Ryzen 9000-försening kan bero på tryckfel

Permalänk
Medlem

Enklast hade väl ändå varit att gå ut med information om att tryckfelsnisse varit framme, byggt upp en hype om deras samlarvärde.
Såvida nu inte någon sjuk lotterilag eller liknande sätter stopp.

Folk köper ju lotter

Då hade ju svaret ifrån support kunna vara kort och koncist:
Grattis! Du har fått en vinst, med värdeökning över tiden...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Ryktet var väl redan från början att det handlade om ett "paketeringsproblem", så det är väl möjligt att det handlade om något så trivialt som detta.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ryktet var väl redan från början att det handlade om ett "paketeringsproblem", så det är väl möjligt att det handlade om något så trivialt som detta.

Jepp verkligen ett litet fel rent tekniskt men lär kostat mer än triviala mängder pengar (och goodwill) för AMD!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp verkligen ett litet fel rent tekniskt men lär kostat mer än triviala mängder pengar (och goodwill) för AMD!

För konsumenten, har det verkligen kostat goodwill för AMD?
Tänker att som konsument, om företaget gör återkallelse för att de har skrivit fel modellnummer på produkten - att de "aldrig" skulle släppa igenom en tekniskt dålig produkt utan att återkalla den...

För mig har AMD fått mer goodwill genom att hantera problemet innan det når konsumenterna.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

För konsumenten, har det verkligen kostat goodwill för AMD?
Tänker att som konsument, om företaget gör återkallelse för att de har skrivit fel modellnummer på produkten - att de "aldrig" skulle släppa igenom en tekniskt dålig produkt utan att återkalla den...

För mig har AMD fått mer goodwill genom att hantera problemet innan det når konsumenterna.

Det är ju pengarna jag tänkte på i första hand, men gällande goodwill så har det ju ändå skett ett misstag och en försening.
Jag tycker det är bra de fångar sånt här före släpp och hanterar det ordentligt, men jag hade nog tyckte det varit ännu bättre om allt hade gått perfekt från början. Sett på helheten kan det nog ändå räknas som lite förlorad goodwill, men är svårt att säga nått konkret säkert förstås

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.