Alla fyndtips från mellandagsrean

20k budget, 1440p TV-monitor, behov för bra gamingprocessor

Permalänk

20k budget, 1440p TV-monitor, behov för bra gamingprocessor

Inte jättebra koll på det tekniska så beklagar ev missförstånd.

Behov: PC-bygge där det dröjer så många år som möjligt innan de nyaste AAA-spelen rimligtvis är under minimum requirements så att jag måste uppgradera flera olika dyra delar.

Budget är runt 20 000 kr. Det viktigaste är att det är prisvärt så jag kan tänka mig att gå både under och lite över detta om det är motiverat utifrån mina önskemål.

Framförallt så vill jag kunna spela Final Fantasy XVI och VII Rebirth på bra settings, men behöver inte maxa allt. Jag spelar också en del Paradox-spel så en bra processor är viktigt. Andra krävande spel jag gillat är Cyberpunk, som jag spelade igenom med ca 25 FPS på lägsta settings, det jag önskar är att det dröjer några år innan jag behöver lagga mig igenom liknande titlar.

Jag spelar från soffan, några meter bort, på en C645 65’’ TV som klarar 1440p på 120hz och funkar bra för spel med nuvarande PC. Nämner detta då det kanske spelar in på hur bra grafik jag rimligen kan se skillnad på? Har tyvärr inte möjlighet att använda annan monitor än denna TV pga ryggproblem.

Kabinett behöver vara Fractal Design North Mesh - Charcoal Black

Också öppen för feedback om ifall detta alls är görbart eller om det är mer prisvärt att köpa delar för 12-15k som funkar nu men som behöver gradvis uppgraderas. Jag är lite periodare i spel och ibland kan det gå något år utan att jag kör något krävande.

Missade
Permalänk
Medlem