Nytt lösenord till Mac

Permalänk

Nytt lösenord till Mac

Jag har slaget fel lösenord alltför många gånger till min Mac Mini. Hur skaffar man ett nytt?

Permalänk
Medlem

123456 och qwerty123 är populära, ha jag hört!

Permalänk
Medlem

När du valt användarnamn vid inloggningen, klicka på "Glömt lösenord". Finns inte detta alternativ, skriv i ett felaktigt lösenord 3ggr så skall en ruta med återställningsalternativ för lösenordet dyka upp. Enklast brukar vara att återställa det m.h.a. Apple-ID.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Ser ovanligt krångligt ut. Än fungerar inte mitt nya lösenord på datorn. Det såg ut att vara OK på apple.com
Någon annan som fastnat på detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greyguy1948:

Ser ovanligt krångligt ut. Än fungerar inte mitt nya lösenord på datorn. Det såg ut att vara OK på apple.com
Någon annan som fastnat på detta problem?

prova denna guide
https://support.apple.com/en-us/102673

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Min styvfar har en MacBook Pro från 2011 som han glömt lösenordet på sedan många år. Själva datorn kommer han in på men han kan inte uppdatera från gamla Mountain Lion som den kör.

Jag minns att jag försökte hjälpa honom får några år sedan med det utan att lyckas.

Det verkar inte vara Apple ID som jag annat där van med på iPhone utan något tidigare system för Mac eller nått.

Låter som du har samma problem. Hoppas du hittar någon lösning.

Jag har en gammal från 2010 som jag köpte begagnad med lapp med lösenord på som är borta och lika lost där. Kommer dock in i Windows via dual boot inte för jag använder den längre ändå.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Tack för tipset! Min bildskärm stänger av om jag håller knappen inne längre tid på datorn (Mac Mini) så jag får inte fram någon Options.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greyguy1948:

Tack för tipset! Min bildskärm stänger av om jag håller knappen inne längre tid på datorn (Mac Mini) så jag får inte fram någon Options.

Du ska stänga av datorn först... Följ instruktionerna ordentligt och se till att du följer rätt instruktioner för din dator.

Visa signatur

press nu1mlock