Följ Black Week på SweClockers

Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Stort tack för all feedback. Vi är verkligen nöjda med nya designen på mobilen. Vi är däremot inte alls nöjda med delar av densamma på desktop. På allmän begäran har vi därför beslutat att återgå till de “gamla” widgets som visar vad som händer i forumet, marknaden och nyheter. Tyvärr är vår programmerare Johan förkyld, så det kommer inte att bli gjort förrän han är tillbaka på jobbet igen.

Vi har också fått flera synpunkter på att nya typsnittet inte skalar ordentligt på vissa enheter och håller på att ta reda på vad det beror på. Klart är dock att vi behöver åtgärda det på något sätt. Det kommer också att ske när Johan är tillbaka.

Igen, tack för alla synpunkter. Fortsätt skriva och kommentera! Vi läser och tar till oss.

Hejsan!

Jag hoppas att Johan är tillbaka på jobbet igen nu och därmed kan ge en uppdatering för när vi blir uppgraderade till den tidigare layouten igen?

mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av zonar:

Hejsan!

Jag hoppas att Johan är tillbaka på jobbet igen nu och därmed kan ge en uppdatering för när vi blir uppgraderade till den tidigare layouten igen?

mvh
z

Tyvärr är Johan inte tillbaka på jobbet ännu, men när han är på plats så ser vi till att rulla tillbaka widgets på desktop illa kvickt.

Permalänk
Medlem

Återgång till det normala?

Så här ser det ut hos mig igen.

Permalänk
Medlem

Yay!

Ändrades layouten precis tillbaka eller åtminstone delvis tillbaka. Det är iaf mycket bättre igen på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Så här ser det ut hos mig igen.

Nu ser det ju mycket bättre ut

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Eerieness:

Yay!

Ändrades layouten precis tillbaka eller åtminstone delvis tillbaka. Det är iaf mycket bättre igen på PC.

Snabbt fångat!

Men ja, Johan är tillbaka från sjukstugan och har rullat ut de gamla widgetsarna på desktop. Detta betyder att du snabbt kan få en överblick över vilka trådar, annonser och nyheter som nyligen dykt upp på SweClockers.

Vidare har vi uppdaterat typsnittet till senaste tillgängliga versionen.

Precis som tidigare är det bara fortsätta tycka till om nya designen här i tråden, eller skriva om du hittat något du upplever inte är 100%.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni lyssnade och fixade till det om inte blev så bra!

Ser fram emot nästa uppgradering med kanske lite beta-testare också som hjälper till att testa funktionaliteten.

mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Snabbt fångat!

Men ja, Johan är tillbaka från sjukstugan och har rullat ut de gamla widgetsarna på desktop. Detta betyder att du snabbt kan få en överblick över vilka trådar, annonser och nyheter som nyligen dykt upp på SweClockers.

Precis som tidigare är det bara fortsätta tycka till om nya designen här i tråden, eller skriva om du hittat något du upplever inte är 100%.

Bra med dom gamla widget, men snälla skippa fonten helt, man får ju huvudvärk av den på desktop.

Permalänk
Medlem

Vad bra att ni la in den gamla designen igen! Tack!!! Nu känns det som det ska vara

Inter-fonten är bättre nu för mig och inte suddig som den var förut, men behåller nog Arial ändå.
Den är inte bra fortfarande, bättre men inte behaglig alls. (27" 1440p Text-skalning 125%)

PS! För ni som installerat Custom SweC går det att uppdatera nu till en ny version.

Inter fonten
Visa signatur

Tycker du inte om nya fonten och vill ha tillbaka Arial? Eller ändra utseendet på andra saker?
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Nyheterna längst ner är fortfarande borta.

Permalänk
Medlem

Ser mycket bättre ut på PC nu.

Bra med 10 rader/bättre översikt för "Nytt i forumet/senaste annonserna/nytt i labbet" igen och skönt att "Kommentera"+"Gilla"-knapparna på artiklarna tar inte längre upp halva skärmytan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ja nu är det helt okej.

Tummen upp för det.

Permalänk
Medlem

Ser gärna att ni tar tillbaka direktlänken till FZ under länkarna till själva nyheterna
För det mesta vill jag komma till startsidan, inte till en specifik nyhet.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Love it! Desktop ser så mycket bättre ut igen. Nöjd medlem

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

10 rader på Marknad och Forum gjorde susen. Jag tycker designen med mindre info funkar bra på telefonen. Best of both worlds just nu!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Woho sidan går att besöka igen!

Fonten känns fortfarande lite skum men verkligen inte lika illa som förra veckan.

Ska försöka ge mer feedback senare (främst för dator men kanske t.om öppnar sidan på telefonen och ser hur den fungerar).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Snälla skippa den nya fonten helt & hållet, den är inte ok.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan ni vara snäll att få tillbaka gamla designen på mobilen?

Nya fonten med orange överallt på länkarna är riktigt jobbiga att läsa....

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Landy:

Snälla skippa den nya fonten helt & hållet, den är inte ok.

Ser bra ut här, sweclockers har bara höjt systemkraven till 2160p.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Snabbt fångat!

Nöjd nu, känner mig hel igen

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Inte orkat besöka siten så mycket på senaste eftersom jag får ont i ögonen av fonten. Tråkigt, men inte värt besväret det orsakar.

Permalänk
Medlem

Fonten är fortfarande hemsk så får köra vidare med Custom Swec.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Det värsta för mig har varit fonten.
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är för fel utöver att den skalade dåligt för ett tag sedan...
Den passar liksom inte in med sin halvfeta / ihoptryckta-&-utdragna stil (som syns väldigt tydligt i forumet på mobil).

Det blir svårläst och man koncentrerar sig mest på hur jävla illa den ser ut istället för att läsa på det som står.
Utöver det så är hysterin över färgen orange fortsatt jobbig,. Färgen på knapparna för sidbyte borde skilja sig åt.
"Kommentera-knapparna" är fortsatt riktigt löjligt att se.
Kontrasten i aktivitetsloggen är bakvänd, det som borde stå i orange är väl länkarna till trådar man kommenterat, inte namnet på konton.
Som på FZ tex, där trådarnas namn har fokus med röd och tydlig text.
Inte nån urvattnad grådassig färg som flyter ihop med bakgrunden som Swec har i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Inte orkat besöka siten så mycket på senaste eftersom jag får ont i ögonen av fonten. Tråkigt, men inte värt besväret det orsakar.

Skrivet av Mono:

Fonten är fortfarande hemsk så får köra vidare med Custom Swec.

Skrivet av Razken:

Det värsta för mig har varit fonten.
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är för fel utöver att den skalade dåligt för ett tag sedan...
Den passar liksom inte in med sin halvfeta / ihoptryckta-&-utdragna stil (som syns väldigt tydligt i forumet på mobil).

Det blir svårläst och man koncentrerar sig mest på hur jävla illa den ser ut istället för att läsa på det som står.
Utöver det så är hysterin över färgen orange fortsatt jobbig,. Färgen på knapparna för sidbyte borde skilja sig åt.
"Kommentera-knapparna" är fortsatt riktigt löjligt att se.
Kontrasten i aktivitetsloggen är bakvänd, det som borde stå i orange är väl länkarna till trådar man kommenterat, inte namnet på konton.
Som på FZ tex, där trådarnas namn har fokus med röd och tydlig text.
Inte nån urvattnad grådassig färg som flyter ihop med bakgrunden som Swec har i nuläget.

Det är tråkigt att de inte bytte tillbaka. Om man inte vill köra skriptet Custom SweC (alla vill väl köra det ) så går det ju temporärt att ställa in webbläsaren att alltid använda Arial, men då blir det ju på alla hemsidor.
Om man redan kör Better Sweclockers kan man lägga in en egen css i den också:

body { font-family: Arial, Helvetica, Meiryo, sans-serif !important; }

Hoppas de tar sitt förnuft till fånga och lyssnar på oss. Ge oss Arial!

Visa signatur

Tycker du inte om nya fonten och vill ha tillbaka Arial? Eller ändra utseendet på andra saker?
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Saknar nyhetsfeeden (eller vad man vill kalla det) under aktivitetsloggen (under ens profil). Det var ju liksom navet för ens besök ... Trodde att en rollback skulle bli en faktisk rollback, men det var ju lite naivt av mig att tro.) Nåja, desto mer tid får jag väl till annat än att hänga här när jag inte ids gå till den sedan länge horribla framsidan, så det är väl en personlig vinst, I guess.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Jag är astigmatisk och kör retrotema på både dator och mobil.
På datorn så funkar ju custom swec bra, fast jag saknar fortfarande det som jag nämt tidigare, det som fick mig att läsa annat än marknaden och följda trådar, längst ner på sidan.

Det har ju gjort att jag spenderar mindre än hälften på Swec nuförtiden.

Men det som är värst är att jag har fått allvarliga problem att ens läsa swec på mobilen (som jag gör nu) jag sitter och blundar med ett öga, om vartannat och mer eller mindre chansar på vad det står och vad jag skriver. Mina ögon är väldigt mycket mer ansträngda sen ni bytte font.
Eller så har bara min syn kukat ur exakt samtidigt som ni bytte.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Dags att svälja stoltheten snart? Eller kanske enklare att skita i sina användare.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att lägga typsnittet Inter som ett alternativt tema som användarna får välja under profilsymbolen > Utseende

Åter är det inget problem på min mobil – men på Windows, Firefox och 1920x1200-skärm så ser den bara onödigt tjock och suddig ut. Jag kör därför userstyle/CSS där jag ändrat typsnittet.

För att spara frustrationen hos de som inte kör tillägg för att modifiera så kanske Inter inte ska vara förvalt? Bara för att diverse "moderna" siter kör Inter så får det inte Sweclockers att se modern ut.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med fonten, varken på 1600x900, 1920x1080 eller 1440p upplösning, så verkar vara väldigt individuellt hur fonten är

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Inga problem med fonter här (kör FF). Men hur kan man ens lansera en sådan här sida för DATOR-entusiaster?!?
Verkar som allt krut lagts på en Mobile-First Web Design. Kunde inte ens lite fokus lagts på en responsiv eller mer adaptiv design? Senaste fixarna har gjort saker något bättre men det är en lååång väg att vandra innan detta blir bra.

För att belysa problemet så bifogar jag två skärmdumpar på en 34" skärm, en från Sweclockers och en från SVT Play där båda har scrollats en liten bit. Uppenbart har man valt helt olika approach.