Permalänk
Medlem

Dockningsstation och/eller KVM

Goddagens.

Har en liten tanke på att kunna koppla både laptop och stationära till samma 2 st skärmar.
I dagsläget har den stationära ett styck Geforce 1060, och skärmarna kopplas via DP-adaptrar till HDMI till 2st HP 24mq som de heter (skärmarna har bara HDMI).
Min privata laptop är en Dell Precision 5540, och jag har på jobbet en Precision 7760, och då därifrån också en docka att använda till detta. Jag har dock bara tänkt att koppla en laptop i taget, jag jobbar sällan hemifrån.

Min tanke var att skaffa en typ https://noerdic.se/products/kvm-2x2-dp-switch-dual-monitor-displayport1-4-8k60hz-4k144hz-och-4xusb-a-3-0-5gbps, sätta mina adaptrar i denna och dra DP-kablar från stationära.
Dockan är en Dell, vad-den-nu-heter, med USB-C för datorn och DP-utgångar för skärmarna. Alltså DP-ut till DP-in i KVM då.
Mus/tangentbord via USB. Nätverk via kabel till stationära, wifi till laptops, alt dra en till kabel till dockan.
Så, vad är felet med detta upplägg?

Eller finns det en KVM 2xDP-in för dator1 och bara USB-C för dator2 så jag kan skippa Dell-dockan?

Nördic har ju alldeles för mycket, de bör ju skapa en klickbar guide, kan man tycka... Så jag gav upp att hitta nåt där.

Visa signatur

//
Tomas!