Hittar följande olika fel i crash-loggen:
Level: Critical.
Source: Kernel-Power
Msg: The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event ID: 41
Task category: 63
Detta är det enda felet av typen critical, och det finns ca 20 sådana händelser sedan i april då detta började hända. (jag har fått kanske 6-7 BSOD under den perioden).
Level: Error.
Source: disk.
Msg: The device, \Device\Harddisk0\DR0, has a bad block.
Event id: 7
Task category: none
Ett hundratral fel av den här typen, och många som har inträffat under samma sekund i event-loggen. Kommer ej ihåg om det har skett samma datum som jag har fått BSOD eller ej.
Händelsekedja:
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Detta tror jag är en BSOD-kedja, och sedan vid omstart varkar det vara fel lite här och var (inga appar gick att starta), därefter startade jag om säkert 3-4 gånger varpå det kördes saker utöver det som vanligen körs vid en uppstart (olika felsökare / åtgärdare?), och sedan fungerade det som vanligt igen.
Blåste ur det som fick att blåsa ur med tryckluft, såg rent och fint ut, lyste in med ficklampa och inget som blockerade.
Kanske dags att byta ut ram:et då!
Det är en SSD. Kanske provar att byta ut den också isåfall. Tack!
Sänkte performance till "balanced" nu, ska se om det gör någon skillnad.
Haft strul med bios tidigare (bland annat fungerar tangentbordet inte vid uppstart ibland och man måste då göra en "reset" genom att hålla in avstängningsknappen i 1 min för att tangentbordet ska börja fungera igen. Ska kika bios, tack! Kylplatta verkar ju vara ett billigt alternativ så ska absolut undersöka det.