Hallå, hoppas någon kan tipsa/hjälpa mig med följande problem jag har med LS49CG950SUXEN.
För två veckor sen fick jag hem skärmen och den har bara varit stökig och otroligt frustrerande sen jag kopplade inte den för första gången. Skärmen blinkade svart, glitchade men färgerna, visade errors, jag kunde inte ställa in den på högre än 60Hz för då förlorade den kontakt och visade error, etc. Den gick inte att använda alls.
Jag har haft kontakt med Samsung support som skickat hit tekniker vid två tillfällen. Första gången bytte teknikerna båda moderkorten på baksidan av skärmen vilkete inte gjorde ett jota. Han beställde då istället en helt ny panel.
Igår kom en annan tekniker och skulle installera panelen. Av problemen jag berättade om att döma tyckte han det lät som att processorkorten på baksidan av skärmen glappade och därför svartnade skärmen.
Mycket riktigt verkade det vara problemet eftersom när han hade bytt panelen och vi satte igång skärmen kunde jag höja Hz ända till 240. Inga blinkningar, inga glitchningar - perfa!
Men efter att jag gått afk och skärmen sattes i viloläge kom Hz-problemet tillbaka. Den kör stabilt på 60 Hz nu till skillnad från innan, men jag kan inte höja för då blir det error igen!
Jag har självklart testat olika 2.1 HDMI-kablar, 1.4 DP-kablar (även den inkluderade till skärmen), olika portar, laptop och PC, HDR, VRR, drivrutiner.
Har två andra 27" IPS skärmar som fungerat felfritt i 6+ år.
Jag har kontakt Samsung support igen och väntar på svar, men jag är osäker på att de kan göra mer med tanke på att hela skärmen i princip redan är utbytt.
Mina PC specs (ca 7 månader gammal):
CPU - AMD Ryzen 7 7800X3D
GPU - PowerColor Radeon RX 7900XTX Hellhound 24GB