Tävling: Skapa bästa bakgrundsbilden till TCL NXTFRAME TV – fina priser i potten!

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Skapa bästa bakgrundsbilden till TCL NXTFRAME TV – fina priser i potten!

TCL släpper TV med tavelramsdesign och efterlyser en snygg bakgrundsbild. Tävla med ditt alster och vinn ett mäktigt prispaket som bland annat innehåller en TV från TCL!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En soundbar känns f.ö. lite väl snålt IMO. Det produktsegmentet är ju knappast känt för att ha bra ljudkvalitet till att börja med, men det verkar ju även vara en modell ur budgetsegmentet, så lär inte vara mycket att hänga i granen om man inte nu måste ha en soundbar i stället för dedikerade högtalare (framför allt när den bara är 2.0 stereo ändå)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

En soundbar känns f.ö. lite väl snålt IMO. Det produktsegmentet är ju knappast känt för att ha bra ljudkvalitet till att börja med, men det verkar ju även vara en modell ur budgetsegmentet, så lär inte vara mycket att hänga i granen om man inte nu måste ha en soundbar i stället för dedikerade högtalare (framför allt när den bara är 2.0 stereo ändå)...

Så vad du egentligen säger är att priset passar rätt bra Tillverkaren??
Dock vet vi ju alla att det är biljetterna till Moderskeppet som är den riktiga motivationen för att delta.. = )

PS.
21:9 dock?
NXTFRAME som presenteras i denna tävling är 16:9, (3840 x 2160).. humm..

[Edit]
Ändrades just AS till 16:9 i tävlingen?
Eller är det jag som är helt galen?? (retorisk fråga, men ändå) = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Redaktion
Skribent

Artikeln uppdaterad med ny information p.g.a. tryckfelsnisse. Rätt format på bilden ska vara 16:9 och inte 21:9.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av hultron:

Speciellt när dom bara kopierar andras grejer, i detta fall samsungs "the frame"

Det är kanske branschens sämst dolda affärshemlighet vilket företag som konstruerar och tillverkar "The Frame" å Samsungs vägnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det är kanske branschens sämst dolda affärshemlighet vilket företag som konstruerar och tillverkar "The Frame" å Samsungs vägnar.

Som sagt.
TCL är rankad på plats nummer två på den globala Tv marknaden.

Permalänk
Medlem

Min bild har hämtat inspiration från energiförbrukningen en TV får som alltid är på, även när ingen använder den. Med den här bakgrundsbilden drar TV:n mindre ström och därmed räddar den vår miljö.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Onödigt sidospår i tråden har plockats bort.

Permalänk
Medlem

Problemet som Frame-apparaterna försöker lösa är ju att göra TV:n snygg när den inte används genom att visa något passande. Men tänk om det kanske dög med tapeten du redan har?

Mitt förslag, döpt till INVSBLFRAME©™️, låter användaren skicka bild på sin/en vägg och TV:ns AI kopierar den helt enkelt och anpassar ljus och skuggor efter omgivningen. TV:n är osynlig!

Exempel från TCLs egen reklam:

Ett "bidrag":

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av kyre:

Problemet som Frame-apparaterna försöker lösa är ju att göra TV:n snygg när den inte används genom att visa något passande. Men tänk om det kanske dög med tapeten du redan har?

Mitt förslag, döpt till INVSBLFRAME©™️, låter användaren skicka bild på sin/en vägg och TV:ns AI kopierar den helt enkelt och anpassar ljus och skuggor efter omgivningen. TV:n är osynlig!

Exempel från TCLs egen reklam:
<Uppladdad bildlänk>

Jag tror att du är något på spåren här! 😀 Inte otänkbart att TCL tar till sig det här till framtida modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petter_mattsson:

Jag tror att du är något på spåren här! 😀 Inte otänkbart att TCL tar till sig det här till framtida modeller.

Observera att detta är ett bidrag till tävlingen trots att det inte helt följer reglerna. Jag postar ett foto på min tapet så att det finns ett "bidrag".

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Hedersmedlem

Varför släpper ni in tävlingar med sådana här regler?

Citat:

TCL förbehåller sig rätten att fritt använda alla inskickade bidrag i kommersiellt syfte.

Knappast rimligt att alla deltagare lämnar över alla rättigheter till sina alster.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av giplet:

Varför släpper ni in tävlingar med sådana här regler?
Knappast rimligt att alla deltagare lämnar över alla rättigheter till sina alster.

Riktigt så fungerar det inte. Syftet med att begära tillstånd till att använda bidraget är att säkerställa att det kan delas i olika kanaler (i enlighet med upphovsrättslagen). När ett företag använder ett bidrag definieras det som "kommersiellt", till exempel om det publiceras på Facebook, Instagram eller andra plattformar. Kanske borde se över formuleringen så att det inte missuppfattas, men det är så det står i våra standardvillkor.

Som en personlig reflektion har vi aldrig stött på problem med detta. Tvärtom har vi genom åren genomfört hundratals tävlingar utan bekymmer och vinnarna brukar bli väldigt glada av uppmärksamheten.

Däremot dyker det en del mystiska kommentarer i diskussionstrådar, som exempelvis en användare som ansåg att hans mobilbild var värd "hundratusentals kronor" och därför valde att avstå från att delta i tävlingen, vilket vi naturligtvis respekterar. Skulle dock ha varit intressant att se den ytterst värdefulla bilden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Riktigt så fungerar det inte. Syftet med att begära tillstånd till att använda bidraget är att säkerställa att det kan delas i olika kanaler (i enlighet med upphovsrättslagen). När ett företag använder ett bidrag definieras det som "kommersiellt", till exempel om det publiceras på Facebook, Instagram eller andra plattformar. Kanske borde se över formuleringen så att det inte missuppfattas, men det är så det står i våra standardvillkor.

Som en personlig reflektion har vi aldrig stött på problem med detta. Tvärtom har vi genom åren genomfört hundratals tävlingar utan bekymmer och vinnarna brukar bli väldigt glada av uppmärksamheten.

Däremot dyker det en del mystiska kommentarer i diskussionstrådar, som exempelvis en användare som ansåg att hans mobilbild var värd "hundratusentals kronor" och därför valde att avstå från att delta i tävlingen, vilket vi naturligtvis respekterar. Skulle dock ha varit intressant att se den ytterst värdefulla bilden.

Om vinnarens bild exponeras är det ju en sak, men att företaget skulle äga rätten till alla bidrag i syften skilda från att främja den här tävlingen låter konstigt. Såklart kan de länka omröstningen från instagram om de vill, men det låter snarare som att de kan göra vad de vill med bilderna för all framtid

Permalänk
Redaktion
Skribent

Lystring, lystring! Prispotten uppdaterades precis med en TV från TCL!
Råkar just du vara pixelkonstens Picasso eller den digitala ålderns Dalí är du välkommen med ditt bidrag innan den 15 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av petter_mattsson:

Lystring, lystring! Prispotten uppdaterades precis med en TV från TCL!
Råkar just du vara pixelkonstens Picasso eller den digitala ålderns Dalí är du välkommen med ditt bidrag innan den 15 september!

Neeej! Don't you dare! Jag hade ju det här...

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Kanske inte säljer så bra till vegetarianer iofs:

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Övre delen av min oljemålning "Widow at Dawn" vänd upp-och-ned. Närbild på penseldrag kan nog se intressant ut på en modern högupplöst TV.

Timelapse av hela målningen.

Permalänk
Medlem

Kör på en bild jag tog i Snösätra!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Var ju extra tight med tid i denna tävling, så vi har förlängt den med någon extra dag till och med den 18 september. Missa inte att vara med!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Missade att ni hade lagt in en Tv i priset också, då får man börja slipa på bidraget ännu mer!

Permalänk

Landskapsfotografier

Jag har mycket svårt att bestämma mig för vilken jag tycker bäst om, tycker alla är fina på olika sätt, så jag är lite fräck och lägger upp 5st bidrag i form av natur/landskapsfotografier.

1. Plats: Zakynthos, Grekland.

2. Plats: Falun, Dalarna.

3. Plats: Tällberg, Dalarna.

4. Plats: Tällberg, Dalarna.

5. Plats: Grönsö, Mälaren.

Permalänk
Medlem

Mina två bidrag.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Högakustenbron igår kväll.

Permalänk
Medlem

Helagsfjället på avstånd.

Del av Herrevadsströmmen.

Tossåsfjället, Bydalen.

Hjortron.

Key West.

Del av Ljusnan.

Mälaren.

Permalänk
Medlem

Underbelysta moln vid solnedgången fredag den trettonde

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Slänger iväg en bild så får det bära eller brista.

Hittade en bild från ett par somrar sedan när jag och sambon besökte Röttle vattenfall utanför Gränna.
Troooor att jag lyckats fixa till upplösningen så det blir korrekt när jag följt lite Youtube-klipp men säkert någonting som har gått snett någonstans.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

En salig blandning av bilder från mig, med både foton, illustration och funktionalitet.
Bilder tagna på en resa

Några illustrationer

Idea att man kan visa klockan på skärmen

Permalänk

Mina bidrag!

Fasan, Strängnäs, Sverige

Street, Merida, Mexiko

Arkitektur, Merida, Mexiko

Lutande Tornet, Pisa, Italien

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Varför inte bara en svart background 🤔 patent pending 😉