Edit: Är i kontakt med komplett support:
- Olika sladdar + olika skärmar funkar ej.
- Testat ta ut ett RAM åt gången och fortfarande ingen skärmbild.
- Tog ut CMOS batteriet, och använde en skruvmejsel som enligt instruktionerna på CMOS-rensstiften i lite över 10 sekunder.
- Och bytte port för GPUn. Fortfarande ingen bild som visas, men allt lyser upp och fläktarna går igång som tidigare.
- Startade datorn utan GPU och då bootade både BIOS och windows upp. Allt verkade fungera bra.
- Kopplade in GPU igen och samma problem som tidigare.
- Blev ombedd att skicka in datorn till komplett igen för vidare undersökning.
Fick datorn igår och såg inga direkta skador efter frakten, kollade så inga sladdar satt löst. Grafikkortet var enda som var lite löst men klickade tillbaka det.
Startade datorn efter man kopplat i skärmsladdar, strömkablar osv. All startar fint men ingen display.
Har testat utan alla sladdar. Har testat olika sladdar till skärmarna. Har kopplat dessa till moderkortet men ingen effekt.
Har även testat att koppla ut och in RAM korten men inte vågat pilla för mycket innanför datorn ifall garantin eller dylikt kan ryka?
Datorn stannar på POST? Om mitt googlande lärt mig något. Och lampan som lyser är vit så VGA.. som verkar rätt vanligt med ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI.
Lite bilder:
Tack på förhand och uppskattar verkligen alla tips just nu.
En reset CMOS kan lösa krånglande inställningar.
Min killgissning är att GPU'n kanske är trasig, eller nåt mellan GPU och CPU. Pröva byt PCIE-port eller grafikkortet i annan dator. Sist, se om du kan tvinga moderkortet i UEFI att använda ditt grafikkort.
En reset CMOS kan lösa krånglande inställningar.
Min killgissning är att GPU'n kanske är trasig, eller nåt mellan GPU och CPU. Pröva byt PCIE-port eller grafikkortet i annan dator. Sist, se om du kan tvinga moderkortet i UEFI att använda ditt grafikkort.
Jo.. testade båda portarna och det lirar inte med GPU. Så antar det tyvärr blivit trasigt i frakten.
Var trotsallt enda komponenten satt lite löst, så blir nog att skicka tillbaka så får dom undersöka.
Hade tyvärr inget annat grafikkort att testa just nu. Men tack igen!
Datorn är nu packad och klar. Försökt efterlikna sättet den anlände på. Förutom sidan i glas som dom bad en hålla hemma.
- Någon sorts vadderingspåse som omfamnar innehållet i datorn som grafikkort och dylikt.
- Svart påse runt chassit för att hindra stötar?
- Vadderade "hörnhållare" på båda sidorna av datorn.
- I orginal kartongen och sedan ordentligt tejpad då den var lite uppsliten.
- Tjockt bubbelplast runt datorn och tunnare på sidorna.
- Inne i den större kartongen där vi försökt fylla med lite extra kartonger och sista av bubbelplasten.
- Sedan tejpat och lagt några kartongbitar för att hjälpa till att täppa luckor.
Har sedan tänkt att möjligtvis använda lite sträckfilm för att säkerhetställa så allt håller under transport.
Är det någon som har tips när det gäller att frakta med Postnord? Känns rätt nervöst.
Sorry om jag spammar en del idag.