad så fick lov att kontakta Dustin som kom och hämtade den hemma hos mig (tack och lov).

Permalänk
Medlem

Garantiärenden brukar inte vara mycket problem, men några år tillbaka blev jag redigt less på Inet.

En mobiltelefon i flaggskeppsnivå jag haft i cirka 1 år och någon månad hade börjat uppvisa flera problem. Det största av dessa var batteriet som spontant bara dog lite då och då om det var lägre än ca. 50%. Hände titt som tätt att efter en lång dag det gått ner till 35-40% och vipps när jag tar upp den och ska kolla något så dör den och vägrar starta upp igen tills jag laddade upp telefonen igen. Detta visade sig vara ett vanligt problem med den modellen att batteriet slets ut ganska fort och inte helt orkade med längre efter ett tag.

Jag rapporterade samtliga problem jag uppleft till Inet, som snabbt avvisade ärendet då de endast gav 1 års garanti, trots att tillverkaren själva hade hävdat 2 år. Efter en del klagomål och hänvisning till tillverkarens 2-åriga garanti så gick ärendet upp till någon chef som till slut erkände möjligheten att reklamera, då reklamationsrätten mycket riktigt gäller i 3 år. Hon var dock väldigt snabb att påpeka riskerna med detta, hur det är mitt ansvar att bevisa felet och hur jag kan åka på att behöva betala flera tusenlappar i avgifter om reklamationsärendendet skulle avslås.

Slutade med att jag sket i Inet och tog kontakt med tillverkaren och skickade in telefonen direkt till deras serviceverkstad som gladeligen valde att reparera den under deras 2-åriga garanti. Hade telefonen tillbaka efter nån vecka.

Än värre så hade Inet några månader senare uppdaterat sin produktsida och ändrat garantitiden från 1 till 2 år.

Permalänk
Medlem

Har ni någonsin behövt använda ARN? Hur gick det?

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Har ni någonsin behövt använda ARN? Hur gick det?

tror trotts goda grunder så orkar man inte ta webhallen dit utan börjar handla hos inet istället..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför man ska ta kontakt med tillverkaren själv. Man har ju köpt produkten av återförsäljaren då är det den man ska kontakta. Sen hur de löser det gentemot tillverkare/leverantör om det är reklamation eller garanti spelar ingen roll, det ska inte drabba konsumenten.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Att ta kontakt med tillverkaren är sista alternativet. Vi är ju en konsumentköplag som pekar mot säljaren som ska ta emot reklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Förstår inte riktigt varför man ska ta kontakt med tillverkaren själv. Man har ju köpt produkten av återförsäljaren då är det den man ska kontakta. Sen hur de löser det gentemot tillverkare/leverantör om det är reklamation eller garanti spelar ingen roll, det ska inte drabba konsumenten.

Har själv jobbat med just detta i många år (i fysisk butik förvisso). Vi i vår butik brukade säga till våra kunder att vi självklart kan ta hand om reklamationen när den ska skickas på service och vi sköter samarbetet med verkstaden, men att ärendet oftast går snabbare om kunden själv sköter kommunikationen med verkstaden (om det skulle dyka upp frågor om produkten osv). I 99% av fallen skötte vi reklamationen direkt i butik, men vid större/dyrare produkter så måste det skickas till verkstad.

I vissa fall kan jag dock tänka mig att återförsäljare är "lata" och till en början nekar kund för att se vilken reaktion det får, och om man som kund fortsätter att stå på sig så når ärendet tillslut någon som inte kan neka det.

Bara min erfarenhet efter att ha jobbat i en kedja som inte nämns i denna artikeln, men vi såg oss som väldigt flexibla och nekade nästintill aldrig kunder. Det handlar nog om ren lathet varför vissa inte vill ta i ärendet.

Permalänk
Medlem

Konsumentköplag > Garanti. Reklamerar alltid till butik. Dokumentera fel och skick på varan innan den skickas/lämnas in!

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag vill kalla denna artikel en guide, kändes mest som förklaringar/tankar hur olika återförsäljarna brukar hantera ärenden. Skulle gärna uppskatta en lite mer bearbetad version som går in mer på djupet om regler och hur man gör i reklamation eller garantiärende. Lägga lite mer tid nästa gång? Det är iaf bra att ni kör lite artiklar istället för krönikor och bumpningar.

Ska fixa ett ärende på Amazon om en hoppande scrollhjul på superlight. Ska bli spännande och se...

De flesta återförsäljare försöker att slippa reklamation och garantiärenden, mest bara för att sådant kostar pengar. Så enkelt är det. I vissa fall kan det vara enklare för kund att direkt kontakta en repartionsverkstad men kunden ska få välja själv vilket den vill göra.
Jobbade på en Tv-verkstad som hade garanti och reklamationsärenden och i dessa fall så var det bättre att de skickade tvn direkt till oss. Vi skickade/mailade ut en gratis fraktsedel direkt till kunderna. Då slapp man också få tv-apparater löst på en pall inplastad lite i hörnen från butikerna. (Mest från Expert).

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Ska fixa ett ärende på Amazon om en hoppande scrollhjul på superlight. Ska bli spännande och se...

Många säger att Amazon är marknadsledande på reklamationer. Om sant så är det en stark fördel. H-e vad man hatar att behöva tjaffsa när skiten gått sönder / levererats sönder.

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Har ni någonsin behövt använda ARN? Hur gick det?

Jag använde ARN fast för EU en gång mot ett finsk bolag och fick pengarna tillbaka pga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Många säger att Amazon är marknadsledande på reklamationer. Om sant så är det en stark fördel. H-e vad man hatar att behöva tjaffsa när skiten gått sönder / levererats sönder.

Hört det också och grabben hade inga problem när hans ena "joys" till Switchen gick sönder. "Vi skickar två nya" sa de bara. Men man vet ju inte. Logitech gör bra saker, men de fixar inte sina fel med nya revisioner...

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Jag hade problemen med mitt G915 lightspeed Logitech keyboard 3 mån efter att jag köpte det på Netonnet, reklamerade till dom, men fick veta att jag ska kontakta Logitech direkt istället, dom kan inte göra nåt. Tagenterna började att förlora sin laser-etching, och det lyser igenom tagenterna där vart dom redan var nerslitna. Har haft gaming tangentbord i 12+ år utan att detta problem började visa sig efter 6+ år, så 3 mån var lite väl tidigt.

Sen kontaktade jag Logitech, men dom var jätte besvärliga, dom ville helst att jag kontaktade förhandlaren, och så blev det ping-pongat fram och tillbaka, och jag gav till slut upp.

Däremot blev jag extremt överraskad av Corsair, jag hade samma problem med laser-etchningen efter garantien var utgått, över 3 år, och skrev om det på Sweclocker för några år sen , och En Corsair kille som var medlem här sade att jag ska kontakta honom PM, och han skickade mig ett helt nytt keycap sett utan att även kräva att se sedeln, och han var mycket väl medveten att det var över 3 år, ändå så fixade Corsair mitt problem.

Jag har sagt det för här inde, stort Eloge till Corsair! Ni har fått en kund för livet.

Men Logitech? Fuggeddabout it. Aldrig mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har en Logitech G Pro X Superlight som dubbelklickar på ena sidoknappen för andra gången, jag skickade in den till Inet och fick den utbytt på "goodwill" då de inte kunde hitta felet, jag har nu fått samma problem igen på nya efter bara 2-3 månader och vet inte om jag vågar skicka in den igen då de inte ens kunde hitta felet första gången, är inte så sugen på att betala serviceavgift bara för de inte kan hitta felet.

Jag har många andra möss och är bara Superlighten som krånglar.

Om musen inte har någon garanti kvar och du har en lödkolv skulle du kunna byta switcharna själv.

Har själv bytt till tysta brytare på flera möss direkt efter köp, det är ett relativt enkelt ingrepp. https://www.maxgaming.se/sv/ovrig-utrustning-datormus/silent-..., men finns många olika att välja bland beroende på tyckte och smak.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har en Logitech G Pro X Superlight som dubbelklickar på ena sidoknappen för andra gången, jag skickade in den till Inet och fick den utbytt på "goodwill" då de inte kunde hitta felet, jag har nu fått samma problem igen på nya efter bara 2-3 månader och vet inte om jag vågar skicka in den igen då de inte ens kunde hitta felet första gången, är inte så sugen på att betala serviceavgift bara för de inte kan hitta felet.

Jag har många andra möss och är bara Superlighten som krånglar.

Enligt den video jag hittade där en sådan mus monteras isär så ser det ut som att det sitter mikrobrytare av den typ som normalt sitter under höger/vänster musknapp, så jag utgår ifrån att det är en sådan.
Dessa ser dock ut att vara av storleken mindre.
Att du har haft samma fel på mer än en mus av samma modell tyder på att det kan vara fabrikationsfel på mikrobrytaren.
Det som händer är att bladfjädern av koppar? inuti mikrobrytaren "tappar spänsten" och då när du trycker in knappen så stannar inte bladfjädern i sitt ändläge utan fjädrar tillbaka en eller flera gånger och du får flera registrerade knapptryck. Du kan även få varianten där ett knapptryck registreras men den inte fortsätter att vara intryckt fast du håller in knappen eller att ett knapptryck inte registreras alls.

Detta är det allra vanligaste felet när knappen inte klickar som den skall och man kan lösa det enkelt genom att öppna upp brytaren, om den inte är igensvetsad och justera fjädern litegranna.
Det brukar dock ofta vara väldigt pilligt att få fjädern på plats igen så en viss del tålamod krävs.

Det är ett helt mekansikt fel, sprunget ur en tillverkningsprocess med för små toleranser, för hög press på att den skall "klara ett visst antal knapptryck", vara så tyst som möjligt och ett för stort krav på att man ska spara hundradels ören per brytare man köper in till produktion.

Jag har själv lagat denna typ av brytare på mina möss ett flertal gånger.
En Logitech G700s, Performance MX, och en G500 vilken även fått sladden lagad ett par gånger.
Jag vet inte hur gamla dessa ens är längre. Jag tror MX-musen är inköpt 2010, med originalbatteri.
Har några fler, men de ovan används dagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Många säger att Amazon är marknadsledande på reklamationer. Om sant så är det en stark fördel. H-e vad man hatar att behöva tjaffsa när skiten gått sönder / levererats sönder.

Amazon har jag haft att göra med en hel del i Storbritannien när jag bodde där (och Amazon är vanligare och bättre), men också i Sverige.

Till skillnad från svenska "marknader" så som CDON och Elgigantens marknadsplats så tar Amazon fullt ansvar för reklamation. De har också varit väldigt smidiga. Ta paketet till posten och skanna QR kod. Vänta några veckor och pengarna är tillbaka. Inte varit något tjafs någon gång. Lustigaste var när jag fick någon annans paket istället och Amazon sa i princip att jag får göra vad jag vill med varorna (protein shakes) och att de skickar nya till kunden som skulle ha dem. Amazon verkar vilja prata med dig så lite som möjligt och helst kan du bara göra allt själv online.

CDON och Elgigantens marketplace skulle jag inte röra med en lång pinne. De tycker att de har noll ansvar vid reklamation och att du ska kontakta någon noname säljare och hoppas på att de kan reklamationsrätten.

Permalänk

Gäller att ha koll på konsumentköplagen. Hade någon mupp på inet som hävdade att man bara hade 2 veckor på sig när det var tilverkningsfel på ett moderkort och ville att jag skulle betala reperationen. Anmälde det efter 15 dagar.
Slutade med att jag blev förbannad och ringde och skällde ut folk på inet. Fick ett nytt moderkort till sist efter jag upplyst dem om lagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Amazon har jag haft att göra med en hel del i Storbritannien när jag bodde där (och Amazon är vanligare och bättre), men också i Sverige.

Till skillnad från svenska "marknader" så som CDON och Elgigantens marknadsplats så tar Amazon fullt ansvar för reklamation. De har också varit väldigt smidiga. Ta paketet till posten och skanna QR kod. Vänta några veckor och pengarna är tillbaka. Inte varit något tjafs någon gång. Lustigaste var när jag fick någon annans paket istället och Amazon sa i princip att jag får göra vad jag vill med varorna (protein shakes) och att de skickar nya till kunden som skulle ha dem. Amazon verkar vilja prata med dig så lite som möjligt och helst kan du bara göra allt själv online.

CDON och Elgigantens marketplace skulle jag inte röra med en lång pinne. De tycker att de har noll ansvar vid reklamation och att du ska kontakta någon noname säljare och hoppas på att de kan reklamationsrätten.

Amazon har till mig, de få gånger det strulat med trasiga grejer skickat ut ett nytt exemplar innan jag ens hunnit skicka tillbaka den gamla.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Vet inte om jag vill kalla denna artikel en guide, kändes mest som förklaringar/tankar hur olika återförsäljarna brukar hantera ärenden. Skulle gärna uppskatta en lite mer bearbetad version som går in mer på djupet om regler och hur man gör i reklamation eller garantiärende. Lägga lite mer tid nästa gång? Det är iaf bra att ni kör lite artiklar istället för krönikor och bumpningar.

Ska fixa ett ärende på Amazon om en hoppande scrollhjul på superlight. Ska bli spännande och se...

De flesta återförsäljare försöker att slippa reklamation och garantiärenden, mest bara för att sådant kostar pengar. Så enkelt är det. I vissa fall kan det vara enklare för kund att direkt kontakta en repartionsverkstad men kunden ska få välja själv vilket den vill göra.
Jobbade på en Tv-verkstad som hade garanti och reklamationsärenden och i dessa fall så var det bättre att de skickade tvn direkt till oss. Vi skickade/mailade ut en gratis fraktsedel direkt till kunderna. Då slapp man också få tv-apparater löst på en pall inplastad lite i hörnen från butikerna. (Mest från Expert).

Håller med, en "Guide" hade vägt varje återförsäljares svar/rutin mot gällande lagstiftning kring reklamationer (artikeln verkar glömma att det inte är samma som garanti) med hjälp av en lagkunnig person (lite som GN gjort med ASUS och liknande i sina "legal"-videos)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hmm, det var inte min (eller snarare kompisens) erfarenhet när hans nätagg halvt exploderade för nåt år sedan. Det var inom Corsairs 10-åriga garanti, men han fick höra från Webhallen att de bara hanterar garantiärenden en kortare period (2 år tror jag? annars sannolikt 3), och därmed fick vi kontakta Corsair själva istället.

Är detta något som har ändrats med tiden?

Skickade in min AIO nyligen som dog/impellern fuckade ur på till Webhallen, ringde och prata med en samt beskrev problemet /vad jag försökt kolla för att utesluta diverse. Efter att jag skickat in den så fick jag ett mail typ 1 vecka senare att det gick på tillverkar garantin ( Lian Li's 5 års garanti) och fick välja en likvärdig/pengar tillbaka. Produkten hade jag haft i ca 3.5 år så var gött att få en sprojlans ny 🌞 Så bara positivt om Webhallen från min sida!

Visa signatur

Mobo MSI 870A-G54 AM3 || 1.5TB HDD + 80GB SSD || 12 GB Ram || AMD Phenom II X4 955 3,2GHz BE @ 4ghz || XFX Radeon HD6950 2GB || XFX Core Edition 850W || Antec Three Hundred