Permalänk
Proffsmoddare

CRASH 1.3

Har inte direkt hållt på med datorer på 10år då jag trampade djupt i bilträsket. Men tänkte börja lite smått igen. Omarbetade därför en av mina gamla datorer.

Det jag har gjort är att byta ut samtliga skruvar till anodiserade sexkantsskruvar. Ny placering av SSDs och fläktar och gjorde om kablarna och kabeldragningen. Den skulle behöva tvättas av ordentligt, men blev ändå helt okej.

Edit ~ Fortsatt att förfina lite, och bland annat skaffat fler Scythe Himuro, som känns igen från tidigare byggen. Fler bilder i tråden!

Lite info:
x- Intel i7 4790k
x- Asus GTX780 DCUII
x- Gigabyte Gaming 5 ITX (svartlackad)
x- 2x A-data 8GB 2133mhz (tagit bort klistermärken)
x- Corsair Force GT 64GB, Corsair XTI 240GB, Corsair 240GB (en salig blandning. Funderar på att lacka om dem enhetligt.)
x- Thermalright Silver Arrow IB-E (som är böjd)
x- Corsair RM750x (avsleevad och nysleevad)
x- Corsair RGB fans
x- InWin D-Frame (blästrad rör-ram, moderkortsplåten är svart på komponentsidan och slipad till borstat på baksidan.)

Jag har fått kritik för att göra fler gallerier per dator förr, men är ju ändå 10år sen sist, så håll till godo!

Besök galleriet här

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Kul å se ett bygge ifrån dig igen, dom dräglade men alltid över förut

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av BM-Mods:

Kul å se ett bygge ifrån dig igen, dom dräglade men alltid över förut

Men tack! Fick blodad tand nu och sugen på mer!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes:

Men tack! Fick blodad tand nu och sugen på mer!

Då väntar vi ivrigt på att det kommer mera byggen

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av BM-Mods:

Då väntar vi ivrigt på att det kommer mera byggen

https://www.sweclockers.com/galleri/15825-singularity-gom-ing...

Byggde om den här gammelgurkan också

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS