Helgsnack: Vad ska du göra i sommar?

Permalänk

Ska göra min livs resa till Colombia, då frugan är därifrån. Sen åka på en 200 mils resa i landet med hennes släkt 🙂 första gången jag flyger också 😋 sen blir det hem och hjälpa föräldrarna och förhoppningsvis spela lite och läsa några böcker 😀

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Har spenderat 2 veckor i dessa krokar. Fick dock ohemult mycket mygg istället för dramatisk bakgrundsmusik, men man kan inte få allt...

Tyvärr lite av en svansång då morsan ska sälja sina ägor, där jag spenderat alla somrar som barn. Kommande tre veckor blir det istället att äta, träna och surfa porr. Det är också ett värdigt sätt att spendera sin semester.

Permalänk
Medlem

Bila ner med familjen till Småland och umgås med släktingar en vecka.
Sedan blir det en vecka vandring och fiske kring Ljungdalen/Helags med en polare.

Permalänk
Medlem

Underhåll av huset, bygga trappa mm, ta hand om barnen. Avveckla poolen ska jag också göra. Alldeles för mycket jobb för lite bad.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jobb som vanligt, gård och djur går det inte att ta ledigt ifrån.

Permalänk
Medlem

Så lite som möjligt, under så lång tid som möjligt 😇

Permalänk
Medlem

Inget alls som vanligt

Permalänk

Gymma, löpträna, fixa med båten, paddla kanot, cykla MTB i skogen, programmera, kanske läsa en bok.

Permalänk
Medlem

Sista dagen igår (fredag 28/6) på jobbet innan semster. Under natten vaknade jag av extrem smärta i vänster ben samt svettningar och skakade. Drog till akuten när klockan ringde 5.30 när jag normalt sett går upp och har då fått rosfeber i vänster underben (IGEN) och har fått antibiotika in i blodet 2ggr samma dag och går nu på tabletter.

Så nu v27 blir det att chilla med benet för v28 drar jag till Norge, MED BEN ELLER INTE. Ska testa min berlingo-campervan för första gången flera nätter samt fota så mycket det går.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Gör mig okontaktbar för omvärlden och drar till fjälls. Vandra, glo på naturen, bo i tält och hålla käften. Väldigt skönt ska det bli.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivmaskin

Första semesterdagen avklarad, och en av de stora planerna likaså. Nu ska jag väl ha träningsvärk till augusti 🤷🏻‍♀️

Permalänk

Göra så att våran "walk in closet" som numera är mer ett förråd blir till en "walk in closet"

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk

Snigeldynamit till den förbannelse, här ska sprängas håll er undan.

Man använder sin stora bilningsmaskin och borrar sitt hål i berget, sedan stoppar man in snigeldynamiten och väntar några dagar.
https://www.youtube.com/watch?v=9FRx7Uto-jc
https://www.youtube.com/watch?v=fQTYCKpQVFA

Fördel emot vanlig dynamit. Hur mycket som helst, speciellt inom säkerhet och kostnad. Att alla inte kör denna metod handlar om att tid är pengar.

Jag skulle hellre vilja haft en bilningshammare för grävmaskin men förutom de kostar över 100 0000kr så kommer de slita på grävaren till den förbannelse.

Permalänk
Medlem

Att "alla" inte använder snigeldynamit är för att du får ett mer kontrollerat resultat med dynamit.
och lycka till att snigla när du ha ut 50000 ton krossbart material

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Snigeldynamit till den förbannelse, här ska sprängas håll er undan.

Man använder sin stora bilningsmaskin och borrar sitt hål i berget, sedan stoppar man in snigeldynamiten och väntar några dagar.
https://www.youtube.com/watch?v=9FRx7Uto-jc
https://www.youtube.com/watch?v=fQTYCKpQVFA

Fördel emot vanlig dynamit. Hur mycket som helst, speciellt inom säkerhet och kostnad. Att alla inte kör denna metod handlar om att tid är pengar.

Jag skulle hellre vilja haft en bilningshammare för grävmaskin men förutom de kostar över 100 0000kr så kommer de slita på grävaren till den förbannelse.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Skrivet av Snotling:

Att "alla" inte använder snigeldynamit är för att du får ett mer kontrollerat resultat med dynamit.
och lycka till att snigla när du ha ut 50000 ton krossbart material

Det stora jobbet är att borra hålen. Jag misstänker man behöver ha mindre antal hål med dynamit och de där hålen kan vara otroligt jobbiga att göra för hand.

Sedan funderar jag på att köpa spräckkil.
https://www.bauhaus.se/sprackkilsats-bendof-20x145mm
Nå jag har en månad på mig, man får ta tiden till hjälp.

Permalänk
Medlem

Går på semester om en vecka.
Stora höjdpunkten i slutet av semestern blir naturligtvis sommar-OS i Paris. Sitter bänkad mest hela tiden under de 17 dagar eller så som det pågår.
Annars en resa upp till en sommarstuga en 5 dagar vid Dalälven där mina äldre föräldrar tillbringar somrarna.
Även en tripp till Brännö där några bekanta hyr en AirBnb varje sommar.
Annars Mountainbikande och gymmande, spendera tid med nyss inköpta Synthar o controllers, ut oc svinga någon öl i GBG.
Får se om jag kan klämma in en utlandsresa typ veckan före OS också.
Kanske kan klämma in lite datorspelande också men tvivlar att jag får så mkt tid till det.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Ska umgås så mycket som jag kan med nära och kära. Grilla, gå ut i naturen, hänga i stan, njuta av vädret och förhoppningsvis få ihop en resa till Balkan. Och mot sommarens slut ska jag försöka äntligen bygga ihop en egen dator. Ska värna om varenda dag helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Jag och sambon har pratat lite löst om en runda till Tosselilla eller High Chaparal. Kanske lånar polarens husvagn och drar ut och provar lite fiskesjöar. Vi får se helt enkelt.
Totalt kravlöst, det är så jag gillar min semester.

Åh just det! En Øl-tour på Bakken med pappa och min bror är faktiskt spikad. Kanske tar med äldsta sonen också, han börjar bli gammal nog..

Permalänk
Medlem

Fick semester för lite mer än en vecka sen. Firat midsommar med familj....nu chill och kika fotbolls em. försöker bli klar med totk men är rätt trött på zelda....körde botw inte långt innan totk kom.....

Vet inte vad jag ska lira på pc:n dock.....trött på wow (classic+retail), assassins creed,rdr2 och civ 6..... är rätt less på tv/data spel överlag men behöver nått vettigt tidsfördriv å lira.

nån som har något kul spel att liva upp sig med? testade med "My time at sandrock" då jag lirade "my time at portia" drygt 2-3 år sen....rätt kul med crafting-spel...men nu var de kämpigt med ett sådant spel igen.....

ugh...behöver speltips....

Permalänk
Medlem

Jag pluggar YH för att arbeta med elkraft i framtiden och jobbar just nu för mitt ordinarie jobb där jag gör trädgårds och fastighetsskötsel.
Just nu är jag sjuk sen en vecka, symptomen är ganska lätta men jag är framför allt tröttare och klenare än vanligt, något varm och tjock i halsen.
Jag tycker det är jobbigare när man är sjuk länge med svaga symptom än när det går över fortare.
Jag menar visst är det skönt att komma bort från jobbet ibland men man kan ju skämmas när det inte riktigt går över.
Och en chef hade planerat in ett långt men ganska intressant jobb nu i en vecka så det känns fördjävligt att svika när jag vet att de fixat jobbet specifikt för mig också.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Speltips

Skrivet av M00rtin:

Fick semester för lite mer än en vecka sen. Firat midsommar med familj....nu chill och kika fotbolls em. försöker bli klar med totk men är rätt trött på zelda....körde botw inte långt innan totk kom.....

Vet inte vad jag ska lira på pc:n dock.....trött på wow (classic+retail), assassins creed,rdr2 och civ 6..... är rätt less på tv/data spel överlag men behöver nått vettigt tidsfördriv å lira.

nån som har något kul spel att liva upp sig med? testade med "My time at sandrock" då jag lirade "my time at portia" drygt 2-3 år sen....rätt kul med crafting-spel...men nu var de kämpigt med ett sådant spel igen.....

ugh...behöver speltips....

Horizon zero dawn eller The last of us är ju trevliga äventyr spel. Men strategi spel så är ju uppe i 690 h i Rymdspelet Stellaris. Utmanande att spela.

Skrev fel