Webhallen flyttar centrallager till Borås

Permalänk
Melding Plague

Webhallen flyttar centrallager till Borås

Återförsäljaren lovar leverans samma dag i både Stockholm och Göteborg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Norrland då? Får vi längre leveranstider?

Permalänk
Moderator
Moderator

Hoppsan, välsorterade lagret i Bredden har typ varit enda anledningen för mig att handla där.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

DekisHallen. Från klarhet till grumlig framtid

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Hoppsan, välsorterade lagret i Bredden har typ varit enda anledningen för mig att handla där.

Du har inte funderat på att flytta till Borås?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Lite så här med. Hoppas nya butiken i Bredden blir bra och med stort sortiment, annars tappar jag en stark anledning också.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av evil penguin:

Du har inte funderat på att flytta till Borås?

Njä, får nog klara mig utan Webhallen helt enkelt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

DekisHallen. Från klarhet till grumlig framtid

Plebhallen

Permalänk
Avstängd

ni borde sammarbeta med IKEA

Permalänk
Medlem

Det ironiska är att varje gång de flyttat huvudlager så har det följt med "Hämtat i butik" som fraktsätt. Jag har aldrig satt min fot i Bredden men var då bl.a. Solna en gång i tiden.

Permalänk
Medlem

Betyder det att vi som bor i Borås kan hämta ut direkt från lagret kanske? Vore intressant.

Permalänk

Enda anledningen man handlat på webhallen genom åren är att breddenbutiken haft allt i lager. Undermålig företagssupport fick mig dock att byta till Inet både privat och jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Webhallen kommer att flytta sitt centrallager från Bredden i Stockholm till systerbolaget Netonnets lager i Borås.

Skrivet av Minnels:

Betyder det att vi som bor i Borås kan hämta ut direkt från lagret kanske? Vore intressant.

Det framgår inte av nyheten, men Netonnet har en lagershop där. Kan KomplettOnnetHallen dela butik måntro eller krävs det isf att de har två butiker vägg i vägg i anslutning till samma lager (med respektive kedjas sortiment)?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuomaz:

Varför skulle ni få det?

Permalänk
Medlem

håller med ovan, stor anledning att jag fortsatt handla är pga breddens lager... :/

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man få leverans av ett begagnat headset, till nypris, samma dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Butiken i Bredden, som idag är ansluten till centrallagret, ersätts med en ny butik i samma område. Platsen för den nya butiken har ännu inte fastställts, men planen är att den ska ha ett större lager och sortiment än andra Webhallen-butiker om du vill hämta upp varor i Stockholmsområdet.

Nu pustar Stockholmarna allt ut, hur skulle de klara sig med bara åtta, nio, eller om det nu var tio Webhallen-butiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Nu pustar Stockholmarna allt ut, hur skulle de klara sig med bara åtta, nio, eller om det nu var tio Webhallen-butiker?

Tror det är tio totalt (inkl. Bredden), vilket känns lite överdrivet.
Men anledningen att just Bredden varit intressant är väl specifikt lagerhållningen i kombination med att kunna hämta saker direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

håller med ovan, stor anledning att jag fortsatt handla är pga breddens lager... :/

Tog webhallen till ett par nya saker istället för proshop som var en 500 hundring billigare eftersom jag vet att posten säkert spelar fotboll, stampar, kör over med truck och pissar på paketet om det ska ända från Danmark.

Lite sämre blir det nog helt klart, får se om netonet käkar upp webhallen över tid också precis som med siba?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuomaz:

Man kan ju frakta paketen med flyg så borde inte vara något problem

Permalänk
Medlem

Hejdå Webhallen! Tack för alla fina år tillsammans!

Saknar tiden då Fruängen var centrallager och man bodde ett stenkast därifrån. Köpte en PS3:a där på invigningsdagen.

Permalänk
Medlem

Undra om det innebär att man framöver kan hitta lite av Webbis utbud även inne i Netonnets lokaler i Borran då. Kan ju va praktiskt ibland. Fast priset måste vara bra i så fall. Inet har i princip 9 av 10 gånger leverans hem dagen efter + Pingvin. Fast de måste sluta upp med lackrispingvinen! Ingen av mina vänner vill ha den! Mer hallon/smultron till folket. 😅

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Webhallen har tyvärr sällan något större butikslager längre, så bortsett från Bredden (fel sida om stan), så känns nära nog alla butiker överflödiga enligt mig.

Permalänk
Medlem

The end is near.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Webhallen har tyvärr sällan något större butikslager längre, så bortsett från Bredden (fel sida om stan), så känns nära nog alla butiker överflödiga enligt mig.

I beg to differ, helt rätt sida om stan.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Var inte en av synpunkterna från kunder till Webhallen att deras sortiment blev utspätt med massa "noname"-produkter som t.ex. Andersson? Att ta in mer av NetOnNet och Kompletts produkter känns inte som något vinnande koncept, bara att man spär ut Webhallens identitet ytterligare..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför skulle ni få det?

Min erfarenhet är att paket skickade från Stockholm når Umeå på 1 dag, men paket skickade från Malmö eller Göteborg ofta tar 2 dagar. Sverige är avlångt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

Man kan ju frakta paketen med flyg så borde inte vara något problem

I normalfallet tror jag paket inom Sverige går på lastbil. Småförsändelser och brev kanske flygs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuomaz:

I normalfallet tror jag paket inom Sverige går på lastbil. Småförsändelser och brev kanske flygs?

Tåg är väldigt vanligt för post

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir butik i Borås också då.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron