RTX 5080/5090 lagerstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av nima01:

Det var inte tio stycken 5090. Fanns bara en.

Det fanns 10st 5080 OC och 12st 5080 ej OC (Astral kort), de var alla borta på 1sec

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Varför kan vi inte få ett kö system som dom startade i usa för FE?

Permalänk
Medlem

Borde ju göra som EVGA gjorde, ställa sig i kö, skicka en länk som man har 24 timmar att använda. Helt sjukt som det är nu. Hoppas någon annat än bottar fick tag på kort.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skämt..... har inga ord. Jag hade klockan ned sekundvisare på datorn. Jag hann knte ens trycka köp dom var borta

Permalänk

Håller med om att kösystem måste användas. Det är extremt frustrerande som det är nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Vilket jävla skämt..... har inga ord. Jag hade klockan ned sekundvisare på datorn. Jag hann knte ens trycka köp dom var borta

Samma, måste va script som köpt upp, kan inte gå så fort annars

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

absurt att man får kämpa för att köpa något som kostar runt 15-35k......

Permalänk

Som de flesta skriver, jag hann trycka på "köp". Men möttes av ett meddelande att varan inte fanns, typ. Så ruttet att de inte kan ha ett jäkla kösystem, eller något system där man måste verifiera sig.

Permalänk

Över huvud taget för alla butiker som säljer - enbart verifierade och tidigare använda kundkonton som har funnits i minst ett år. Och ett vettigt kösystem till detta. Inte en person som kan köpa rubbet.

Permalänk

Varför har alla förbaskade återförsäljare valt att inte ha kösystem??? Det här är ju rent idiotiskt. Otroligt frustrerande och irriterande! Är det krav från Nvidia eftersom att alla ÅF valt att gå samma väg denna release?

Visa signatur

Primary: Aorus Xtreme TRx40, Threadripper 3960x, 128GB 3600Mhz ram, Asus GTX3080 OC, 2x Mp600 Pro 2TB, 1x Mp600 Pro 1TB, 2x Samsung 970 Pro 2TB, 4x WD Red 10TB

Secondary: ASUS x299 Prime-Deluxe, Intel i9 7900x, 64GB RAM, Asus GTX1080Ti Strix OC, 1x Samsung NVMe SSD 2TB, 2x Samsung NVMe SSD 500GB, 4x WD Red 10TB, 2x WD Red 14TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av real_NiKeMaN:

Varför har alla förbaskade återförsäljare valt att inte ha kösystem??? Det här är ju rent idiotiskt. Otroligt frustrerande och irriterande! Är det krav från Nvidia eftersom att alla ÅF valt att gå samma väg denna release?

Tror butikerna har blivit traumatiserade av 3000-releasen. Hundratals till tusentals ordrar som trillade in när de fick ett par kort i veckan. Arga kunder som undrade om leverans, olika modeller som slutade att tillverkas, krav på kompensation etc.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag ringde Inet igår då chatten inte fungerade för mig.
La min beställning på minuten för en 5080 Prime OC men ändå är jag cirka plats 80 i kön.
Dom skulle få in en leverans i slutet av februari och nästa leverans i mars.
Så mitt förväntade leveransdatum på 3e April verkar stämma rätt fint.
Ändå gott att få det bekräftat.

Visa signatur

Intel i9-11900K | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | Jonsbo UMX4 Black | Gigabyte Z590 UD AC | Corsair Vengeance 32GB DDR4 4600MHz CL18 | Corsair RM850x | Zalman Alpha 2 A24 | Windows 11 Pro

https://www.sweclockers.com/medlem/80207/gallerier

Permalänk
Medlem

Hade köplats 40 förra månaden på Inet med leveransdatum 3/4 men nu ändrat till 14/3 under idag.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Hade köplats 40 förra månaden på Inet med leveransdatum 3/4 men nu ändrat till 14/3 under idag.

När beställde du? Under lanseringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonisbabonis16:

När beställde du? Under lanseringen?

30 sekunder efter knappen öppnades på lanseringsdagen Asus Prime 5080 OC

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem

Ingen idé att försöka köpa från Proshop. Finns alltid personer med script som hinner före.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades lägga ett 5080 Astral i varukorgen utan script men ångrade mig (Blev snål).
Har redan en bokning på ett 5080 Prime OC med okänt leveransdatum och det kändes inte värt att betala närmare 5k extra för ett astral.

Permalänk
Medlem

Webhallen ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 OC 32GB 4st i lager

https://www.webhallen.com/se/product/378336-ASUS-TUF-Gaming-G...

Edit: 16:02 Gone

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeziel:

Webhallen ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 OC 32GB 4st i lager

https://www.webhallen.com/se/product/378336-ASUS-TUF-Gaming-G...

Edit: 16:02 Gone

Hur är det med Webhallen, får man nån förvarning om att vissa kort släpps eller kan det hända precis när som helst och så får man vara snabb?

Permalänk
Skrivet av portia:

Hur är det med Webhallen, får man nån förvarning om att vissa kort släpps eller kan det hända precis när som helst och så får man vara snabb?

Kan meddela att man inte får någon som helst förvarning. Precis nu vid denna release gjorde man ju såklart annat. Så himla tröttsamt...

Permalänk
Medlem

Råkade nog refresha vid rätt tidpunkt, lyckades beställa ett 5090 TUF OC, får se om det skickas

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller är det typ bara Webhallen, NoN och Proshop som haft kort i lager sedan release?

Permalänk
Skrivet av Joel1993:

Har jag missat något eller är det typ bara Webhallen, NoN och Proshop som haft kort i lager sedan release?

Nejdå, sök i tråden så ser du, Inet och Komplett har med lagt ut sporadiskt, så det gäller o hålla koll på alla sidor,

Och framförallt i denna tråd, där så många tipsar så fint, en eloge till er,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfred E Neuman:

Nejdå, sök i tråden så ser du, Inet och Komplett har med lagt ut sporadiskt, så det gäller o hålla koll på alla sidor,

Jag glömde skriva att det var 5090 kort jag menade. 5080 kort har det rapporterats om men inte några 5090s ifrån Inet eller Komplett förutom bokningar ifrån releasedagen

Permalänk
Medlem

Ja kör 8 tabbar konstant öppet men det är vi denna tråd jag lyckats bäst vara hyfsat nära på WH lycka beställa hem något men kraschade på slutför betalning.

Alina verkar man kunna gör ett köp även om inte vara finns i lager vilket blir som en form av kö beror helt på hur de hanterar det i andra änden men kanske är värt ett försök? Provade att lägga en beställning där har annars min EG beställning kvar.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X// Asrock 7900XTX// Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Proshop, inloggad och klar, samma MINUT som det dök upp, borta, grattis till alla scriptkiddies men seriöst, var det verkligen bara 1 kort som kom till deras lager? Nåja, man kanske får vänta lite till, tänker inte slösa timmar på detta om det ändå släpper om ett par veckor.. hoppas man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Ja kör 8 tabbar konstant öppet men det är vi denna tråd jag lyckats bäst vara hyfsat nära på WH lycka beställa hem något men kraschade på slutför betalning.

Alina verkar man kunna gör ett köp även om inte vara finns i lager vilket blir som en form av kö beror helt på hur de hanterar det i andra änden men kanske är värt ett försök? Provade att lägga en beställning där har annars min EG beställning kvar.

Har också en beställning på Alina. Har legat på plats 2 sedan ett par veckor tillbaka så jag tror knappast att de fått in ett enda kort ännu. Men till slut kanske?

Permalänk

Tänkte lite på Nvidia FE, de släpptes 30 Jan, sen kom ett dropp 19 Feb, drygt 20 dagar senare på 5080 som jag sett, kan sannolikheten vara att man bör vara mer på hugget runt 20 dagar senare runt 10-11 Mars t.e.x. ,spekulerar lite, är det nån som har samma tanke eller mer info?, man hoppas ju se ett mönster till slut, tiden får utvisa,

Permalänk
Medlem

Tänkte lite på Nvidia FE, de släpptes 30 Jan, sen kom ett dropp 19 Feb, drygt 20 dagar senare på 5080 som jag sett, kan sannolikheten vara att man bör vara mer på hugget runt 20 dagar senare runt 10-11 Mars t.e.x. ,spekulerar lite, är det nån som har samma tanke eller mer info?, man hoppas ju se ett mönster till slut, tiden får utvisa,

Jag och många andra köpte våra 5090 fe 5 feb. Tror inte det finns någon mönster mer än att mellanrummen mellan drops verkar bli längre o längre

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 FE || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz