Boxer har bestämt datum för avvecklingen i marknätet
https://www.boxer.se/tv/boxer-andrar-distribution-av-tv-tjanster-faq
Enligt en färsk uppdatering på Boxers sajt, har de nu bestämt att MUX-arna i marknätet för betalkanalerna ska vara avvecklade 31 dec i år. De tar därmed tillbaka löftet som en del tittare utan tillräckligt internet har fått, att det "tills vidare" ska fungera via marknätet. Vad jag har fattat av deras FAQ så måste man efter det datumet ha tillräckligt snabbt bredband, 5G eller fiber, för att fortsätta titta på betalkanaler. De lovar varken bu eller bä ifråga om frikanalerna, utan hänvisar till "respektive programbolag". Dock förstår jag det som att SVT och fyran ska gå att se.
.
Kan jag titta på SVT och TV4 via antenn om jag inte har betal-TV från Boxer längre?
Du får du fråga respektive programbolag om. Men vår uppfattning idag är att det kommer fungera som vanligt.
Nåja, jag har hittills inte haft några Boxerkanaler utöver SVT och TV4, men funderade på det när de tidigare sa att man skulle tills vidare kunna fortsätta se via marknätet, eftersom det kunde varit kul när jag sitter ensam i fritidshuset kulna höst- och vinterkvällar. Men utan ett 4G/5G som garanterat håller 25 MB/s (Boxers rekommendation) så är jag ju förvarnad att jag bör låta bli I den byn vet jag fler bekanta med Boxer-paket för marknätet som kommer att bli utan betalkanalerna. De vill iofs passa på att samtidigt kränga iväg internetabonnemang till den som inte redan har...
Vad gör jag om jag inte har internet för att använda TV Hub Mini?
Vi kommer erbjuda dig fast eller mobilt bredband till förmånliga priser. Om du inte kan ha bredband på den adress där du använder programkort idag, kontakta vår kundservice på 0771-211000.