En gång i tiden kunde man faktiskt bara trycka upp eller ner på kanalväljar-knappen och ha alla kanaler tillgängliga. Enkelt, smidigt, logiskt. Men nu? Fullständig röra!
Jag försöker fortfarande få till samma funktionalitet, men det verkar som om det är ett hopplöst projekt. Allente kom nära, men det skitföretaget är något som jag vägrar ha att göra med! De köpte Canal Digital och förstörde allt som fungerade, då. För att inte tala om deras äckliga marknadsföring.
Så jag tänkte att Telenor, som jag ändå har på allt annat, kunde fixa detta. Trots att vi betalar för ett maxpaket är utbudet begränsat. Exempel: Viaplay Vinter. Ska man verkligen behöva pröjsa extra, och deras Chromecast som nu hänger bakom TV:n men fungerar så långsamt man blir alldeles kollrig.
Hur är det här ens tänkt att fungera? Finns det någon logik överhuvudtaget? Jag ser den inte. Bara en massa appar som kräver att man hostar upp mer pengar. och navigerar fel i fjärrkontrollen och menyer flera gånger om dagen. Får man numera bara ett gäng "basutbudskanaler" och förväntas sedan teckna abonnemang på extra tjänster för att få det som en gång ingick i ett paket? Har jag verkligen gjort ett misstag genom att lämna Allente, trots allt? Har inte plockat ner parabolen ännu...
Så vad finns det för alternativ kvar? Jag vägrar att betala mer än typ 500 i månaden – och det är redan mer än tillräckligt med tanke på att TV-licensen dras via skatten.
Ser nu att jag borde svära lite mer för att detta skall uppfattas som "kolerisk" men man är ju trots allt civiliserad. Lägger en bild som får uttrycka hur jag känner mig.