Tävla och vinn värstingdator!

Red Alert Remastered

Permalänk

Red Alert Remastered

Någon som spelar detta?

Kör online ibland men det är alltid tråkmånsar som Tank-spammar direkt för att vinna under 2 minuter. Skit tråkigt tycker jag!

Själv gillar jag att dryga ut lite på spelet, bygga baser, erövra resurser, och sen ha massiva krig i slutet

Finns likasinnade på detta forumet som kanske vill spela någon kväll?

Om inte, har ni tips för att kontra Tank-spam i början? Förstår att många bygger war factory direkt, men det är inte alltid en effektiv counter (om man inte rushar själv). Många som "tank-snipear" också i början, med rätt teknik kan dom undvika att bli dödade och ändå plocka byggnad efter byggnad...

Tips på kontringar och strategier uppskattas varmt!

Permalänk
Medlem

Körde det ett tag och upplevde samma som dig att man blev totalt överkörd, spelar hellre Red Alert 2 och hoppas på en Remaster av det istället

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Körde det ett tag och upplevde samma som dig att man blev totalt överkörd, spelar hellre Red Alert 2 och hoppas på en Remaster av det istället

Funkar RA2 online?

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Vi kanske borde köra en nostalgisk match i RA1 någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av prklinteractive:

Funkar RA2 online?

ingen aning, spelat det offline och genom LAN, väntar dock på stöd genom https://www.openra.net/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi kanske borde köra en nostalgisk match i RA1 någon gång

Jag är betydligt bättre på 2an, var lite för ung för att bli nostalgisk för 1an

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

www.swecloker.com klick bait och betalda annosner. Om du vill veta något om överklockning dröm vidare till 90-talet

Permalänk

Bra resurs!

Hur mäter sig RA3 mot RA1 och RA2? Vet att jag köpte Generals och Zero Hour men refundade när jag insåg att det inte hade multiplayer. Kanske köper det igen i och med detta

Permalänk

Funkar RA2 online?

har för mig att det gör det dock om du sitter på typ w7 eller något nyare så behöver du göra någon fix för att nätverk ska fungera har jag för mig iom att spelet är så gammalt att det typ bara stödjer IPX nätverk och inte TCP nätverk som nu mer används.

men ä lite osäker kan ha blandat ihop det med första spelet har nog inte kört RA2 på säkert 15 år.

men i övrigt har jag för mig att online play ska fungera elelr iaf gjorde för 15 år sen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vad menar du inte hade multiplayer? Går att spela upp till 8 pers både online och lokalt lan...

Bra resurs!

Hur mäter sig RA3 mot RA1 och RA2? Vet att jag köpte Generals och Zero Hour men refundade när jag insåg att det inte hade multiplayer. Kanske köper det igen i och med detta

Permalänk
Medlem

Bra resurs!

Jag tycker Red Alert 3 har åldrats med... extrem ovärdighet.

Det var ett spel som vi lirade jättemycket på våra skol laptops under gymnasietiden men nuförtiden känns det lite som ett de lämnade över utvecklingen av de spelet till en ensam praktikant som blev tillsagd att göra ett halvdassigt spel för att sälja lite på Red Alert varumärket.

Köp hela collectionen med alla 20 spel eller vad det är, den är otroligt prisvärd.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Jag tycker Red Alert 3 har åldrats med... extrem ovärdighet.

Det var ett spel som vi lirade jättemycket på våra skol laptops under gymnasietiden men nuförtiden känns det lite som ett de lämnade över utvecklingen av de spelet till en ensam praktikant som blev tillsagd att göra ett halvdassigt spel för att sälja lite på Red Alert varumärket.

Köp hela collectionen med alla 20 spel eller vad det är, den är otroligt prisvärd.

RA3 är väl tillverkat efter EA´s uppköp har jag för mig medan RA1 och 2 var väl under westwood studios (osäker på om det är före eller efter EA´s uppköp eller precis innan nedläggning av westwood studios)

så troligen är svaret som alltid allt EA tar i förvandlas till skit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av ehskha:

Vad menar du inte hade multiplayer? Går att spela upp till 8 pers både online och lokalt lan...

Tror dom stängt av online servrarna.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

så troligen är svaret som alltid allt EA tar i förvandlas till skit.

Tyvärr är det så. Har varit utvecklare i en spelstudio under EA, och kan säga att det är förmodligen 10x värre internt sett än vad man ser utåt. Corporate till 1000x, ingen själ tillåts i något spel.

Permalänk
Medlem

EA har stängt ner sina servers, men reggar du ett gratiskonto där så fixar moden en tunnel mot deras serverar istället. Har spelat med vänner och lite andra via dem. Vissa dagar ligger dem nere, men det kostar inget Har bara varit goa gubbar på discorden när jag har lirat...

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

www.swecloker.com klick bait och betalda annosner. Om du vill veta något om överklockning dröm vidare till 90-talet