Rapport: Mindre mobiloperatörer har nöjdast kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jo så är det. Samma för mig.
Dom ringde mig och sa att min prisplan försvinner, och att det skall höjas till 169kr/mån.

Då sa jag att jag säger upp mitt abonnemang och flyttar alla familjens abonnemang till annan operatör.

Då tvärvänder dom och gör allt för att man skall vara kvar. Fick behålla samma pris, och ville att jag skulle binda upp mig. Sa ok, men då får dom skicka ut en mobil utan kostnad. "Självklart, går det bra med en Samsung S24?" Fick jag som fråga.
Då tackade jag ja. Så är bunden 24 månader, och fick en gratis tele. Har dubbel surf (10gb x2) samt betalar 89kr månaden.

Försökte det, men det fick bli 3 denna gång istället. T2s bästa pris med två mobiler var 500kr högre, då fick det bli byte

Permalänk
Skrivet av DaCapo_X:

Menar du att dom stora själva ringer och försöker sälja eller delar dom ut numret åt andra säljare?
Har aldrig haft en telefonförsäljare (inte pga att Telenor delat ut numret iaf)

Menar att dom stora försöker sälja häftigare abonnemang, nyare telefoner, mobilt bredand, etc. 3 var rätt vidriga när jag var kund hos dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brago_original:

En stor fördel med lågprisalternativen (av dom jag testat iaf!) är att man inte blir utsatt för telefonförsäljning. Kan aldrig tänka mig att gå tillbaka till någon av dom större leverantörerna av den enkla anledningen.

Har dock blivit utsatt av telefonförsäljare, har fello dubbelsurf tills jag säger upp abbonnemanget.
Tre gånger har puckon från TELIA ringt och sagt "snart går din bindningstid ut", ringde till fello sista gången, och de hade haft många samtal om detta och lät som nån av telias telefonförsäljare taagit eget initiavtiv för att försöka blåsa fello-kunder

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Har haft Hallon till hela familjen i många år. Under 600 kr för 5 personer är svårt att slå. Har aldrig upplevt någon dålig täckning eller långsam nedladdning. Väldigt nöjd med att det bara funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Har dock blivit utsatt av telefonförsäljare, har fello dubbelsurf tills jag säger upp abbonnemanget.
Tre gånger har puckon från TELIA ringt och sagt "snart går din bindningstid ut", ringde till fello sista gången, och de hade haft många samtal om detta och lät som nån av telias telefonförsäljare taagit eget initiavtiv för att försöka blåsa fello-kunder

Låter som du blivit utsatt för detta, som Fello har varnat för på sin hemsida för ett litet tag sedan. De hade då en banner på hemsidan som varnade om följande:

Fulförsäljning och felaktig information

Vi har informerat om detta förut, men det tåls att säga igen då vi får många samtal just nu från kunder som blivit kontaktade av säljare som påstår allt möjligt om Fello, att den sparade surfen försvinner, att vi kommer höja våra priser i november, att ditt avtal går ut etc. Vi vill bara vara tydliga med att denna "information" inte stämmer. Målet med dessa samtal är att lura över dig till en annan operatör. Har du blivit uppringd och är osäker om någonting har hänt med ditt abonnemang, får du gärna skicka ett mejl till hello@fello.se så kikar vi på det.

Kollade också med Fellos support angående telefonförsäljning:
De klargjorde följande: Vi ringer aldrig upp kunder om det inte är så att ni sökt er till vår kundtjänst för att få hjälp!

Permalänk
Medlem

Lurendrejare är ett aber...

Skrivet av EWS:

Låter som du blivit utsatt för detta, som Fello har varnat för på sin hemsida för ett litet tag sedan. De hade då en banner på hemsidan som varnade om följande:

Fulförsäljning och felaktig information

Vi har informerat om detta förut, men det tåls att säga igen då vi får många samtal just nu från kunder som blivit kontaktade av säljare som påstår allt möjligt om Fello, att den sparade surfen försvinner, att vi kommer höja våra priser i november, att ditt avtal går ut etc. Vi vill bara vara tydliga med att denna "information" inte stämmer. Målet med dessa samtal är att lura över dig till en annan operatör. Har du blivit uppringd och är osäker om någonting har hänt med ditt abonnemang, får du gärna skicka ett mejl till hello@fello.se så kikar vi på det.

Kollade också med Fellos support angående telefonförsäljning:
De klargjorde följande: Vi ringer aldrig upp kunder om det inte är så att ni sökt er till vår kundtjänst för att få hjälp!

Folk - med vi ringer kunder företag - som har som affärsidé att starta ett bolag som har med TM ™ att göra DE borde ha ett tillstånd som går via Belastningsregistret d.v.s. Får 🐑 du många klagomål på dig så kan och SKA du ha en Bolagscivil PRICK i belastningsregistret och efter, let's say, 5-10 prickar så dras bolags och TM ™ tillstånden in. Med prövotid på 3 år.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk

Tyvärr tror jag att antalet kunder och kundsupport hänger väldigt mycket ihop. Har man flera miljoner kunder så klarar man nog sannolikt inte av hantera alla och vill optimera till låg kostnad. En mindre operatör har visserligen färre anställda men har också en familjärkänsla. Telia, Telenor, Tre och Tele2 har så mycket kunder så de kan inte ge den service som förväntas. Däremot är det extremt avgörande för t.ex. Fello om de får in ett rötägg på kundservice-avdelningen. Dessutom har man säkerligen som kund en viss översyn med att en mindre operatör inte har råd med allt. Däremot så ska man med råge förvänta sig att Telia ska ha bra kundservice eftersom man faktiskt betalar för det.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 5 1600 @ 3.2 GHz | 16 DDR4@3000 MHz| Asus Prime B350-Plus | GTX 1050 Ti 4GB| Fractal Design 550W |Samsung SSD 960 256 GB HTPC: Intel N100@3.4 GHz| Asrock N100M| 16GB DDR4| Mushkin 512 GB Laptop: Intel i5-8300H @2.3 GHz| GTX 1050 2 GB| 8 GB DDR SDRAM| SSD 256 GB NAS: QNAP TS264 4 TB

Permalänk
Medlem

Jag har varit nöjd sen jag bytte till Comviq, 105:- i månaden för 3GB, som räcker och blir över. Jag har dessutom seniorrabatt från 55 år, mot att jag fick vänta till 65 om jag hade fortsatt med Tele2 som jag hade innan. Tele2 tar 269:- för närmast jämförbara abonnemang, (5GB) av dem jag kan teckna. De få gånger jag har behövt kundtjänst så har Comviq löst mina bekymmer, så där ska jag inte klaga.

Skrivet av Zippeer:

De stora jättarna bryr sig inte ett skit, Speciellt inte i butik.
De vill bara ha sina sälj, Är det service så skickar dem gärna kunderna vidare om möjligt.

Tack det har jag märkt.

Skrivet av brago_original:

En stor fördel med lågprisalternativen (av dom jag testat iaf!) är att man inte blir utsatt för telefonförsäljning. Kan aldrig tänka mig att gå tillbaka till någon av dom större leverantörerna av den enkla anledningen.

Det håller jag inte med om! Jag blev uppringd av Comviq som ville sälja på mig fler Gigabyte, som jag absolut inte behöver. En trevlig kille som undrade hur ofta jag behöver köpa extra data. Jag sa "Aldrig, jag har redan för mycket!" 😉 Då tackade han artigt för sig och var inte alls gåpåig. och det har bara hänt en gång. Det var värre när jag hade Tele2, de hörde ofta av sig och tjatade om att jag behövde TV-paket som jag absolut inte ville ha.

Stavade fel
Permalänk
Medlem

Problemet med stora operatörer är att du får ett erbjudande, sen några månader senare kommer ett meddelande om höjda avgifter pga infrastrukturuppgraderingar, man kan välja att säga upp det oavsett bindningstid men du får samma jävla problem med nästa operatör.

Priserna är inte bundna alls utan de kan höja hur fan de vill verkar det som ( men man kan som sagt säga upp abonnemanget pga detta om om man orkar ).

Samma gäller bredbandsabonnemang.

Permalänk
Skrivet av Knorkas:

Jag har varit nöjd sen jag bytte till Comviq, 105:- i månaden för 3GB, som räcker och blir över. Jag har dessutom seniorrabatt från 55 år, mot att jag fick vänta till 65 om jag hade fortsatt med Tele2 som jag hade innan. Tele2 tar 269:- för närmast jämförbara abonnemang, (5GB) av dem jag kan teckna. De få gånger jag har behövt kundtjänst så har Comviq löst mina bekymmer, så där ska jag inte klaga.

Tack det har jag märkt.

Det håller jag inte med om! Jag blev uppringd av Comviq som ville sälja på mig fler Gigabyte, som jag absolut inte behöver. En trevlig kille som undrade hur ofta jag behöver köpa extra data. Jag sa "Aldrig, jag har redan för mycket!" 😉 Då tackade han artigt för sig och var inte alls gåpåig. och det har bara hänt en gång. Det var värre när jag hade Tele2, de hörde ofta av sig och tjatade om att jag behövde TV-paket som jag absolut inte ville ha.

Jag har Tele2 för kabel-TV (ComHem) och bredband via fiber.
Var tredje månad ringer de i princip varje dag i två - tre veckor och vill att jag även ska inkludera telefonen.
Jag vet inte hur många av deras telefonnummer jag blockerat vid det här laget.
Det enda jag ser är de har ringt och telefonen har blockerat numret.
De har rätt att ringa mig angående telefonen eftersom jag redan är kund hos dem via kabel-TV och bredband.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jo så är det. Samma för mig.
Dom ringde mig och sa att min prisplan försvinner, och att det skall höjas till 169kr/mån.

Då sa jag att jag säger upp mitt abonnemang och flyttar alla familjens abonnemang till annan operatör.

Då tvärvänder dom och gör allt för att man skall vara kvar. Fick behålla samma pris, och ville att jag skulle binda upp mig. Sa ok, men då får dom skicka ut en mobil utan kostnad. "Självklart, går det bra med en Samsung S24?" Fick jag som fråga.
Då tackade jag ja. Så är bunden 24 månader, och fick en gratis tele. Har dubbel surf (10gb x2) samt betalar 89kr månaden.

Ja Schysstare än Schysst... 😁
Inte för att operatören var schysst, utan för att Du var Schysstare än Schysstas mot Dig själv...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Jag har Tele2 för kabel-TV (ComHem) och bredband via fiber.
Var tredje månad ringer de i princip varje dag i två - tre veckor och vill att jag även ska inkludera telefonen.
Jag vet inte hur många av deras telefonnummer jag blockerat vid det här laget.
Det enda jag ser är de har ringt och telefonen har blockerat numret.
De har rätt att ringa mig angående telefonen eftersom jag redan är kund hos dem via kabel-TV och bredband.

Om du är trött på det så säger Tele2 själva:

Du har alltid rätt att tacka nej till att delta i kundundersökningar och till att få kunderbjudanden via e-post, post, sms eller telefon.

Du kan själv göra detta genom att:

1. Logga in på Mitt Tele2

2. Klicka på Mer/Mitt konto

3. Välj Integritetsinställningar.

Tips:
Rent allmänt brukar de som håller på med kunderbjudanden ha inställningar när man loggar in på sitt konto, där man kan tacka nej till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundmat:

Alltid kört Telia.

Någon som vet ifall operatörerna prioriterar sin trafik före sina lågprisalternativ i näten?

Jag har halebop och det är cappat på 100 Mbit/s

Permalänk
Skrivet av sphinx:

Jag har halebop och det är cappat på 100 Mbit/s

Jo, men det är inte samma sak som att de prioriterar kunder olika. Både Fello och Halebop har per automatik lägre hastighet och det står i villkoren. Inte ens Telias bas-abonnemang har den hastigheten som nätet klarar av. Tidigare var du tvungen att beställa någon tilläggstjänst för att få mer än 500 Mbit/s. Nu har Telia tagit bort det också och du måste upp på Obegränsad nivå 2 för närmare 500 kr/månaden.

Att lågprioritera kunder skulle kunna yttra sig så här: Två kunder befinner sig inom ett område och kund A har Telia och kund B har Fello. Kund A ringer som vanligt medan kund B kan inte ringa för att operatören, Telia, har medvetet valt att prioritera ner kund B. Exempel nr 2. Kund A kan surfa i 100 MBit/s inom 4G men Kund B får bara ta del av 50 MBit/s, trots utlovade 100 Mbit/s, då har man medvetet strypt nätet till mindre än vad du kan förvänta dig.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 5 1600 @ 3.2 GHz | 16 DDR4@3000 MHz| Asus Prime B350-Plus | GTX 1050 Ti 4GB| Fractal Design 550W |Samsung SSD 960 256 GB HTPC: Intel N100@3.4 GHz| Asrock N100M| 16GB DDR4| Mushkin 512 GB Laptop: Intel i5-8300H @2.3 GHz| GTX 1050 2 GB| 8 GB DDR SDRAM| SSD 256 GB NAS: QNAP TS264 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Intressant.
Jag hade uppfattningen av att de mindre operatörerna inte hade samma möjligheter till personlig service som de stora jättarna men får nog tänka om där lite

Har aldrig haft en 'större' operatör för mobilabbonemang men det är ju samma som fiberbredband. Kan gått säga att supporten är bättre hos de 'mindre' mobiloperatörerna än de stora bolagen jag haft bredband hos (telia & tele2). Hallon, Vimla och fello, alla är mycket bättre. Visst har det strulat med Hallon en gång, de har inte alltid den mest erfarna och kompetenta kundsupporten, men det har ändå löst sig och kundsupporten är i alla fall ändå mer villiga att hjälpa till samt snabbare än hos tele2 iaf.

Varför man skulle betala mer förstår jag inte ett dugg.

Skrivet av Fantgrenen:

Tele2 är bland det absolut värsta företaget jag någonsin haft att göra med. Hade de gått i konkurs imorgon så hade det inte varit en dag för tidigt. Jag har också kört Hallon och Vimla (brukar vara bland de billligaste alternativen) och båda har funkat väldigt bra. Framförallt Vimla har varit mycket bra gällande kundservice.

Kunde inte hålla mer med

Tele2 vill jag nästan betala för att se det gå i konkurs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Superdeal hos Tele2

89kr / mån
10 GB surf

Är super nöjd. Haft Tele2 i typ 15år.
Hade nyligen kontakt med dem, och fick jätte fin support 👌

Hah, tror jag inte på när deras 5 GB är rabatterad från 269kr/mån till 250kr/mån. Någonting du inte berättar