Mindre defekt Robotdammsugare

Permalänk
Medlem

Mindre defekt Robotdammsugare

Har en Cleanmate S950 som bara ligger och tar plats nu.

Hade denna tidigare och den funkade bra tills det att den en dag bara körde runt i en cirkel. Öppnade upp den för att försöka fixa den och hittade då att en kabel till en "molex"-kontakt (vet ej rätta namnet) hade gått sönder och då blev det utanför min comfort-zone. Detta då jag inte är särskilt insatt i ellära generellt. Samtidigt kom ett bra erbjudande på en roborock så det blev ett köp istället för att läsa på om detta.

Tänkte se om någon här ville försöka ge sig på att fixa den och kanske ha nytta av den, innan jag åker till tippen med allt.

Jag skickar med många tillbehör, då jag lyckades få 2 måndagsexemplar på denna och fick behålla alla tillbehör. 3 stycken långa magnetstripes, 3 vattentankar, 3 fjärrkontrollrar och massa borstar och annat som ingår.

Jag finns i centrala Huddinge, men kan möta upp i centrala Stockholm när jag väl är på jobb.

Mer info om själva robotdammsugaren:
https://www.cleanmate.se/robotdammsugare/cleanmate-s950

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Tjena!

Kan annars tipsa om att köpa JST kontakter som behöver ingen lödning och bör vara ett enkelt fix för dig om du vill testa på själv:

https://www.amazon.se/dp/B08RMQP6YP?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

https://www.amazon.se/dp/B08S32GJRF?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

Ser dock inte storleken på kontakten, men det känns som att det är någon av dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sholani:

Tjena!

Kan annars tipsa om att köpa JST kontakter som behöver ingen lödning och bör vara ett enkelt fix för dig om du vill testa på själv:

https://www.amazon.se/dp/B08RMQP6YP?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

https://www.amazon.se/dp/B08S32GJRF?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

Ser dock inte storleken på kontakten, men det känns som att det är någon av dessa.

Tackar för tipset, men har inte tiden till det hela tyvärr och är nöjd med min roborock, så den får gå vidare. Bra tips till den som tar den 😊

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Jag kan gärna försöka hämta den och försöka få den fixad om du inte följer Sholani's tips.
Fick en tå frakturerad av min vanliga dammsugare när den hade flyttat på sig i hemmet och är allmänt trött att dra runt på den.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Jag kan gärna försöka hämta den och försöka få den fixad om du inte följer Sholani's tips.
Fick en tå frakturerad av min vanliga dammsugare när den hade flyttat på sig i hemmet och är allmänt trött att dra runt på den.

Absolut! Skicka ett PM!

Visa signatur

Samsung S22

Permalänk
Medlem

Av nyfikenhet, var köpte du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Av nyfikenhet, var köpte du den?

Tror den första köptes på Mediamarkt i Täby när dom öppnade där. Sen de andra två (inkluderat denna) på mediamarkt kungens kurva.

Vadådå?

Visa signatur

Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Tror den första köptes på Mediamarkt i Täby när dom öppnade där. Sen de andra två (inkluderat denna) på mediamarkt kungens kurva.

Vadådå?

Tack för svar.
Jobbade på ett ställe som sålde dessa maskiner.

Permalänk
Medlem

Hej! Får man ställa sig i kö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endokun:

Hej! Får man ställa sig i kö?

Yes, Säger till om Niivpzi inte hämtar, men han ska komma förbi imorgon.

Visa signatur

Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Yes, Säger till om Niivpzi inte hämtar, men han ska komma förbi imorgon.

Må Niivpzi vinna en gratisresa till Mallorca med avresa NU!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Samsung S22