Lian Li släpper uppföljare till populärt chassi

Permalänk
Melding Plague

Lian Li släpper uppföljare till populärt chassi

Lancool 207 följer i Lancool 215 och 216:s fotspår och har bland annat krympt med 2-3 centimeter i alla riktningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

20mm kapat på bredden! Bara de inte har begränsat alternativen gällande tornkylare.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Cooler Master TD500 nu, målet var att ha datorn på en liten hylla på väggen, med ett litet ATX chassi. TD500 är 210mm djup och går att köra TUF 4090 utan att böja kabeln för mycket. Denna är 219mm djup men lite mindre på de andra måtten. Säkert ett hyggligt val om man vill ha liten låda, men ändå få plats med stor GPU. Men jag är nöjd med TD500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

20mm kapat på bredden! Bara de inte har begränsat alternativen gällande tornkylare.

Enligt infon på Tomshardware så står det max cooler height 180 mm så det låter ju lovande

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Halvt off-topic, men... När sambon ville ha nytt, skaffade vi ett Lian Li LANCOOL 205M. Kompakt och stilrent tänkte vi, med bra luftflöde. I överlag en väldesignad låda, förutom bristen på dammfilter bakom frampanelens mesh. Någon som har en smart lösning på detta? Katter + dålig ventilering i lägenheten = datorn blir en ofrivillig luftrenare.

Hon gillade inte min idé om strumpbyxor framför fläktarna. 🥲

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Halvt off-topic, men... När sambon ville ha nytt, skaffade vi ett Lian Li LANCOOL 205M. Kompakt och stilrent tänkte vi, med bra luftflöde. I överlag en väldesignad låda, förutom bristen på dammfilter bakom frampanelens mesh. Någon som har en smart lösning på detta? Katter + dålig ventilering i lägenheten = datorn blir en ofrivillig luftrenare.

Hon gillade inte min idé om strumpbyxor framför fläktarna. 🥲

Jag skulle ta ett magnetiskt dammfilter och fästa/klistra en magnetisk remsa på baksidan av fläktarna så att det är lätt att ta av för rengöring. Man får ju öppna lådan för att rengöra men det kan bli ohyggligt fult att sätta något på framsidan. Det gäller att magneterna är tillräckligt starka och jag är inte helt säker på hur något sånt här funkar, men det kanske kan vara inspiration:

https://www.amazon.se/YSSHUI-g%C3%B6r-det-sj%C3%A4lv-PC-fodra...

Permalänk

Äh whatever, ge oss en uppdatering på Cowry!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Jag skulle ta ett magnetiskt dammfilter och fästa/klistra en magnetisk remsa på baksidan av fläktarna så att det är lätt att ta av för rengöring. Man får ju öppna lådan för att rengöra men det kan bli ohyggligt fult att sätta något på framsidan. Det gäller att magneterna är tillräckligt starka och jag är inte helt säker på hur något sånt här funkar, men det kanske kan vara inspiration:

https://www.amazon.se/YSSHUI-g%C3%B6r-det-sj%C3%A4lv-PC-fodra...

Sjukt bra idé! Detta kör vi på.

Permalänk
Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Det gäller att magneterna är tillräckligt starka och jag är inte helt säker på hur något sånt här funkar, men det kanske kan vara inspiration:

Fastnar nog inte så bra på ett typiskt LL chassi.

Men det finns ju en del som har magnetiska ramar för filter inbyggda från början. Smidigast annar är antagligen de som skjuts in från sidan genom en skåra i baffeln eller i rälsar under.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Fastnar nog inte så bra på ett typiskt LL chassi.

Det här är dock inte ett typiskt klassiskt aluminium Lian Li chassi ... Lancool chassina är stål!
(inte så konstigt med de priserna heller kanske om man tänker på det)

Ber om ursäkt om jag missförstod dig och är Captain Obvious nu...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Fastnar nog inte så bra på ett typiskt LL chassi.

Men det finns ju en del som har magnetiska ramar för filter inbyggda från början. Smidigast annar är antagligen de som skjuts in från sidan genom en skåra i baffeln eller i rälsar under.

Kittet som det jag länkade till har en magnet/magnetiskt material som man klistrar fast. Tex på fläktarnas plastram. Sen har man en annan bit magnet på filtret. Så man behöver inte ett magnetiskt chassi till att börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Sjukt bra idé! Detta kör vi på.

Jag kör demciflex. De är lite dyrare men har sets specifikt för chassin.

Finns på amazon/case king /computersalg etc

Edit
man vill inte ha för små hål heller då kommer fläkten dö i förtid pga motståndet att flytta luft

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25