Någon som sysslar med day trading?

Permalänk
Medlem

Någon som sysslar med day trading?

Någon som har tips på bästa sida för day trading?
Tänkte testa lite och har lite pengar att förlora eller med lite tur vinna lite haha.
Men det verkar finnas en uppsjö av grejer och hittar ingen tydligt svar av vad som är bra och funkar med tabeller osv?

Skulle gärna vilja ha där man kan sätta köp och säljorder på viss procent.

Permalänk
Medlem

Ser du det som gamble så rekommenderar jag att inte börja. Binance går utmärkt och tradea på. Använd tradingview för att kika grafer.

Permalänk
Medlem

”Funkar med tabeller osv”

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte day-trading med kryptovalutor eftersom skattereglerna är krångliga och avdragsreglerna gör det svårt att tjäna pengar.

Man bör använda investeringssparkonto för day-trading, då blir beskattningen mycket enklare. Man kan handla certifikat för vissa kryptovalutor i investeringssparkonto hos Avanza.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Ser du det som gamble så rekommenderar jag att inte börja. Binance går utmärkt och tradea på. Använd tradingview för att kika grafer.

Nej tänkte mest testa som kul grej och se hur det funkar. 😁
Har pengar jag har råd att förlora. Binance har jag kollat in, tror min tanke av vad jag söker efter antagligen inte finns.

Skrivet av Tossefar:

”Funkar med tabeller osv”

Haha kanske skulle varit lite tydligare. Allt har ju grafer och tabeller. Men skulle vilja ha en simpel tabel som uppdaterar varje öre på höj och sänk. Handla små ören på bra procent vändningar. Det hetter något speciellt jag inte minns nu.

Skrivet av CyberNerd:

Rekommenderar inte day-trading med kryptovalutor eftersom skattereglerna är krångliga och avdragsreglerna gör det svårt att tjäna pengar.

Man bör använda investeringssparkonto för day-trading, då blir beskattningen mycket enklare. Man kan handla certifikat för vissa kryptovalutor i investeringssparkonto hos Avanza.

Ja verkar ju inte finns ISK konton på kryptosidor på samma sätt precis tyvärr.

Avanza använder jag redan flitigt. Hade turen att handla ETH billigt för längesen som legat å växt några år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Nej tänkte mest testa som kul grej och se hur det funkar. 😁
Har pengar jag har råd att förlora. Binance har jag kollat in, tror min tanke av vad jag söker efter antagligen inte finns.

Haha kanske skulle varit lite tydligare. Allt har ju grafer och tabeller. Men skulle vilja ha en simpel tabel som uppdaterar varje öre på höj och sänk. Handla små ören på bra procent vändningar. Det hetter något speciellt jag inte minns nu.

Ja verkar ju inte finns ISK konton på kryptosidor på samma sätt precis tyvärr.

Avanza använder jag redan flitigt. Hade turen att handla ETH billigt för längesen som legat å växt några år nu.

Menar du att tradea med leverage? Möjligheten finns isf på dom flesta kryptobörser.