Portabel bildskärm som komplement till PC?

Permalänk
Medlem

Portabel bildskärm som komplement till PC?

Är det någon här som använder en portabel bildskärm som komplement till huvud-bildskärmen?

Har en LG 34" UW bildskärm, men ibland känner jag behovet av en kompletterande skärm för ex. webbläsare och Spotify osv (ej spel).
En portabel skärm på ca 13 - 15" bör passa mina behov, för då jag kan lägga undan den när den inte behövs. Är det någon som kör på ett liknande upplägg och kan rekommendera något?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Är det någon här som använder en portabel bildskärm som komplement till huvud-bildskärmen?

Har en LG 34" UW bildskärm, men ibland känner jag behovet av en kompletterande skärm för ex. webbläsare och Spotify osv (ej spel).
En portabel skärm på ca 13 - 15" bör passa mina behov, för då jag kan lägga undan den när den inte behövs. Är det någon som kör på ett liknande upplägg och kan rekommendera något?

dessa "portabla" skärmar är väl helt ok för ändamål som de du nämner.

räkna inte med någon top notch panel de brukar generellt vara någon halvbugetpanel men de får jobbet gjort.

denna är säkert helt ok och tar inte emot bildsignal över DP alt mode via usb-c som sällan stationära datorer är utrustade med utan hdmi.
https://www.amazon.se/-/en/Viewsonic-VA1655-Laptop-Raspberry-...

dock har du dator som är kompatibel med dispalyport över usb-c så öppnas det upp lite till och även priset går ner lite men som sagt ytterst få stationära datorer har usb-c med denna funktionen aktiv.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag körde ett tag en surfplatta som extra skärm, om det kanske kan vara ett alternativ.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Grabben har en liten 14” köpt på amazon som komplement till sin 34”, funkar kanon för discord, teams osv. Ser bättre ut än att ställa en ”vanlig” på höjden.
De är väl egentligen tänkta som extra för laptops, men går såklart lika bra att ha till stationära. Tror vi gav typ 1200kr för den, dock bara HD men iaf ips panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

dessa "portabla" skärmar är väl helt ok för ändamål som de du nämner.

räkna inte med någon top notch panel de brukar generellt vara någon halvbugetpanel men de får jobbet gjort.

denna är säkert helt ok och tar inte emot bildsignal över DP alt mode via usb-c som sällan stationära datorer är utrustade med utan hdmi.
https://www.amazon.se/-/en/Viewsonic-VA1655-Laptop-Raspberry-...

dock har du dator som är kompatibel med dispalyport över usb-c så öppnas det upp lite till och även priset går ner lite men som sagt ytterst få stationära datorer har usb-c med denna funktionen aktiv.

Den där verkar intressant och bör fungera. Har du koll på om man kan mata ström till den via moderkortets USB C kontakt? Om inte behöver den en powerbrick också om jag förstått det rätt.

Skrivet av Olsson80:

Grabben har en liten 14” köpt på amazon som komplement till sin 34”, funkar kanon för discord, teams osv. Ser bättre ut än att ställa en ”vanlig” på höjden.
De är väl egentligen tänkta som extra för laptops, men går såklart lika bra att ha till stationära. Tror vi gav typ 1200kr för den, dock bara HD men iaf ips panel.

Precis så tänker jag också använda den. Har du koll på vilken ni köpte?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Den där verkar intressant och bör fungera. Har du koll på om man kan mata ström till den via moderkortets USB C kontakt? Om inte behöver den en powerbrick också om jag förstått det rätt.

Precis så tänker jag också använda den. Har du koll på vilken ni köpte?

Ngt på A… abal??

Permalänk
Skrivet av maniac:

USB-c Power delivery >=60W eller power brick ser det ut som.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

https://m.media-amazon.com/images/I/61wbe8mJRkL._AC_SL1500_.jpg

USB-c Power delivery >=60W eller power brick ser det ut som.

Tack! Då bör det nog fungera som jag tänkt

Hittade en liknande variant på Nördic, ser också intressant ut: https://noerdic.se/collections/monitorer/products/nordic-usb-...

Visa signatur