Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Robotdammsugare: Våttorka?

Säljgrej eller nått du använder? Tänkte de bättre och lägga pengarna på bra sugkraft. Kan våttorka min lägenhet på 20 min ändå. Va säger ni

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Jag har en robotdammsugare med våttorkning och tycker faktiskt det funkar riktigt bra. Perfekt om man inte orkar moppa hela tiden. Den fixar både dammsugning och våttorkning på en gång så det sparar tid. Har du trägolv är det dock bra att hålla lite koll så det inte blir för blött och risk för vattenskador. Men så länge man har lite koll så är det riktigt smidigt!

Permalänk
Medlem

Håller med anderssvensson576 att moppningen fungerar bra.
Dammsuger 3 gånger i veckan och moppar på fredagarna och
det är alltid lika trevligt och komma hem till ett ny städat hem.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Tycker också det funkar bra och sparar mycket tid. Både folk och hundarna drar in mycket smuts, speciellt när det regnat ute, och roboten får bort 90% av det. Visst man kan våttorka själv men å andra sidan kan man även dammsuga själv, hela poängen med en robot är att spara tid och slippa arbetet (eller åtminstone göra det mer sällan).
Har inga problem med att trägolven blir för blöta (S7 MaxV Ultra), de blir bara lätt fuktiga och torkar på 10 minuter.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Håller med anderssvensson576 att moppningen fungerar bra.
Dammsuger 3 gånger i veckan och moppar på fredagarna och
det är alltid lika trevligt och komma hem till ett ny städat hem.

Har aldrig anvænt min moppfunktion, då den kræver att jag monterar på moppen (gammal S6). Vad har du før dammsugare?

(sen spelar det inte så stor roll då sambons klæder slængda øverallt gør det svårt att schemalægga något...)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Gillar moppfunktionen, speciellt skönt när det moppas under soffa och säng så att allt damm verkligen försvinner ifrån sådana områden så man slipper ligga och dammsuga/moppa där under själv. Kör dammsugaren med mopp varje dag, har hund och 2 barn så blir lätt sketet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Japp, S5 Max och kör med mopp, tycker det fungerar bra.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Har en Narwal Freo X ultra hemma och den fungerar bra. Sambon tycker den är perfekt och underlättar i vardagslivet.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Moppar med, tycker det är schysst i köket och badrumet, s5max

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Moppningen på min robotdammsugare kanske inte är den bästa, men blir tillräckligt bra för få upp damm och lite enklare smuts.

Fördelen är ju egentligen att man kan moppa ofta och då hinner det aldrig bli särskilt smutsigt, vilket gör att resultatet blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Har aldrig anvænt min moppfunktion, då den kræver att jag monterar på moppen (gammal S6). Vad har du før dammsugare?

(sen spelar det inte så stor roll då sambons klæder slængda øverallt gør det svårt att schemalægga något...)

Jag har en Roborock S7+.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia