Hej!
Jag har köpt en ny M.2 SSD (PCIe) för att utöka mitt hårddiskutrymme till min stationära dator. När jag var på väg att montera den så upptäckte jag att på det enda stället där en sådan SSD kan monteras på moderkortet, utan att ta bort grafikkortet, sitter redan min befintliga SSD.
Nu vill jag inte plocka bort grafikkortet för tillfället för att kunna montera nya hårddisken. Planerar att göra det nästa sommar eller så i stället. Därför tänkte jag köpa en billigare, extern, dockningsstation att montera nya hårddisken i fram tills dess, och eftersom jag inte ska använda dockningsstationen så länge vill jag helst att den ska vara så billig som möjligt.
En sådan jag är intresserad av har jag hittat på Amazon för ca 100 kr. Men jag funderar på kvalitén på den, då den är så billig. Jag vill ju inte att den ska gå sönder och riskera att förstöra min SSD som kostar över 1000 kr. Det är denna jag är intresserad av: (https://www.amazon.se/AMZLORD-SSD-h%C3%B6lje-Aluminiumfodral-...)
Hittar inte många guider eller recensioner på billigare dockningsstationer för M.2 SSD, och inte heller för just denna.
Vad tror ni? Vad är kvalitén på en sådan billig dockningsstation? Är det någon risk att den felar och förstör datorn, eller den nya hårddisken?
Tar gärna emot tips och råd!